• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • Barret

Man får väl bättre på med lite spray under dagen tror jag... viktigast är väl kyrkan, fotograferingen och en liten bit in i festen... Ditt hår är fint, funderade lite på om du bara skulle sätta upp det lite på sidorna... eller har du tänkt dit heluppsatt? Svårt svårt.
    Jag tror mitt kommer bli lite såhär fast större/högre bakom tiaran:
    www.brollopssiten.se/images/iStock_000002383077XSmall.jpg

och du... hakhuvudet - bakhuvudet... nu ska vi inte vara sånna *skrattar* jag skriver kanske liiite för snabbt för mitt eget bästa ibland :o).

miss u skrev 2009-02-12 08:02:36 följande:

Jag vet inte om slöja är nåt för mig heller, fast första gången jag provade brudklänning kändes det ovant också. Man brukar ju inte riktigt klä upp sig på det sättet. Ska som sagt testa lite själv först. Har ju redan lockigt hår, så det svåra blir nog att få det att hålla hela dagen. Myycket spray lär det nog bli. Det var riktigt bra pris du fått av frisören! Är ett par st som går på Salong Johnas på mitt jobb också, som även dom är nöjda när dom går därifrån.Och du, en fråga... Var sitter hakhuvudet??
  • Barret

...och sen kanske inte håret är riktigt sådär långt, men ni förstår säkert principen.

• Lindybell

Påminner lite om mitt hår. Lägger en bild i min mapp hur det såg ut bakifrån. Hade pärlor i tiara fram och lite lugg också.

• miss u

Jag har nog inte tänkt att sätta upp hela håret, men lite på sidorna, precis som du tänkt också. Vill ha det lite "burrigt" för helt bakåtslickat är inte riktigt jag. Vill nog ha hår som ramar in ansiktet, men sen vet jag inte. Kommer nog att platta luggen och ha den längst med ansiktet.

Haha, var bara tvungen att reta dig lite för felstavningen.. och erkänna att jag faktiskt läste hakhuvudet och undrade för en stund var det var nånstans, innan jag kom på att det måste ha varit felstavat.

Var jättefin frisyr du hittat! Var inne och hittade på den sidan nu också. Skulle kunna tänka mig nåt liknande det här: www.brollopssiten.se/images/shutterstock_5815648.jpg

Barret skrev 2009-02-12 12:36:14 följande:
    Man får väl bättre på med lite spray under dagen tror jag... viktigast är väl kyrkan, fotograferingen och en liten bit in i festen... Ditt hår är fint, funderade lite på om du bara skulle sätta upp det lite på sidorna... eller har du tänkt dit heluppsatt? Svårt svårt. Jag tror mitt kommer bli lite såhär fast större/högre bakom tiaran:www.brollopssiten.se/images/iStock_0000023830...och du... hakhuvudet - bakhuvudet... nu ska vi inte vara sånna *skrattar* jag skriver kanske liiite för snabbt för mitt eget bästa ibland :o). miss u skrev 2009-02-12 08:02:36 följande:
  • Barret

Lindybell:
    Jag tror att mitt hår kommer var lite busigare än ditt hår är på bilden.. Men ja, det påminner absolut om frisyren.

miss u:
    Jag tror jag förstår hur du menar och det var så jag tänkte när jag tänkte på ditt hår också. Jag vill också att håret ska rama in ansiktet även om mitt ska få vila lite på axlarna också..

Jag antar att jag inte kan klandra dig för att ha läst rätt, oftast brukar jag faktiskt läsa igenom vad jag skrivit innan jag publicerar, men när jag har lite tidsbrist men ändå vill svara så blir det som det blir :o). Reta på du, jag kan ta sånt... men jag ger också igen när tillfälle ges *ler*

Frisyren som du hittat var ju superfin! Det är sådär jag ska ha, typ, fast lite längre hår som hänger ner på sidorna och i nacken (måste ha hår som hänger ner bakom öronen annars ser jag jätte konstig ut!) och sen lite högre bakom tiaran... Hur många gånger har jag skrivit det nu? *skrattar* Någon som inte förstått än?

• Cordula

Barret: Tror du blir jättefin i håret, kollade på länken. Ja, jag ska fixa håret i Västervik, på people, en rätt nya salong. Hoppas det blir bra. Det enda som känns svårt är avståndet, svårt att bara knalla in och diskutera hur man vill ha det. Men sak försöka få en provgång i sommar. Eftersom jag inte här så långt hår lutar det åt vågor a la 20/30tal och ett hårsmycke på ena sidan. Har ju ett tag att fundera på :). just nu har jag fått ägna min tankekraft åt åt lokalen då mina föräldrar har bytt den, jag var införstådd med tanken :). Blir ute på Horn gård, tror det blir jättefint, med havsuttsikt å allt.

Miss U: Var inne och kollad epå din hårlänk oxå, ser jättefint ut!

• Barret

Cordula:
    Det där låter som en ganska häftig frisyr även om den är enkel!
    Åhå, ska ni ha festen där ute? Det är nog inte dumt alls! Så dina föräldrar är med och styr lite? Är det på själva Horns gård ni ska ha festen eller blir det längre ut på udden? Har ju bott ute på hornslandet i ganska många år, inte just vis Horns gård utan i Åldersbäck, men det känns som samma :o).

• mysan31

moongirl: Vet du om det är bröllopsmässa i hallstahammar den 6-7 mars...
    Läste i vlt igår om åsby trädgård att dom skulle göra
    ordning brudbuketter...
    Min kusin jobbar där och funderar på att fråga henne om hon har
    lust att göra min brudbukett...

• Rebellen75

Hur kommer det sig att denna tråd har blivit fast? Är alla intresserade av oss Västeråsbrudar Jag har föresten köpt en riktig korsett. Snacka om att den formar en midja som inte fanns innan. Ha en trevig kärleksdag i morgon. Ha det gott och god natt.

• Rebellen75

Nu är det något skumt på Bt, nu är ALLA trådar fasta.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2