• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • miss u

Jag tänkte testa lite uppsättningar själv så jag vet hur det ska se ut framifrån. Sen får kompisen fixa det bakifrån. Ska nog ta och låna min systers slöja snart och kolla om den passar till klänningen. Skulle vara skönt att ha nåt över axlarna eftersom jag är baraxlad, men sen att man tar bort den på kvällen. Jag tycker inte att jag passar i diadem, har nog aldrig gjort det, men tiara är ju lite annat. Sen om man har klänningen till blir det ju en annan sak. Skulle säkert kunna låna ihop till en tiara också. När ska man börja få panik över frisyren?

Barret skrev 2009-02-11 13:12:53 följande:
    Jag tänkte inte heller att det var jag att ha lite längre hår, men jag tror faktiskt att det kan bli jätte fint. Vi ska testa lite sen med löshåret och om det ser konstigt ut att jag har lite längre hår så sätter vi upp det tillsammans med det andra, mest bra för att få lite mer hår. Knepigt när din kompis bor i Tykland... Du kanske kan testa din systers slöja? För visst var det väl hon som hade en? Sen kan du ju kika in på Ruths och testa lite tiaror, dom har ju några där. Då kan man i alla fall få en känsla för vad man gillar och inte gillar... Jag har haft tiara på en bal en gång, det var ganska sött. miss u skrev 2009-02-11 10:30:16 följande:
  • miss u

Du har alltså nån som släpar iväg dig på simning. Stackare! Närå, det är ju kanon. Det skulle jag också, men det är svårt att motivera andra till att gå och simma med mig kl 6 på vardagarna. Sen har vi ingen bil heller så det blir att cykla till badhuset och sen till jobbet. Inte så kul när det är isbana... och så fortsätter ursäkterna.

Barret skrev 2009-02-11 13:15:43 följande:
    Jo jag har också ett stillasittande jobb. Inte det bästa för kroppen men med lite motion för hela kroppen så funkar den ändå :o). Simning tycker jag är bra, då rör man ordentligt på axlarna och så. Stavgång körde jag lite förut också, det är riktigt bra.. Kanske får börja med lite sånt sen när våren börjar närma sig. Hehe, visst är det svårt att komma på ursäkter för att inte träna ibland? Jag tror jag har gått med på att åka och simma imorgon.. ujuj! miss u skrev 2009-02-11 10:33:20 följande:
  • hujjedamejj

Ja, dom hade två sorters nagelförlängning där.. En budget för 560 :- och En som var ett snäpp bättre för 899:-... måste vara det som din kollega menade... Lär ju bli bra för den summan... haha...

Mangos skrev 2009-02-10 18:17:13 följande:
    Tyvärr ingen koll på frisörerna på harmoniq men en kollega säger att man absolut ska fixa sina naglar där.
  • Kampi

Jag tänkte också fixa håret på Salong Johnas, har aldrig varit där men har hört att de ska vara bra! Har du någon ungefärlig prisuppgift för brudhår och smink?

Barret skrev 2009-02-10 20:22:31 följande:
    Jag går hos Malin på Salong Johnas. Hon är toppen.
    Gällande bröllopsresa så bokade vi vår resa för två veckor sedan. Känns så bra! Först flyger vi till NYC och stannar där i två dygn, sen flyger vi till Las Vegas och där startar roadtripen mot San Francisco, LA och San Diego. Vi åker i juli och jag hoppas att vi ska överleva värmen då.
  • Barret

miss u:
    Jag tänkte också att jag ville ha något över axlarna, men det får väl hänga ner några lockar på dem så klarar jag mig utan slöja :o). Slöja är i och för sig fint, men det är inget för mig. Du behöver absolut inte få panik ännu, jag ska ju gifta mig mycket tidigare än er och jag har precis träffat min frisör... DU hinner!

Kampi:
    Gå dit och snacka med dem. Jag brukar gå till Malin, hon kommer med massor med egna förslag samtidigt som hon verkligen lyssnar. Jag har inte så stor koll på trender och sånt så jag brukar låta henne göra som hon vill, har alltid blivit nöjd. Vi är ett helt gäng från jobbet som går hos henne, alla trivs bra.
    Dom tar pris per timma, för 1h håruppsättning och 45 minuter smink tror jag vi landade på 1100:- Tiden beror nog lite på vad man ska göra.

