Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.
Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.
Mina dagens tre positiva:
1. Har sovit ganska bra, lillebror åt kl 01 och vaknade sen inte förrän kl 6.
2. Det är härligt vinterväder idag! (igen )
3. Hmm
Oj råkade bli dubbelt
Wow vilka tårtor!!!
Tänk om man var så fingerfärdig...
Brorsan och familjen är här nere i trakterna tills vidare, de ska nog till Ullared imorgon. De har fått lite pengar från försäkringsbolaget att handla för men tack ändå för alla era erbjudanden!
Idag skulle de "bara vara" och gå ut och grilla korv i skogen.
Har börjat fundera lite i "tänk om"-banor. Brorsan fick ju inte med sig nån telefon ut från huset, så han fick ju hejda en bil som kom körandes på vägen. Först var det en bil som inte stannade utan bara körde förbi, trots tjock rök. Sen stannade en annan bil och ringde brandkåren.
Vad jag funderar på är; tänk om den första bilen hade stannat, hade huset kunnat räddas då?
Fast å andra sidan, frågan är om man själv hade stannat när en skallig typ står och viftar vid vägkanten........
Frujj,
Jag har också kikat lite på PoP's rea men det enda jag hittade var en stackars mössa för 25 spänn. Tyckte inte annars att de hade så roliga grejer.....
Apropå PoP för övrigt, jag vet inte, men jag tycker det är lite hutlöst att betala 900 spänn för en jacka till en baby! (En sån där skaljacka)
Nibla: Jag håller med dig, POP har hutlösa priser i vanliga fall och rean var inte mycket att hänga i granen så att säga, men för en gång skull så hade de lite mer för killar än för tjejer (annars när man är på barnavdelningen så är 80% till tjejer) så jag fyndade två bodysar för 50 kr st (hade kostat 175 kr) och ett par byxor för 85 kr (hade kostat 285 kr)
så med det var jag nöjd
Men 900 kr för en jacka till en baby.. nääää. Som den dessutom växer ur på nolltid.
Fortsättning min positiv-lista
3. Jag är glad över mina fynd igår!
Dagens positivlista:
1. Mysdag med svärmor och sushi
2. Latte på morgonen med tända ljus
3. Lovisa hosta är bättre
Mmmm va gott med Sushi!
Nibla: Va duktig du e alltså med vikten! Det var så jag gick ner 11 kg till bröllopet! Synd bara att de sakta krypit tillbax. Skyller på 4 veckors svullande i USA. Efter det var det stenkört, haha! Jag håller på och försöker ändra mitt tankesätt igen, men det är svårt när man inte har samma motivation längre.
Dagens positiva:
1. Det är fredag
2. Ska mysa med mamma och maken ikväll
3. Mariannetryfflar doppade i vit choklad väntar på mig hemma! Gjorde dom igår... *smarr*
blygdläppsfettsugnig... hmmm... världen är konstig
Mariannetryfflar??!!??
Tezz - recept till bloggen tack!!