• ElinPierre

Spam/reklam (ganksa långt)

Ärligt talat skiter jag snart i denna sida.
    Jo, jag anmäler också sådana som jag anser är solklara reklamare (har bara skrivit ett foruminlägg som det är en hemsidesadress med i tex) men någon stans måste väl gränsen gå? Har diskuterat detta förut men vill starta en egen tråd för att se vad folk egentligen anser..

Det var en tjej som ville ha tips på fotograf eftersom hennes hade avbokat eller vad det nu var.. Då svarade jag (ordagrant, jag har kopierat):
    "Kolla in den fotografen jag ska ha, hon åker runt överallt.. Eller rättare sagt, är du intresserad så kan jag skicka länk till din inbox.. Vågar inte riktigt lägga ut den här...!?"

HUR kan någon få detta till att det är reklam/spam? Jag har ju inte ens nämnt ett namn eller någonting!? Och det kan ju inte bara vara en som tycker detta heller, eftersom en måste anmält mig, och en måste tagit beslutet att varna mig!?

Ge er nu.. Eller är det bara jag som tycker detta? Är det bara jag som tycker att en sådan här sida ska vara till för att utbyta tips, ideer, tankar och kontakter.

Snälla, vad tycker ni? Jag är snart redo att ge upp denna sida. Först blev jag varnad för att ha skrivit ut en www.adress vilket jag kan förstå till viss del.. Mern denna gång... No way!

• Svar på tråden Spam/reklam (ganksa långt)
  • Pumpkin

JustMeAndMyLove: Tänk att det ska bli så upprörda toner för att man själv inte satt sig in i reglerna helt och fullt? Finns väl ingen anledning att bojkotta sidan bara för att man måste följa de regler som är uppsatta?

Alla älskar Skellefteå AIK
  • Pumpkin
    ElinPierre skrev 2008-11-25 22:28:30 följande:
    Så jag får alltså inte tipsa om just min fotograf för många gånger?? Hur många gånger är FÖR då?
    Så här står det i forumreglerna:

6. Tips, länkar och referenser.
    Privatpersoner som har köpt en tjänst eller produkt får svara på förfrågningar om hjälp och då lämna tips och länkar till företag som kan vara till hjälp för andra medverkande, dock med följande inskränkningar. Man får inte posta:

* länk eller företagsnamn i inlägg utan motivering.
    * tips som är orelevant för sammanhanget.
    * starta en ny tråd för att tipsa om ett företag eller en tjänst.
    * tips mer än 3 gånger om samma företag/produkt/tjänst under ett halvår, allt därutöver tolkas som reklam.

Tipsen ska postas i forumet, man får inte begära att personer ska maila eller ringa för att erhålla tipset eller själv uppge kontaktinfo för att ge tipset.
    Tips måste vara oberoende, dvs den som postar inlägget får inte ha en främjande anknytning till företaget/produkten/tjänsten (anställd eller liknande).
  • Pumpkin

3ggr kan låta hårt, men det är fortfarande en bedömning vi får göra när ärendet kommer in.

• JustMeAndMyLove

Okej och när ska ni ta bort Popcorns kopia av hennes bortagna foruminlägg?

Jag tog upp det som exempel och skrev att jag formulerade mig klumpigt. Jag får be o ursäkt för reklamen av mig själv som amatörfotograf men det inlägg jag skrev i denna tråd borde inte tas bort om inte alla exempel på borttagna inlägg tagits bort.

Och detta är inte kritik mot dig som moderator utan en fråga om något jag som medlem på er sida tycker var orättvist.

Pumpkin skrev 2008-11-25 22:26:14 följande:
    Fast du skrev ju i princip hela det inlägget som du tidigare blev varnad för, därför kändes det mest korrekt och konsekvent att plocka bort även detta. Hade jag kunnat moderera inlägg på det viset att man bara tog bort visst material så skulle jag ha gjort det, men nu kan vi tyvärr inte det.Dock plockades ju inlägget bort utan vidare åtgärd.
  • Pumpkin
    ElinPierre skrev 2008-11-25 22:23:18 följande:
    Spännande!!Pumkin- Tack för svar, då förstår jag lite mer.. Men vad menar du med att man blir blockad om man blir varnad? Har ju alltså blivit varnad 2 ggr men inte märkt någon annan "åtgärd"?
    Väldigt konstigt om du har blivit varnad och inte blivit avstängd i ett antal timmar? Systemfel i så fall, för det ska som sagt gå per automatik.
  • Bumlis

Pumpkin: Jag tror att folk är lite oroliga över att bli avstängda FÖR GOTT. Gör ni det?

• Pumpkin
    JustMeAndMyLove skrev 2008-11-25 22:30:26 följande:
    Okej och när ska ni ta bort Popcorns kopia av hennes bortagna foruminlägg?Jag tog upp det som exempel och skrev att jag formulerade mig klumpigt. Jag får be o ursäkt för reklamen av mig själv som amatörfotograf men det inlägg jag skrev i denna tråd borde inte tas bort om inte alla exempel på borttagna inlägg tagits bort.Och detta är inte kritik mot dig som moderator utan en fråga om något jag som medlem på er sida tycker var orättvist.
    Vad har Popcorn skrivit? I den här tråden? Jag ser inget?

Och jag tar inte åt mig personligen, så det är ingen fara Självklart får man tycka och tänka precis vad man vill, men det mesta som många sätter sig emot, klagar på och inte har en aaaning om står faktiskt i reglerna - som man bör sätta sig in i innan man klickar i "Jag accepterar"-rutan
  • Pumpkin
    Bumlis skrev 2008-11-25 22:32:23 följande:
    Pumpkin: Jag tror att folk är lite oroliga över att bli avstängda FÖR GOTT. Gör ni det?
    Om folk spammar ner forumet med reklam och får 40 varningar, då stänger vi av för gott. Men för att man råkar få en varning/tillsägelse här eller där - nixpix.
  • Pumpkin

Vad jag menar är alltså att det krävs en hel del för att man ska bli avstängd för gott.

Svar på tråden Spam/reklam (ganksa långt)