• ElinPierre

Spam/reklam (ganksa långt)

Ärligt talat skiter jag snart i denna sida.
    Jo, jag anmäler också sådana som jag anser är solklara reklamare (har bara skrivit ett foruminlägg som det är en hemsidesadress med i tex) men någon stans måste väl gränsen gå? Har diskuterat detta förut men vill starta en egen tråd för att se vad folk egentligen anser..

Det var en tjej som ville ha tips på fotograf eftersom hennes hade avbokat eller vad det nu var.. Då svarade jag (ordagrant, jag har kopierat):
    "Kolla in den fotografen jag ska ha, hon åker runt överallt.. Eller rättare sagt, är du intresserad så kan jag skicka länk till din inbox.. Vågar inte riktigt lägga ut den här...!?"

HUR kan någon få detta till att det är reklam/spam? Jag har ju inte ens nämnt ett namn eller någonting!? Och det kan ju inte bara vara en som tycker detta heller, eftersom en måste anmält mig, och en måste tagit beslutet att varna mig!?

Ge er nu.. Eller är det bara jag som tycker detta? Är det bara jag som tycker att en sådan här sida ska vara till för att utbyta tips, ideer, tankar och kontakter.

Snälla, vad tycker ni? Jag är snart redo att ge upp denna sida. Först blev jag varnad för att ha skrivit ut en www.adress vilket jag kan förstå till viss del.. Mern denna gång... No way!

• Svar på tråden Spam/reklam (ganksa långt)
  • JustMeAndMyLove

Jag skrev ett inlägg HELT utan reklam i just denna tråd och den tog ni bort TROTS att du själv valde att svara på den?
    Nu vill jag ha en förklaring på det, tack

Pumpkin skrev 2008-11-25 22:05:24 följande:
    Hej hej, här kommer en hemsk moderator in och ska försöka bringa lite ordning i virrvarret Det är alltså vi moderatorer som behandlar anmälningar som kommer in och gör det utifrån de regler och riktlinjer vi fått från BTs sida. Just reklam är en väldigt känslig punkt, då vi självklart vill att medlemmar ska kunna tipsa varandra om företag som de är nöjda med osv. Men samtidigt så får det inte bli för mycket tipsande, som lätt kan slå över till reklam, för då förlorar vi annonsörer och utan annonsörer finns inget BT. Ni förstår balansgången va?Just pga detta så finns det regler som säger att oberoende tips ska skrivas ut i sin helhet i forumet. Med detta menas att man inte bara ska slänga iväg en länk, det bör även finnas en motivering till varför man tipsar om just detta företaget i just detta sammanhanget och att alla tips ska skrivas ut i forumet och inte i det "dolda". Detta för att sätta en gräns någonstans så att säga, för någonstans måste den ju sättas. TS: just i ditt fall vet jag inte exakt vad som hänt, varken med det första eller andra ärendet. Men i det första fallet tolkar jag det som att du bara slängde in en länk utan motivering? För då förstår jag varför det kan ha blivit som det blev den gången. Och varför det blev som det blev den andra gången är alltså att du inte skrev ut tipset i sin helhet i forumet, med en tillhörande motivering om varför.JustMeAndMyLove: Vi accepterar varken företagsreklam eller privatreklam, den gränsen har vi också dragit. Och blir man varnad så blir man blockad, det går per automatik.Alla: Det man ska veta är att OM man känner att man blivit felbedömd/felbehandlad så kan man överklaga. Då går ärendet till redaktionen istället och Communityansvarig gör en ny bedömning av ärendet.Hmm, hoppas att det här gav lite klarhet i alla fall. Kontentan är alltså: tipsa gärna, men tänk på att lämna en motivering så att vi lättare kan bedöma vad som är reklam och vad som är ett oberoende tips. Tänk också på att för flitigt tipsande kan leda till att vi tolkar det som reklam - med motivering eller ej./Moderator
  • ElinPierre

Spännande!!

JustMeAndMyLove skrev 2008-11-25 22:17:30 följande:
    Jag skrev ett inlägg HELT utan reklam i just denna tråd och den tog ni bort TROTS att du själv valde att svara på den?Nu vill jag ha en förklaring på det, tack
    Pumkin- Tack för svar, då förstår jag lite mer.. Men vad menar du med att man blir blockad om man blir varnad? Har ju alltså blivit varnad 2 ggr men inte märkt någon annan "åtgärd"?
  • Bumlis

Om jag inte har helt fel så står det i "reglerna" att man inte öppet får kritisera moderatorn, eller nåt åt det hållet...
    Sorry om jag har fel, men jag fick oxå en varning förut och läste på lite.

Jag skrev ett inlägg HELT utan reklam i just denna tråd och den tog ni bort TROTS att du själv valde att svara på den?Nu vill jag ha en förklaring på det, tack
  • JustMeAndMyLove

Men hjälp mig! Vart är kritiken i att vilja ha en förklaring eller svar på en fråga?

• Pumpkin
    Fast du skrev ju i princip hela det inlägget som du tidigare blev varnad för, därför kändes det mest korrekt och konsekvent att plocka bort även detta. Hade jag kunnat moderera inlägg på det viset att man bara tog bort visst material så skulle jag ha gjort det, men nu kan vi tyvärr inte det.

Dock plockades ju inlägget bort utan vidare åtgärd.
    Alla älskar Skellefteå AIK
  • ElinPierre

Jag missade det borttagna inlägget.. Shame on me!! ;o)

JustMeAndMyLove skrev 2008-11-25 22:25:40 följande:
    Men hjälp mig! Vart är kritiken i att vilja ha en förklaring eller svar på en fråga?
  • JustMeAndMyLove

Ja inte vet jag, det där är väl "reklam"?
    Jag tänker då aldrig länke eller nämna namn mer. Om jag stannar på den här sidan nå längre

ElinPierre skrev 2008-11-25 22:25:42 följande:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-25/m3164582.htm...Så det här skulle ha varit okej då eller??
  • Pumpkin
    ElinPierre skrev 2008-11-25 22:25:42 följande:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-25/m3164582.htm...Så det här skulle ha varit okej då eller??
    Ja, det där är lättare för oss att tolka, så det är okej. Sen gäller det som sagt att inte tipsa på hur många gånger som helst också
    Alla älskar Skellefteå AIK
  • ElinPierre

Så jag får alltså inte tipsa om just min fotograf för många gånger?? Hur många gånger är FÖR då?

Svar på tråden Spam/reklam (ganksa långt)