• ElinPierre

Spam/reklam (ganksa långt)

Ärligt talat skiter jag snart i denna sida.
    Jo, jag anmäler också sådana som jag anser är solklara reklamare (har bara skrivit ett foruminlägg som det är en hemsidesadress med i tex) men någon stans måste väl gränsen gå? Har diskuterat detta förut men vill starta en egen tråd för att se vad folk egentligen anser..

Det var en tjej som ville ha tips på fotograf eftersom hennes hade avbokat eller vad det nu var.. Då svarade jag (ordagrant, jag har kopierat):
    "Kolla in den fotografen jag ska ha, hon åker runt överallt.. Eller rättare sagt, är du intresserad så kan jag skicka länk till din inbox.. Vågar inte riktigt lägga ut den här...!?"

HUR kan någon få detta till att det är reklam/spam? Jag har ju inte ens nämnt ett namn eller någonting!? Och det kan ju inte bara vara en som tycker detta heller, eftersom en måste anmält mig, och en måste tagit beslutet att varna mig!?

Ge er nu.. Eller är det bara jag som tycker detta? Är det bara jag som tycker att en sådan här sida ska vara till för att utbyta tips, ideer, tankar och kontakter.

Snälla, vad tycker ni? Jag är snart redo att ge upp denna sida. Först blev jag varnad för att ha skrivit ut en www.adress vilket jag kan förstå till viss del.. Mern denna gång... No way!

• Svar på tråden Spam/reklam (ganksa långt)
  • Pumpkin
    JustMeAndMyLove skrev 2008-11-25 22:47:41 följande:
    Och då frågade jag varför andra fick och inte jag.... inget jag längre behöver svar på för jag skrev det bara för att jag blev sur och irriterad och det var inte direkt rättfärdigat att ge sig på dig alls..
    Andra får inte heller, men jag frågade ju vilket inlägg du menade eftersom jag inte visste?
    Alla älskar Skellefteå AIK
  • JustMeAndMyLove

men vad.. vad gjorde jag fel?
    Jag ville bara få tillstånd eller ett nej på om jag fick använda ditt inlägg och sen kände jag att jag ville förklara mig för dig och det var det jag gjorde...
    Läs det igen

Pumpkin skrev 2008-11-25 22:49:29 följande:
    Det här har spårat ur. Läs gärna in vad du vill i vad jag skriver, men anklaga mig inte för saker och tänk på vad du skriver.
  • 090208

Precis.

JustMeAndMyLove skrev 2008-11-25 22:25:40 följande:
    Men hjälp mig! Vart är kritiken i att vilja ha en förklaring eller svar på en fråga?
  • JustMeAndMyLove

Popcorns, asså just om detgälde att citera sitt inlägg som blev borttaget...

Pumpkin skrev 2008-11-25 22:50:53 följande:
    Andra får inte heller, men jag frågade ju vilket inlägg du menade eftersom jag inte visste?
  • Pumpkin
    JustMeAndMyLove skrev 2008-11-25 22:51:42 följande:
    men vad.. vad gjorde jag fel?Jag ville bara få tillstånd eller ett nej på om jag fick använda ditt inlägg och sen kände jag att jag ville förklara mig för dig och det var det jag gjorde...Läs det igen
    Då får du ett nej då jag inte vill medverka i en bok som handlar om manipulation (något som för mig klingar väldigt negativt), då jag inte anser mig "skyldig" till något sådant i den här diskussionen.

• Pumpkin
    JustMeAndMyLove skrev 2008-11-25 22:52:37 följande:
    Popcorns, asså just om detgälde att citera sitt inlägg som blev borttaget...
    Har Popcorn skrivit ett inlägg i den här tråden som sedan citerats och plockats bort? Eller vad? Jag förstår inte riktigt känner jag...
  • JustMeAndMyLove

Okej, det är ingen fara!
    Men jag måste få tillägga att det är en bok som handlar om manipulation som vi "vanliga människor" använder hela tiden.
    Det är nått jag vill ge ut för att få människor att tänka på vad de säger och varför de säger det.
    Har du aldrig varit på, säg, en bank eller hos polisen och känt dig riktigt riktigt liten helt plötsligt utan att veta varför?

Det är det man råkat ut för då som jag ska skriva om :)

Pumpkin skrev 2008-11-25 22:53:02 följande:
    Då får du ett nej då jag inte vill medverka i en bok som handlar om manipulation (något som för mig klingar väldigt negativt), då jag inte anser mig "skyldig" till något sådant i den här diskussionen.Så
  • fjutjur brajd
    ElinPierre skrev 2008-11-25 22:46:57 följande:
    Ahh, jag hade tydligen inte fått en varning.. Det var väl något jag fick för mig att läsa mellan raderna..Så hur många tillsägelser får man innan man får en varning? Och vad händer då? Avstängd? Hur länge?
    Ni kan läsa om upprätthållningen på forumet här:
    www.brollopstorget.se/Information/Forum/uppratthallningen.php

Där står bland annat:
    "En tillsägelse får medlemmen som bryter mot medlemsvillkoren men inte gjort det medvetet eller så tydligt. Varning tilldelas medlemmen när det handlar om tydliga villkorsöverträdelser. Flera tillsägelser kan också leda till en varning och flera varningar leder till avstängning och i vissa fall även ytterligare åtgärder."

I praktiken blir man bara avstängd om man upprepade gånger tydligt gör reklam för sig eller sitt företag trots att man blivit uppmärksammad på att det inte är tillåtet. Det finns alltså egentligen ingen risk att bli avstängd för att man av misstag bryter mot regler som att man inte får tipsa mer än 3 gånger om samma sak per halvår eller att man inte får starta en tråd bara för att tipsa om något. Skillnaden är som sagt om man gör det upprepade gånger trots varningar.
  • Pumpkin
    JustMeAndMyLove skrev 2008-11-25 22:57:11 följande:
    Okej, det är ingen fara!Men jag måste få tillägga att det är en bok som handlar om manipulation som vi "vanliga människor" använder hela tiden.Det är nått jag vill ge ut för att få människor att tänka på vad de säger och varför de säger det. Har du aldrig varit på, säg, en bank eller hos polisen och känt dig riktigt riktigt liten helt plötsligt utan att veta varför?Det är det man råkat ut för då som jag ska skriva om :)
    Jovisst har det säkerligen hänt

Blir garanterat en intressant bok!
  • JustMeAndMyLove

Nej glöm det. det blev inte borttaget, men strunt samma. Det var inget

Pumpkin skrev 2008-11-25 22:53:54 följande:
    Har Popcorn skrivit ett inlägg i den här tråden som sedan citerats och plockats bort? Eller vad? Jag förstår inte riktigt känner jag...
Svar på tråden Spam/reklam (ganksa långt)