• ElinPierre

Spam/reklam (ganksa långt)

Ärligt talat skiter jag snart i denna sida.
    Jo, jag anmäler också sådana som jag anser är solklara reklamare (har bara skrivit ett foruminlägg som det är en hemsidesadress med i tex) men någon stans måste väl gränsen gå? Har diskuterat detta förut men vill starta en egen tråd för att se vad folk egentligen anser..

Det var en tjej som ville ha tips på fotograf eftersom hennes hade avbokat eller vad det nu var.. Då svarade jag (ordagrant, jag har kopierat):
    "Kolla in den fotografen jag ska ha, hon åker runt överallt.. Eller rättare sagt, är du intresserad så kan jag skicka länk till din inbox.. Vågar inte riktigt lägga ut den här...!?"

HUR kan någon få detta till att det är reklam/spam? Jag har ju inte ens nämnt ett namn eller någonting!? Och det kan ju inte bara vara en som tycker detta heller, eftersom en måste anmält mig, och en måste tagit beslutet att varna mig!?

Ge er nu.. Eller är det bara jag som tycker detta? Är det bara jag som tycker att en sådan här sida ska vara till för att utbyta tips, ideer, tankar och kontakter.

Snälla, vad tycker ni? Jag är snart redo att ge upp denna sida. Först blev jag varnad för att ha skrivit ut en www.adress vilket jag kan förstå till viss del.. Mern denna gång... No way!

• Svar på tråden Spam/reklam (ganksa långt)
  • 090208

Hujedamej... Lugn flickor. Tycker Pumpkin blir pahoppad. Men forstar ElinPierre's, och andras, irritation.

Da vet vi alltsa det nu: ska man lanka/tipsa sa motiverar man det. Klart slut.

• Pumpkin
    JustMeAndMyLove skrev 2008-11-25 22:58:29 följande:
    Nej glöm det. det blev inte borttaget, men strunt samma. Det var inget
    Okej, jag glömmer det. Men jag förstår fortfarande inte
    Alla älskar Skellefteå AIK
  • JustMeAndMyLove

Har lugnat mig, jag lovar ;)

090208 skrev 2008-11-25 22:58:56 följande:
    Hujedamej... Lugn flickor. Tycker Pumpkin blir pahoppad. Men forstar ElinPierre's, och andras, irritation.Da vet vi alltsa det nu: ska man lanka/tipsa sa motiverar man det. Klart slut.
  • Bumlis

Popcorn. Var det den där fotografen som erbjöd sina tjänster rakt ut och som hade sina kontaktuppgifter mm i sin presentation?

• Marie88

Jag tycker Pumpkin har förklarat det hela _mycket_ bra.

Reglerna är något som alla ska ha läst innan de accepterar medlemskapet här på BT, precis som hon skrev. Det har t.om. infogats text om reglerna från både fjutur brajd och Pumpkin, för att förklara ytterligare och stärka sin information.

En sak att minnas är att vi moderatorer finns för att upprätta och bibehålla den ordningen som är till för oss alla här på BT.

• Popcorn
    Bumlis skrev 2008-11-25 23:00:38 följande:
    Popcorn. Var det den där fotografen som erbjöd sina tjänster rakt ut och som hade sina kontaktuppgifter mm i sin presentation?
    Det var väldigt vad det skrivs om mig plötsligt. Nej, det var definitivt inte jag och det enda jag har skrivit i den här tråden är inlägg nr 3 på första sidan och det är fortfarande kvar och det är väl inget konstigt med det? Någon har nog blandat ihop mig med någon annan antar jag.
  • Bumlis

Förlåt, jag borde aldrig skrivit den kommentaren insåg jag en sekund efter att jag postat den. Dumt, dumt...
    Såg efteråt att det finns 3 st. Popcorn, fast lite olika nummer...
    Sorry!

Popcorn skrev 2008-11-25 23:15:55 följande:
    Det var väldigt vad det skrivs om mig plötsligt. Nej, det var definitivt inte jag och det enda jag har skrivit i den här tråden är inlägg nr 3 på första sidan och det är fortfarande kvar och det är väl inget konstigt med det? Någon har nog blandat ihop mig med någon annan antar jag.
  • Bumlis

Därmed inte sagt att nån av dem skulle vara den JAG skrev om. Jag kommer ju inte ihåg namnet på den profilen. *ska tänka innan jag skriver!!*

Bumlis skrev 2008-11-25 23:18:33 följande:
    Förlåt, jag borde aldrig skrivit den kommentaren insåg jag en sekund efter att jag postat den. Dumt, dumt... Såg efteråt att det finns 3 st. Popcorn, fast lite olika nummer...Sorry!
  • Popcorn
    Bumlis skrev 2008-11-25 23:18:33 följande:
    Förlåt, jag borde aldrig skrivit den kommentaren insåg jag en sekund efter att jag postat den. Dumt, dumt... Såg efteråt att det finns 3 st. Popcorn, fast lite olika nummer...Sorry!
    Tack! Och ja, jag förstod att det var någon miss bakom det du skrev .

Go'natt!
  • Bumlis

*Phew*! Vill VERKLIGEN inte bli orsak till att någon mår dåligt eller får skit.

Natt!

Popcorn skrev 2008-11-25 23:33:29 följande:
    Tack! Och ja, jag förstod att det var någon miss bakom det du skrev . Go'natt!
  • Aleta

Jag har fått ett inlägg med länkar borttaget en gång. Det var länkar till olika band.
    Jag tror att någon av sidorna kanske hade någon betaltjänst eller så. Man får inte länka till sidor som får betalt för varje person som tittar in. Det kan vara lite svårt att följa om man inte känner till hur just den sidan man länkar till funkar och jag fick faktisk varken varning eller tillsägelse i slutändan utan inlägget togs bara bort.

Annars är det ganska enkelt:
    * Inga länkar i trådstarten.
    * Fritt fram att tipsa om någon har bett om tips, annars inte.
    * Motivera varför du tipsar om just det företaget.
    * Inte tipsa om något du har personlig anknytning till.
    * Inte tipsa om samma ställe mer än tre ggr per halvår. (Fast man kan ju tipsa om en gammal tråd där samma ämne har diskuterats.)

• 081103 1

Forumet förlorar en hel del av syftet om man själv ska försöka fantisera ihop vad som stod i varje borttaget inlägg. Tänk er själva in i situationen att alla länkar till fotografer vore bortplockade härifrån:
    brollopstorget.se/Forum-1-25/m3090488.html
    Ingen vet om det är reklam eller inte, men svårt är/hade det varit att föra en diskussion.
    Något vi kan se i denna tråd som utvecklade sig till att bli en reklam/spam-tråd.
    brollopstorget.se/Forum-1-25/m3103492.html
    Visst, reklamen hindrades och vi fick se att reklam inte enbart rörde sig inom fotografvärlden, men försök läsa tråden från början och se hur långt ni hänger med.

Svar på tråden Spam/reklam (ganksa långt)