• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
  • Frujj

Jösses, fick just mail av en kompis. Förra året var hon o åkte skidor med familjen. Då ramlade 4-åringen på en plastgroda i köket i stugan de hyrt och bröt benet, andra dagen på semestern! (på skidsemester och bryta benet och då inte ens i backen....) Nu hade deras 2½-åring ramlat på dagis och... ja brytit benet!!!

• Frujj

Ab: Du får gärna maila mig det så får jag se hur jag gör
    Tack

• Frujj

Det var min första tanke oxå, små barn brukar ju inte vanligtvis bryta benen bara sådär, de är ju så mjuka i skelettet.

• Ab fab

nej det klart. Men vilken osis. kan de behöva glasögon?

• Carma07

Bauti: Tack för tipset. Får se om jag vågar klippa i den för den gör ont, men ska nog försöka. Kan inte se någon alternativ om jag ska få det att läka.

Alla hjärtans dag hade jag planerat att överraska maken med trerätters, men han är bortrest hela veckan. Så det blir jag och lilltjejen som får hitta på något.

Nibla: Det finns säkert saker att rensa ur hemma som din brorsa kan få eller låna. Han får göra en inventeringslista så ser vi vad vi kan göra.

Frujj: Just det...dagens tre positiva som jag tänkte hänga med på. Hmmmmm.....

1. Jag ser en gnutta blå himmel.
    Hmmmmmm....hmmmm....
    2. Ni finns här. Känns jätteskönt nu när vi inte är krya och inte kommer ut så mycket.

Hmmmmm.... hmmm... Det var svårt idag. Min trötta och sega hjärna bara poppar negativa saker idag. Får fundera på trean.

• Carma07

Frujj: Du får be maken ta hand om stora E och W och så tar du med dig lille O och kommer hit så kan jag pyssla om dig lite grann.

Nu har lilltjejen tröttnat på att jag sitter här. Dags att förbereda sig för promenaden.

• Frujj

Ab: Hm ja glasögon har de inte så vem vet, de kanske inte ser så bra. Vet inte hur det gick till på dagis men han måste ju ha ramlat på nåt.

• Frujj

har lagt ut en rolig bild på bloggen.. *fniss*

• Nibla

Jag hänger på "Dagens 3 positiva".

1. Jag har gått ner 4 kg på fyra veckor. Är nu 3 kg lättare än vad jag var pre-pregnancy!
    2. Min caffe latte så här på förmiddagskvisten
    3. Jag har en ursöt och snäll dotter (just nu är hon snäll i alla fall, listan kan komma att ändras under dagen. )

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas