• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • miss u

Vilka städer väljer ni emellan? Egentligen är det ju bara att ta nåt. Huvudsaken är ju att man är tillsammans.

Så duktig du är på att träna! Jag har helt tappat motivationen för att träna. Har inte tränat en enda gång i år! Jag vill inte ändra alltför mycket i kroppsform eftersom klänningen redan är klar, men jag behöver ju inte pluffsa till mig, för ta ut klänningen är det sista jag vill göra! Mitt träningskort går ut vilken dag som helst, så jag måste fundera ut vilket jag ska köpa nästa gång. Funderar på att bara ta ett sim-kort (alltså på badhuset, inte sånt man har i mobilen!), eller om jag ska ta både bad-gym-gympapass-spinning. Är ju bra med omväxling, men samtidigt kanske det inte är värt pengarna. Jag tränar gärna innan jobbet (runt kl 6), så man har det gjort. Kanske köper ett sim-kort och sen tar typ 10 gångers kort på det andra. Nåväl, mycket tankar om detta.

MoonGirl skrev 2009-02-10 21:43:50 följande:
    miss u: Jag kan inte bestämma mig vart jag vill åka någonstans på bröllopsresa. Det pendlar fram och tillbaka mellan olika städer... men någon gång kommer man väl på det, får jag hoppas Ikväll har jag varit iväg och styrketränat och kört cross trainer. Känner mig riktigt nöjd funderar på att åka iväg imorgon igen och köra cross trainern. En väldigt bra grej har jag upptäckt .
  • miss u

En jobbarkompis sambo är nere i Prag just nu och på hans hotell kostade ölen typ 6 kr. Det tycker jag är billigt iaf. Men du kanske menade ute på restaurangerna?

Lutar nog mest åt Paris just nu. Barcelona känns avhängt.

Lindybell skrev 2009-02-11 07:46:11 följande:
    Hej igen alla! Jag var i Prag med en kompis påsk förra året. Det var inte direkt billigt och jag var inte så imponerad. Kan ha varit vädret också, men jag har rest en del och varit på betydligt mer romantiska och mysiga platser. Paris var jag till i juni förra året. Det var mysigt, skulle satsa på det.
  • Lindybell

Ja, mer om man var i city och käkade så gick det på lite. Inte jättedyrt givetvis, men ungefär standard priser för storstäder i Europa. Sedan hittade vi ett jättemysigt familjebryggeri också och där var det prisvärt. Jag drack två öl, min kompis en provbricka med åtta sorter och vi åt varsin varmrätt tjeckisk husmanskost för runt 120-150 kronor totalt.

Skulle jag rekommendera är jag förtjust i Dublin samt allt som stavas Italien. Men som Miss U sade, så blir nog allt bra så länge ni är tillsammans.

miss u skrev 2009-02-11 08:13:38 följande:

En jobbarkompis sambo är nere i Prag just nu och på hans hotell kostade ölen typ 6 kr. Det tycker jag är billigt iaf. Men du kanske menade ute på restaurangerna?Lutar nog mest åt Paris just nu. Barcelona känns avhängt.
  • Barret

Ja det var helt underbart att vars hos frisören, man blir alltid så piffig. Jag hade inte så mycket tänkt sist jag var och klippte mig men vi pratade lite då och min frisör tyckte att jag skulle köpa löshår så jag köpte en förpackning med klipps, kostade runt 5-6 hundra. Verkar vara smidigt och ganska lätt att få i och ur. Jag har ingen bild med mig, men vi hade ju pratat lite om det innan och sen testade vi lite. Klänningen beskrev jag bara, det räckte.
    Kan inte du och din kompis träffas och testa lite någon dag då? Så får du väl testa med klänningen och allt sen...? Hon behöver ju inte sätta upp håret perfekt utan bara så ni ser att ni tänker lika....

miss u skrev 2009-02-11 08:06:01 följande:

Vad härligt att få bli stylad och fin. Är så härligt när folk håller på med ens hår. Så du tänkte ha löshår! Jag funderar på att inte ha det, men jag vet inte alls hur jag vill ha det. Är ju en kompis som ska fixa det, och jag börjar bli lite orolig över hur det kommer att gå.Hade du med nå bilder på hur du ville att håret skulle se ut? Hade du bild på klänningen med dig också? Man vill ju att allt ska funka tillsammans.
  • Barret

miss u:
    Så du funderar inte på att ta ett simkort till mobilen alltså *skrattar hysteriskt* Du är rolig du.
    Själv kör jag med simkort, på badhuset (och i mobilen), och det är en härlig typ av motion. Tyvärr har det inte blivit så mycket sedan vi kom hem från Bali. Jag har heller inte varit till solariet nått... Får panik. När ska jag hinna sola egentligen?

Alla:
    Var är det bäst att sola solarium? Någon som har något tips?

• mysan31

Barett: Jag tycker att glada oxen är bra att sola solarium...

