• vofflis

pris förlovningsring

Hjälp min kille vill lägga några tusen på en ring till mig,han tjänar en bra bit över miljonen per år.Kan någon ge mig ett råd?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-09 11:44
    Ok ? några tusen om man tjänar ca 1.3 mil,låter lite snålt i mina öron.Blev ledsen då jag hade tittat på mycket dyrare ringar

• Svar på tråden pris förlovningsring
  • vofflis

Nix han har inte köpt en ring.Vi har snackat och han sa att det borde räcka med några tusenlappar.Jag antydde att jag blev ledsen men han verkade inte bry sig och så gick han ut och drack med några polare.Det var han som tyckte att vi skulle förlova oss så jag är lite förvirrad.

• MulleNuh

Han kanske inte vet vad det kostar?!

Men däremot har han ett märkligt beteende om han gjorde så!

vofflis skrev 2009-01-09 13:36:39 följande:
    Nix han har inte köpt en ring.Vi har snackat och han sa att det borde räcka med några tusenlappar.Jag antydde att jag blev ledsen men han verkade inte bry sig och så gick han ut och drack med några polare.Det var han som tyckte att vi skulle förlova oss så jag är lite förvirrad.
  • fromheretoeternity

Men söta vännen... vill du verkligen förlova dig med en sån kille? Det kommer ju inte bli annorlunda bara för att ni förlovar er!
    Jag tycker att du är värd både en fin ring och en fin kille och det verkar som att han varken kan eller vill ge dig något av det!

vofflis skrev 2009-01-09 13:36:39 följande:
  • FruLjungberg

men en förlovninsg ring kostar ju inte sååå mkt snarare en vigsel ring man brukar lägga pengarna på. tror min förlovninsgring går på fyra tusen, och vigselringen går uppåt tio tusen cirka då får jag den precis som jag vill ha

en är det äl inte pengarna som skall spela roll är väl innebörden med ringen och att du tkr om den sj, ska väl kvitta om den har 20 milj. diamanter eller en..

• sockersmulan

Jag tycker det känns som om du och din sambo behöver pratta igenom alltihop ordentligt. Han kanske inte har förstått att du vill ha en mkt finare ring? Det brukar hjälpa om man resonerar tillsammans..

• Carla77

Tycker det hela låter så konstigt...
    TS skriver att hon är låginkomst tagare och går i trasiga kläder och inte har pengar över...
    Men är tillsammans med någon som tjänar över miljonen!
    Inte för att vara elak, men tycker han det är ok att du är pank och går i trasiga kläder?! Ofta brukar ju folk som är höginkomsttagare gilla fina saker och kläder!
    Borde inte han stödja dig i din ekonomi om du har det så uselt?
    Sen om du är besviken för att han vill lägga "några" tusen på ringen.....för det första, om du har dåligt med pengar så borde du ju uppskatta "några tusen". För det andra, man värderar väl inte sin kärlek efter hur mkt saker kostar?!?!?!
    Tycker det låter knäppt att du har trasiga kläder och är pank men ska ha en ring för fleeeera tusen på fingret!
    Det rimmar illa!

• Hemlig2009

Det beror ju på vilka ringar man vill ha. Mina ringar kommer kosta ungefär lika mycket båda två, förlovningsringen blir nog nu i slutänden dyrare.

FruLjungberg skrev 2009-01-09 13:42:10 följande:
    men en förlovninsg ring kostar ju inte sååå mkt snarare en vigsel ring man brukar lägga pengarna på. tror min förlovninsgring går på fyra tusen, och vigselringen går uppåt tio tusen cirka då får jag den precis som jag vill haen är det äl inte pengarna som skall spela roll är väl innebörden med ringen och att du tkr om den sj, ska väl kvitta om den har 20 milj. diamanter eller en..
  • MulleNuh

det var väl lite så jag försökte formulera mig tidigare men lyckades inet så bra!!

Carla77 skrev 2009-01-09 13:44:43 följande:
    Tycker det hela låter så konstigt...TS skriver att hon är låginkomst tagare och går i trasiga kläder och inte har pengar över...Men är tillsammans med någon som tjänar över miljonen!Inte för att vara elak, men tycker han det är ok att du är pank och går i trasiga kläder?! Ofta brukar ju folk som är höginkomsttagare gilla fina saker och kläder!Borde inte han stödja dig i din ekonomi om du har det så uselt?Sen om du är besviken för att han vill lägga "några" tusen på ringen.....för det första, om du har dåligt med pengar så borde du ju uppskatta "några tusen". För det andra, man värderar väl inte sin kärlek efter hur mkt saker kostar?!?!?!Tycker det låter knäppt att du har trasiga kläder och är pank men ska ha en ring för fleeeera tusen på fingret!Det rimmar illa!
  • Imma

Nej det är INTE okej! När ni gifter er innebär det att ni lovar att leva på samma ekonomiska nivå. Jag tror att det är jätteviktigt att du och din blivande fästman pratar ihop er om de här sakerna, så att han är medveten om vad det innebär ur ett ekonomiskt perspektiv att vara gift. Det låter horribelt i mina ögon att han inte redan delar med sig till dig av "sina" pengar om ni redan bor ihop.

vofflis skrev 2009-01-09 13:04:35 följande:
    Kan inte tycka att det är ok att han väller ut pengar på hans dyra livsstil medan jag går i trasiga kläder och en ring för några tusen.
  • MulleNuh

Det måste kännas märkligt att inte ens sambo vill att man ska ha det så bra som möjligt.. Ok, min sambo tjänar inte över 1 mille/år, men han har kanske 450.000:-/år och vi delar på ALLT. Har inte jag pengar så har jag tillgång till hans konto..

Men visst.. Ekonomi är ju en känslig sak... Men om han beter sig så så bör ni kanske ta ett rejält snack..

Svar på tråden pris förlovningsring