• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Lindybell

Jajamensan. HB & Co. Ingen bra hemsida dock men fantastisk musik, www.hbco.nu/. Gudinnan har också erfarenhet av dem. Rekommenderas! Henrik sjöng även solo i kyrkan.
    miss u skrev 2009-02-09 11:06:14 följande:

Tack för tipset! Det är ju rena djungeln det här med buketten, som typ allt annat. Hade ni nå livemusik? Det har det pratats en hel del om här i tråden. Vi har en trubadur på g, men det var 50/50 om han kunde eller inte, så han föreslog att vi skulle kolla upp andra alternativ också.
  • miss u

Vad fick ni betala för dom? Hur länge spelade dom? Vad var det för musik? Vi har inte så jättemycket plats över för själva bandet så jag vet inte om vi får plats med tre st, men värt att kolla upp iaf.

Lindybell skrev 2009-02-09 11:09:31 följande:
    Jajamensan. HB & Co. Ingen bra hemsida dock men fantastisk musik, www.hbco.nu/. Gudinnan har också erfarenhet av dem. Rekommenderas! Henrik sjöng även solo i kyrkan. miss u skrev 2009-02-09 11:06:14 följande:
  • Lindybell

Som sagt, det där med minnet... Tror det var 5000 kronor och då höll de igång kanske fem timmar på kvällen och spelade vår dans också. Var en riktig partyhöjare på festen och alla gäster tyckte det var suveränt!
    miss u skrev 2009-02-09 11:14:33 följande:

Vad fick ni betala för dom? Hur länge spelade dom? Vad var det för musik? Vi har inte så jättemycket plats över för själva bandet så jag vet inte om vi får plats med tre st, men värt att kolla upp iaf.
  • miss u

Det var ju jättebra pris! Det borde ju vara lite billigare om vi bara tar Henrik, kanske. Har lyssnat lite på hans låtar och han är ju kanon. Fast är nog sambon som får bestämma. Han har ju något bättre musiköra än jag, han som spelar gitarr själv.

Lindybell skrev 2009-02-09 11:26:42 följande:
    Som sagt, det där med minnet... Tror det var 5000 kronor och då höll de igång kanske fem timmar på kvällen och spelade vår dans också. Var en riktig partyhöjare på festen och alla gäster tyckte det var suveränt!miss u skrev 2009-02-09 11:14:33 följande:
  • Lindybell

Gör så. Hojta om du vill fråga något mer.
    miss u skrev 2009-02-09 11:30:17 följande:

Det var ju jättebra pris! Det borde ju vara lite billigare om vi bara tar Henrik, kanske. Har lyssnat lite på hans låtar och han är ju kanon. Fast är nog sambon som får bestämma. Han har ju något bättre musiköra än jag, han som spelar gitarr själv.
  • Gudinnan

Vi hade precis som Lindybell också HB och var jätte nöjda, hade dessutom solisten på vårt dop förra veckan, lika bra då med.

Mina ringar kommer från Bronzil i Munktorp, MYCKET prisvärda. Vi gick runt och jämförde med inne i stan och inget kunde slå deras priser. Man pratar direkt med guldsmeden och diksuterar fram med honom vad man vill ha.

• Gudinnan

Tror också vi betalade 5000 sek ungefär, för att ha bandet spelande på festen alltså.

• norpans mamma

In och läser lite, var ett tag sedan nu. Även vi har beställt våra ringar från Bronzil i Munktorp. Vi hade också tittat runt en del inne i stan först men hört så mycket bra om Bronzil.

• MoonGirl

miss u skrev 2009-02-09 09:18:58 följande:

Har du kollat med sambon om han har bättre minne än du vad gäller er Parisresa? Hur länge var ni där? Kommer du ihåg det?
    Jag har nu letat efter det här hotellet som vi bodde på när vi var i Paris, men hittar inte hotellet på hemsidan, tyvärr. Har även letat i gamla papper i pärmen, men hittar inte dem heller. Hade varit kul om jag hade hittat papprena om vilket hotell vi bodde på, för det var ett väldigt bra hotell. Jag säger till om jag hittar papprena!

Vi beställde resan via Resia i Västerås. Vi åkte på en tisdag och kom hem på lördagen, så vi var där i några dagar i alla fall. Vi åkte med SAS . Det regnade alla dagar i Paris. Köpte mig ett paraply där i Paris, och så fort det regnar här när jag använder mig av paraplyet så minns jag mycket väl hur det regnade i Paris i slutet på augusti 2007. Det var ganska mysigt ändå även om det regnade =) Paris är verkligen en fin och en romantisk stad!

Jag fick ett plus på graviditetsstickan samma dag som vi skulle åka till Paris!! Väldigt romantiskt
  • MoonGirl
    Lindybell skrev 2009-02-09 11:09:31 följande:
    Jajamensan. HB & Co. Ingen bra hemsida dock men fantastisk musik, www.hbco.nu/. Gudinnan har också erfarenhet av dem. Rekommenderas! Henrik sjöng även solo i kyrkan. miss u skrev 2009-02-09 11:06:14 följande:
    Har sett att ni har pratat om brudbuketter & coverband här i tråden. Jag skulle vilja ha livemusik till bröllopsfesten, men min blivande man vill inte ha det. Vi får se hur det blir med den saken. Hur som helst så har jag kikat in det här coverbandet HB som Lindybell tipsade om. De var ju jättebra! Är ju värt att fundera över!

Vad kostade solisten på dopet? Undrar vad han tar för att sjunga i kyrkan.... skulle vilja ha en solist i kyrkan....

Jag vet inte heller varifrån jag ska beställa min brudbukett, men blommorna på bröllopsmässan var ju kanonfina och det var ju Blomsterdraken som hade fixat dem. Är ju värt att kolla upp det också.... =)
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2