• ElinPierre

Spam/reklam (ganksa långt)

Ärligt talat skiter jag snart i denna sida.
    Jo, jag anmäler också sådana som jag anser är solklara reklamare (har bara skrivit ett foruminlägg som det är en hemsidesadress med i tex) men någon stans måste väl gränsen gå? Har diskuterat detta förut men vill starta en egen tråd för att se vad folk egentligen anser..

Det var en tjej som ville ha tips på fotograf eftersom hennes hade avbokat eller vad det nu var.. Då svarade jag (ordagrant, jag har kopierat):
    "Kolla in den fotografen jag ska ha, hon åker runt överallt.. Eller rättare sagt, är du intresserad så kan jag skicka länk till din inbox.. Vågar inte riktigt lägga ut den här...!?"

HUR kan någon få detta till att det är reklam/spam? Jag har ju inte ens nämnt ett namn eller någonting!? Och det kan ju inte bara vara en som tycker detta heller, eftersom en måste anmält mig, och en måste tagit beslutet att varna mig!?

Ge er nu.. Eller är det bara jag som tycker detta? Är det bara jag som tycker att en sådan här sida ska vara till för att utbyta tips, ideer, tankar och kontakter.

Snälla, vad tycker ni? Jag är snart redo att ge upp denna sida. Först blev jag varnad för att ha skrivit ut en www.adress vilket jag kan förstå till viss del.. Mern denna gång... No way!

• Svar på tråden Spam/reklam (ganksa långt)
  • JustMeAndMyLove

okej. Jag läste genom reglerna innan jag blev medlem.
    Och jag säger här att jag bröt mot reglerna, jag ber om ursäkt men ja jag är upprlrd för att inlägget i denna forumtråd togs bort.

Plus att du valde att inte svara på min fråga utan använda dig av nedtryckande psykologi för att vinna mark i diskussionen.
    Det är inget fel med det, vi lär oss beteendet redan på dagis och de som använder den skickligast blir snabbt högt uppsatta politiker eller chefer.

Är det okej att använda denna diskussion med ditt och mitt inlägg i min bok om "vardagspsykologi - även du manipulerar"?

Pumpkin skrev 2008-11-25 22:28:48 följande:
    JustMeAndMyLove: Tänk att det ska bli så upprörda toner för att man själv inte satt sig in i reglerna helt och fullt? Finns väl ingen anledning att bojkotta sidan bara för att man måste följa de regler som är uppsatta?
  • Pumpkin
    JustMeAndMyLove skrev 2008-11-25 22:35:38 följande:
    okej. Jag läste genom reglerna innan jag blev medlem.Och jag säger här att jag bröt mot reglerna, jag ber om ursäkt men ja jag är upprlrd för att inlägget i denna forumtråd togs bort.Plus att du valde att inte svara på min fråga utan använda dig av nedtryckande psykologi för att vinna mark i diskussionen.Det är inget fel med det, vi lär oss beteendet redan på dagis och de som använder den skickligast blir snabbt högt uppsatta politiker eller chefer.Är det okej att använda denna diskussion med ditt och mitt inlägg i min bok om "vardagspsykologi - även du manipulerar"?
    Nu börjar det ju spåra ur, det är inte okej att anklaga folk (oavsett vem) för att använda nedtryckande psykologi, för det gjorde jag inte. Det var en allmän reflektion över att det ofta blir sådana tankegångar i liknande trådar.

Jättebra att du läst igenom reglerna, hoppas att alla har gjort det Det var återigen inget riktat direkt mot dig.

Vad är det för fråga jag inte svarat på?
    Alla älskar Skellefteå AIK
  • Pumpkin

Och vad gäller ditt inlägg i den här tråden så tycker jag att det är ganska logiskt - eftersom jag inte kan redigera i ett inlägg så var jag alltså tvungen att ta bort hela inlägget, då det ju i princip citerade hela det ursprungliga inlägget.

• fjutjur brajd
    Pumpkin skrev 2008-11-25 22:30:56 följande:
    Väldigt konstigt om du har blivit varnad och inte blivit avstängd i ett antal timmar? Systemfel i så fall, för det ska som sagt gå per automatik.
    Det kan också vara så att du inte fått en varning utan en tillsägelse. Det är en mildare form av åtgärd när förseelsen inte anses vara så allvarlig.

I övrig tycker jag att Pumpkin har förklarat bra hur vi arbetar och hur reglerna fungerar. Reklamreglerna kan ibland tyckas hårda men de gör ju också att risken för att möta reklam minskar och att man istället kan få ta del av oberoende tips här på forumet.
  • JustMeAndMyLove

Men ... enligt lag får jag inte kopiera texten och sen använda det i en bok som jag distribuerar till andra. Jag vill ärligt använda texten i min bok.