• hujjedamejj

Oj, vad billigt!! Kan du inte berätta lite mer om hur du ska håret och vad för smink du ska ha!

• Mangos
    Kampi skrev 2009-02-11 14:46:34 följande:
    Gällande bröllopsresa så bokade vi vår resa för två veckor sedan. Känns så bra! Först flyger vi till NYC och stannar där i två dygn, sen flyger vi till Las Vegas och där startar roadtripen mot San Francisco, LA och San Diego. Vi åker i juli och jag hoppas att vi ska överleva värmen då.
    Åh Vegas va härligt! Va där i somras, helt sjuk stad!
  • Barret

Luggen ska ligga ganska tung åt sidan, håret på hakhuvudet ska vara ganska stort bakom tiaran och sen ska det vara lite lockigt.. Inte någon perfekt frisyr med hundra grejer hit och dit, utan en uppsatt och snygg men ganska ledig frisyr.
    I sminkväg så tar jag med eget smink och det rör sig bara om maskara, eyeliner och lite ögonskugga. Detta på grund av att det helt enkelt inte finns mer som jag tål. Jag har ju med egna grejer så som spray, vax osv också... Men som sagt, gå och snacka med dom. Om dom ser dig/ditt hår och ni pratar lite om hur du vill ha det så kan dom säkert ge dig en tidsuppskattning sen. Tid är ju pengar i deras värld.

hujjedamejj skrev 2009-02-11 20:44:22 följande:
    Oj, vad billigt!! Kan du inte berätta lite mer om hur du ska håret och vad för smink du ska ha!
  • miss u

Jag vet inte om slöja är nåt för mig heller, fast första gången jag provade brudklänning kändes det ovant också. Man brukar ju inte riktigt klä upp sig på det sättet. Ska som sagt testa lite själv först. Har ju redan lockigt hår, så det svåra blir nog att få det att hålla hela dagen. Myycket spray lär det nog bli.

Det var riktigt bra pris du fått av frisören! Är ett par st som går på Salong Johnas på mitt jobb också, som även dom är nöjda när dom går därifrån.

Och du, en fråga... Var sitter hakhuvudet??

Barret skrev 2009-02-11 19:42:09 följande:
    miss u:Jag tänkte också att jag ville ha något över axlarna, men det får väl hänga ner några lockar på dem så klarar jag mig utan slöja :o). Slöja är i och för sig fint, men det är inget för mig. Du behöver absolut inte få panik ännu, jag ska ju gifta mig mycket tidigare än er och jag har precis träffat min frisör... DU hinner!Kampi:Gå dit och snacka med dem. Jag brukar gå till Malin, hon kommer med massor med egna förslag samtidigt som hon verkligen lyssnar. Jag har inte så stor koll på trender och sånt så jag brukar låta henne göra som hon vill, har alltid blivit nöjd. Vi är ett helt gäng från jobbet som går hos henne, alla trivs bra.Dom tar pris per timma, för 1h håruppsättning och 45 minuter smink tror jag vi landade på 1100:- Tiden beror nog lite på vad man ska göra.
  • catarinaw

Miss U: Om ni funderar på Barcelona kan jag varmt rekommendera det! Vi va där i sommras och bodde på Hilton Diagonal Mar. Hur fint som helst :) Bo där om ni ska dit och välj ett rum med "executive" så får ni tillgång till en lounge som ligger på 11e våningen där de serverar frukost (kan sitta på terassen och se ut över havet) och sen kan man bara gå upp dit om man är törstig (vin, vatten, sprit osv) helt gratis. Och hotellets egna pool är jätte fin. Stort deck, lagom stor pool och sköna solsängar. Vi ska nog åka på kryssning i medelhavet som bröllopsresa och då går båten från Barcelona så vi hade tänkt stanna där några dagar efter och då bo på Hilton.

Barret: Solstudion vid Prelaten är jätte bra. Dock behöver man passerkort in och tror att det går att fixa på Glada Oxen. Annars har jag hört att dom oxå ska vara bra.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2