• vofflis

pris förlovningsring

Hjälp min kille vill lägga några tusen på en ring till mig,han tjänar en bra bit över miljonen per år.Kan någon ge mig ett råd?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-09 11:44
    Ok ? några tusen om man tjänar ca 1.3 mil,låter lite snålt i mina öron.Blev ledsen då jag hade tittat på mycket dyrare ringar

• Svar på tråden pris förlovningsring
  • fromheretoeternity

Men TS, vilken sorglig presentation du har!! Jag blir helt ledsen när jag läser den!

• Mörk Ängel

Vad är du ute efter för ring?
    Just det, det är ju billigare att beställa från USA. Man bör dock se till att ha gjort ordentlig efterforskning men det finns väl en del här på BT som gjort så! Kör med en sk door-in-the-faceteknik

• vofflis

Det var så jag tänkte,jag tänkte inte på att vara girig som många kommentarer här ovan antyder.Det är ett stort problem då jag är låginkomsttagare,när jag har betalt räkningar och mat har jag aldrig något över.Kan inte tycka att det är ok att han väller ut pengar på hans dyra livsstil medan jag går i trasiga kläder och en ring för några tusen.

Ore skrev 2009-01-09 12:55:23 följande:
    Jag tycker det låter som att ni har andra problem än just förlovningsringen, och vad den ska kosta. Ni borde nog sätta er ner och diskutera gemensam ekonomi. Han kan ju skriva äktenskapsförord för att skydda de pengar han har nu, men jag är starkt tveksam till om man kan skriva äktenskapsförord för pengar man tjänar medan man är gifta... Och är man gifta ska man leva på samma ekonomiska standard, vilket innebär att han inte kan köpa massa dyra grejer till sig, sätta undan på banken och låta dig klara dig med din egen inkomst. Ni bör nog diskutera igenom denna fråga ordentligt, för problemet verkar ligga betydligt djupare än vad han tänkt betala för din förlovningsring...
  • Mörk Ängel

Har ni tänkt er gemensam ekonomi när ni gift er?

• MulleNuh

jag GAV råd men du ignorerade det...

vofflis skrev 2009-01-09 12:53:04 följande:
    Tack många bara "tycker" utan att ge råd.Kram
  • vofflis

Hm vilket råd ? du tyckte ju att det ändå inte var mina pengar ?

MulleNuh skrev 2009-01-09 13:07:17 följande:
    jag GAV råd men du ignorerade det...
  • MulleNuh

Detta skrev jag..

MulleNuh skrev 2009-01-09 12:05:41 följande:
    Ja men då säger du det till honom. Sär att du har hittat en specifik ring som du älskar!
  • vofflis

Aja jag älskar honom,undrar bara om han verkligen älskar mig.Jag vet iallafall att om jag skulle tjäna mycket pengar så skulle jag garanterat köpa en ring till min livspartner som var värd lite mer än några tusen.

• MulleNuh

Men han borde ju älska dig om han vill förlova sig med dig..

Men har han KÖPT en ring som du redan fått eller??

vofflis skrev 2009-01-09 13:23:13 följande:
    Aja jag älskar honom,undrar bara om han verkligen älskar mig.Jag vet iallafall att om jag skulle tjäna mycket pengar så skulle jag garanterat köpa en ring till min livspartner som var värd lite mer än några tusen.
  • Hemlig2009

Jo, du kan skriva i ett äktenskaprsförord även om framtiden, detta kan man väl säga är det "hårdaste":

"All egendom som var och en av oss förvärvat före äktenskapet och därefter förvärvar, liksom all avkastning därav, skall vara förvärvarens enskilda egendom, som den andre maken således inte skall ha giftorätt i."

Ore skrev 2009-01-09 12:55:23 följande:
    Jag tycker det låter som att ni har andra problem än just förlovningsringen, och vad den ska kosta. Ni borde nog sätta er ner och diskutera gemensam ekonomi. Han kan ju skriva äktenskapsförord för att skydda de pengar han har nu, men jag är starkt tveksam till om man kan skriva äktenskapsförord för pengar man tjänar medan man är gifta... Och är man gifta ska man leva på samma ekonomiska standard, vilket innebär att han inte kan köpa massa dyra grejer till sig, sätta undan på banken och låta dig klara dig med din egen inkomst. Ni bör nog diskutera igenom denna fråga ordentligt, för problemet verkar ligga betydligt djupare än vad han tänkt betala för din förlovningsring...
Svar på tråden pris förlovningsring