Jag anklagar ingen, jag blev ytterligt intresserad över situationen som utspelade sig här i det här forumet. Men jag tänker inte ta mig friheten att kopiera text som jag inte skrivit själv. Jag är författare och jobbar med att spåra och se över människors vardagsmanipualtion. Internet används det hela tiden på speciellt av vuxna i "maktsituationer".

Jag lyckas inte skriva det här i din mail här på BT eller i din GB så jag skrev det här.

"JustMeAndMyLove: Tänk att det ska bli så upprörda toner för att man själv inte satt sig in i reglerna helt och fullt? Finns väl ingen anledning att bojkotta sidan bara för att man måste följa de regler som är uppsatta?"

Grundtonen i orden "tänk att det ska bli så..." är ett utryck man nästan bara hör folk använda till små barn eller när man använder sig av ett psykologiskt övertag.
    Min reaktion blev: bojkotta, ogilla, misstro.

Min reaktion på att få inlägget borttaget var inge "bättre". FAst jag skulle inte påstå att någon av reaktionerna var "dåliga" utan bara naturliga.

Pumpkin skrev 2008-11-25 22:38:16 följande:
    Nu börjar det ju spåra ur, det är inte okej att anklaga folk (oavsett vem) för att använda nedtryckande psykologi, för det gjorde jag inte. Det var en allmän reflektion över att det ofta blir sådana tankegångar i liknande trådar.Jättebra att du läst igenom reglerna, hoppas att alla har gjort det Det var återigen inget riktat direkt mot dig.Vad är det för fråga jag inte svarat på?
  • ElinPierre

Ahh, jag hade tydligen inte fått en varning.. Det var väl något jag fick för mig att läsa mellan raderna..
    Så hur många tillsägelser får man innan man får en varning? Och vad händer då? Avstängd? Hur länge?

• JustMeAndMyLove

Och då frågade jag varför andra fick och inte jag.... inget jag längre behöver svar på för jag skrev det bara för att jag blev sur och irriterad och det var inte direkt rättfärdigat att ge sig på dig alls..

Pumpkin skrev 2008-11-25 22:39:14 följande:
    Och vad gäller ditt inlägg i den här tråden så tycker jag att det är ganska logiskt - eftersom jag inte kan redigera i ett inlägg så var jag alltså tvungen att ta bort hela inlägget, då det ju i princip citerade hela det ursprungliga inlägget.
  • JustMeAndMyLove

Ett dygn för mig tror jag det blev... Går att läsa och så men inte skria i forum osv.

ElinPierre skrev 2008-11-25 22:46:57 följande:
    Ahh, jag hade tydligen inte fått en varning.. Det var väl något jag fick för mig att läsa mellan raderna..Så hur många tillsägelser får man innan man får en varning? Och vad händer då? Avstängd? Hur länge?
  • Pumpkin
    JustMeAndMyLove skrev 2008-11-25 22:46:42 följande:
    Men ... enligt lag får jag inte kopiera texten och sen använda det i en bok som jag distribuerar till andra. Jag vill ärligt använda texten i min bok.Jag anklagar ingen, jag blev ytterligt intresserad över situationen som utspelade sig här i det här forumet. Men jag tänker inte ta mig friheten att kopiera text som jag inte skrivit själv. Jag är författare och jobbar med att spåra och se över människors vardagsmanipualtion. Internet används det hela tiden på speciellt av vuxna i "maktsituationer".Jag lyckas inte skriva det här i din mail här på BT eller i din GB så jag skrev det här."JustMeAndMyLove: Tänk att det ska bli så upprörda toner för att man själv inte satt sig in i reglerna helt och fullt? Finns väl ingen anledning att bojkotta sidan bara för att man måste följa de regler som är uppsatta?"Grundtonen i orden "tänk att det ska bli så..." är ett utryck man nästan bara hör folk använda till små barn eller när man använder sig av ett psykologiskt övertag.Min reaktion blev: bojkotta, ogilla, misstro.Min reaktion på att få inlägget borttaget var inge "bättre". FAst jag skulle inte påstå att någon av reaktionerna var "dåliga" utan bara naturliga.
    Det här har spårat ur. Läs gärna in vad du vill i vad jag skriver, men anklaga mig inte för saker och tänk på vad du skriver.
  • Pumpkin
    ElinPierre skrev 2008-11-25 22:46:57 följande:
    Ahh, jag hade tydligen inte fått en varning.. Det var väl något jag fick för mig att läsa mellan raderna..Så hur många tillsägelser får man innan man får en varning? Och vad händer då? Avstängd? Hur länge?
    Tillsägelser leder inte per automatik till varningar, en varning får man om "förseelsen" är tillräckligt "grov". Får man en varning blir man avstängd ett dygn.
Svar på tråden Spam/reklam (ganksa långt)