Hej tjejer!
Jag är trööött.. Börjar bli tufft att sköta vardagen som vanligt. När jag kommer hem från jobbet vill jag bara sova och ligga ner, men då ska man hämta en trött och grinig Leo, laga mat, duka, duka undan, diska och oftast hänga tvätt och tvätta en ny maskin. Sen kommer T hem och hjälper till att lägga Leo vid ca 19.30-20 och jag städar undan och plockar leksaker, torkar kladd, lägger fram saker till morgondagen osv.. Men som idag så är T:s pappa här och hjälper honom byta ett element och då får jag ta allt själv.. Det är tillräckligt jobbigt med onda fogar som det är.
Tur att jag gått ner till 75% på jobbet! Normalt sett jobbar jag nu 10.30- 17, men den här veckan jobbar jag 8.30- 17 och är ledig fredag istället. Men det är bra mycket tuffare att jobba hela dagar.
Det är så otroligt mkt jobbigare att vara gravid när man redan har ett barn! Men det är nog ännu mkt jobbigare att ha ett mindre barn. Leo kan ju ändå klara sig rätt bra själv.
Har börjat boa och är i full gång med att göra om hemma. Har köpt massor av nya kuddar, vaser, tyger, gardiner osv. Har även klätt om farmors gamla gungstol. Mysigt att sitta och handsy i soffan på kvällarna. Det gick dessutom väldigt bra förvånande nog. =)
På fredag ska jag träffa en grupp med mammor i Järfälla som jag träffat genom en tråd på familjeliv. Ska bli kul att få lite nya kompisar i samma kommun och som dessutom också är mammalediga och/ eller ska ha barn snart. Internet är underbart!
När hade ni tänkt skaffa nästa barn Jess? För visst ville ni ha en till?
Men kan ni inte bara ha en jättemysig bara ni två Ylva? Fatta vad underbart att kunna ta in på hotell, äta lyxmiddag och typ ha lite spamys eller något annat bara ni två vuxna!! Jag är avis!!! ;)