Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.
Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.
Angående spruta så har vi betalat extra för den mot pneumokocker. Ville att L skulle ha den med tanke på det jag jobbade med förut. Några barn som fick våra implantat hade kunnat slippa om de fått just den sprutan.
Jag tycker det är konstigt att vissa BVC inte säger ett ord om denna sprutan nu när det ingår i det vanliga vaccinationsprogrammet. Knepigt!
Jag är också lite halvirriterad på detta med att inte ha nån vidare "egen-tid". Om jag ber N att ta lillan en stund så jag kan fixa med nåt, så lägger han henne i babygymmet eller sätter henne i gåstolen. Sen kan han gå iväg och göra nåt för sig själv och så till slut så ledsnar ju lillan och börjar gnälla, så då blir det jag som får ta henne till slut ändå.
Sen tror jag inte karlarna förstår vad som görs hemma om dagarna (i synnerhet inte att jag sitter och bitchar på BT ) men en gång utspelade sig följande dialog hemma:
Jag: Kan vi inte se filmen Xxx (vilken det nu var)
N: Nej, känner för en annan, du kan ju se den filmen när du är hemma på dagarna.
Eh??? Tror han att jag har tid att kolla film och ligga på soffan och äta praliner? BAH!
Jo men det är väl det vi gör? Ligger på soffan, ser på alla filmer som nånsin spelats in, äter lyxiga chokladpraliner och smuttar på en ljuvig kopp te (tänkte skriva champagnen men vi ammar ju ) medan dammsugaren dammsuger själv, bebisen byter blöja på sig själv och hoppar upp till tuttarna och tar sig en slurk, helt på egen hand...
haha
Just ett sånt scenario utspelade sig här för ett tag sen oxå, (eller ja oftare eg men kom att tänka på just detta) jag fick för mig att frosta av frysen och såg i detta lite egentid. Jag och min frys liksom... hihi Slutade med att jag satt med alla barnen i knät och N frostade av frysen....
N: Vart gick ni med L då o vad kostade den?
hello...
Va mycket ni har hunnit skriva.
Jag åt en av de godaste semlorna i måndags. De köpte jag nere på Ica här. Men de var banne mig GODA!
Idag så tänkte jag att jag skulle skippa åksjuketableterna för att se om illamåendet hade försvunnit. Men icke. Det blev istället några tripp till badrummet. Tjohho..
Men nu har jag ätit de igen o väntar på att den ska börja verka!
Egen tid låter bra! Själv sitter jag just nu o glor på Säsong 3 av SATC.
Nides: Har du testat åksjukearmbanden som finns på apoteket? Funkade helt ok oxå tyckte jag!
Frujj: Hänger med
1. Det funkar så bra med lilltjejens mat så jag slipper känna mig som en urvriden trasa.
2. jag har de godaste Mannerströmsjärpar som väntar på mig nu till lunch.
3. Lilltjejen är frisk igen.
Frujj: Nu när vi börjat med vanlig mat tycker jag vi gör inte annat än äter. Ska det vara så? Du som är rutinerad. Vi kanske kan knåpa ihop en babyträff snart så vi kan snattra barnmat. Det kännssom ett helt projekt att komma in i det här.
Usch mina australiensläktingar bor där det brinner. Tydligen +46 grader häromdan!! Fyyy
Hej
Efter 4 timmar på Mölndals akut så fick jag träffa ortopeden och blev fotograferad (röntgen).
Det visade sig att min "stukning" var en fraktur.
Tror f@n att jag har & haft ont i min fossing.
Så nu sitter jag här med en kostig skena på fot och ben. Ingen ide att gipsa (som tur var) efter 4 veckors omkring lullande.
Jag ser att det är fullt med sulkisnack.
Ps
Jag hade turen att slippa barn på sjukhuset