• miss u

Jag känner att det inte riktigt är jag att ha långt hår, så löshår känns lite konstigt. Jättefint på andra, men lite osäker på om jag passar i det.

Kompisen och jag har pratat om att vi ska testa håruppsättning nångång. Det är ju bara det att hon bor i Tyskland just nu och är inte hemma så ofta. Lite kruxigt, men det ska nog lösas. Har kollat på massa frisyrsidor, men typ inget är med den längden som jag har. Vet inte om jag ska ha tiara eller slöja heller. Hur vet man sånt?

Barret skrev 2009-02-11 09:51:30 följande:
    Ja det var helt underbart att vars hos frisören, man blir alltid så piffig. Jag hade inte så mycket tänkt sist jag var och klippte mig men vi pratade lite då och min frisör tyckte att jag skulle köpa löshår så jag köpte en förpackning med klipps, kostade runt 5-6 hundra. Verkar vara smidigt och ganska lätt att få i och ur. Jag har ingen bild med mig, men vi hade ju pratat lite om det innan och sen testade vi lite. Klänningen beskrev jag bara, det räckte. Kan inte du och din kompis träffas och testa lite någon dag då? Så får du väl testa med klänningen och allt sen...? Hon behöver ju inte sätta upp håret perfekt utan bara så ni ser att ni tänker lika.... miss u skrev 2009-02-11 08:06:01 följande:
  • miss u

Jag har ju redan simkort till mobilen, så det behöver jag inget nytt. Gillar också att simma, och det är rogivande att simma på morgonen, så det lutar åt ett sånt. Du har väl också ett stillasittande jobb? Tror simning är bra för hela kroppen, och så ska jag komma igång med min stavgång när det är lite varmare.

Jag har också hört att Glada oxen ska vara bra. Jag bor alldeles intill där och har funderat på att sola där nångång så man inte tappar all färg. Tänkte också köpa nåt 10 gångskort till deras tjejgym. Då kommer jag ju inte ens kunna skylla på att gymmet är långt borta! Vad ska jag då hitta på för att inte träna?

Barret skrev 2009-02-11 09:54:11 följande:
    miss u:Så du funderar inte på att ta ett simkort till mobilen alltså *skrattar hysteriskt* Du är rolig du. Själv kör jag med simkort, på badhuset (och i mobilen), och det är en härlig typ av motion. Tyvärr har det inte blivit så mycket sedan vi kom hem från Bali. Jag har heller inte varit till solariet nått... Får panik. När ska jag hinna sola egentligen? Alla:Var är det bäst att sola solarium? Någon som har något tips?
  • Barret

Jag tänkte inte heller att det var jag att ha lite längre hår, men jag tror faktiskt att det kan bli jätte fint. Vi ska testa lite sen med löshåret och om det ser konstigt ut att jag har lite längre hår så sätter vi upp det tillsammans med det andra, mest bra för att få lite mer hår.
    Knepigt när din kompis bor i Tykland...

Du kanske kan testa din systers slöja? För visst var det väl hon som hade en? Sen kan du ju kika in på Ruths och testa lite tiaror, dom har ju några där. Då kan man i alla fall få en känsla för vad man gillar och inte gillar... Jag har haft tiara på en bal en gång, det var ganska sött.

miss u skrev 2009-02-11 10:30:16 följande:

Jag känner att det inte riktigt är jag att ha långt hår, så löshår känns lite konstigt. Jättefint på andra, men lite osäker på om jag passar i det.Kompisen och jag har pratat om att vi ska testa håruppsättning nångång. Det är ju bara det att hon bor i Tyskland just nu och är inte hemma så ofta. Lite kruxigt, men det ska nog lösas. Har kollat på massa frisyrsidor, men typ inget är med den längden som jag har. Vet inte om jag ska ha tiara eller slöja heller. Hur vet man sånt?
  • Barret

Jo jag har också ett stillasittande jobb. Inte det bästa för kroppen men med lite motion för hela kroppen så funkar den ändå :o). Simning tycker jag är bra, då rör man ordentligt på axlarna och så.
    Stavgång körde jag lite förut också, det är riktigt bra.. Kanske får börja med lite sånt sen när våren börjar närma sig.

Hehe, visst är det svårt att komma på ursäkter för att inte träna ibland? Jag tror jag har gått med på att åka och simma imorgon.. ujuj!

miss u skrev 2009-02-11 10:33:20 följande:

Jag har ju redan simkort till mobilen, så det behöver jag inget nytt. Gillar också att simma, och det är rogivande att simma på morgonen, så det lutar åt ett sånt. Du har väl också ett stillasittande jobb? Tror simning är bra för hela kroppen, och så ska jag komma igång med min stavgång när det är lite varmare.Jag har också hört att Glada oxen ska vara bra. Jag bor alldeles intill där och har funderat på att sola där nångång så man inte tappar all färg. Tänkte också köpa nåt 10 gångskort till deras tjejgym. Då kommer jag ju inte ens kunna skylla på att gymmet är långt borta! Vad ska jag då hitta på för att inte träna?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2