• vofflis

pris förlovningsring

Hjälp min kille vill lägga några tusen på en ring till mig,han tjänar en bra bit över miljonen per år.Kan någon ge mig ett råd?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-09 11:44
    Ok ? några tusen om man tjänar ca 1.3 mil,låter lite snålt i mina öron.Blev ledsen då jag hade tittat på mycket dyrare ringar

• Svar på tråden pris förlovningsring
  • brudivår

Några tusen e väl ganska normalt om man vill ha guld... om man vill ha nåt glittrande blir det väl dock desto dyrare.

• Mrs Mommy

Man köper det man vill ha och har råd med

Vill han inte spendera mer på dig är det vad du menar?
    Isf är det säkert att du över huvudtaget vill ha någon ring alls av honom?

• Hemlig2009

Aha, ja då får du prata med honom.

• Mrs Mommy

En annan tanke är att många killar inte har en aning om vad ringar och diamanter kostar{#lang_emotions_dreamer}

De kan alla priser på tex teknik och bilar men sedan är det kört{#lang_emotions_yell}

Ta honom en runda på stan och visa honom vad du vill ha så kanske han helt ändrar uppfattning om vad det får kosta{#lang_emotions_smile}

• MulleNuh

Hmm ursäkta, men jag tycker detta var lite larvigt. Inget illa menat.. Men jag skulle bli glad för vad jag än fick!! Skulle skita i om den kosta 100.000:- eller om den kosta 1000:-. I detta fall är det väl ändå tanken som räknas? Och vad ringen symboliserar??

• MolsonCanadian

Vad är syftet med en dyrare ring?
    Innebär det någon skillnad för dig och relationen?

• Mrs Mommy

MulleNuh skrev 2009-01-09 11:53:39 följande:
    Hmm ursäkta, men jag tycker detta var lite larvigt. Inget illa menat.. Men jag skulle bli glad för vad jag än fick!! Skulle skita i om den kosta 100.000:- eller om den kosta 1000:-. I detta fall är det väl ändå tanken som räknas? Och vad ringen symboliserar??

Men samtidig kan det också en tanke att inte unna och den tanken räknas också och blir en helt annan symbol

• vofflis

Larvigt ? en ring för en tusenlapp håller knappast hela livet ut,dessutom vill man ju att den går i arv till våra barn!

MulleNuh skrev 2009-01-09 11:53:39 följande:
  • MolsonCanadian

Eller så har han sina misstankar om att hon är ute efter pengarna och vill kolla vad som är viktigast för henne.

Mrs Mommy skrev 2009-01-09 11:58:09 följande:

Men samtidig kan det också en tanke att inte unna och den tanken räknas också och blir en helt annan symbol
Svar på tråden pris förlovningsring