• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

BS: Nej vi märkte inte hemma att hon var dålig - det var i vagnen hon kroknade. Fast sen såg vi att ögonen var lite grann geggiga. Hon verkar dock hyfsat pigg nu. Skuttar runt i tv-rummet och kollar på Fem myror.

• fru AM

Lappis - visst var det ÄL torsdag för två veckor sedan!? GALET SPÄNNANDE!

• BrudSommar2006

AM, vad kul, då ska jag försöka få till några julklappar därifrån i år också! Minns särskilt när jag var höggravid och ville få klart makens födelsedagspresent i fall att det skulle bli struligt att fixa det efter liten Iris ankomst och gick i spöregnet utan paraply ner längs Humlegården för att få tag på presenten, minns dock inte vad det var.

• BrudSommar2006

Am, hur märkte ni att hon blev dålig när hon bara satt i vagnen, vet inte om jag skulle märkt det! Hon måste ha blivit jätterisig då för att ni skulle upptäcka det, stackarn, men vilken tur att ni inte hann lämna henne.

• Lapinette

AM - enligt min tempkurva jaaa men kan inte låta bli att vara skeptisk då ÄL kom så extremt tidigt denna gång. Har kollat i min kalender och de senaste 3 månaderna har jag fått mens den 18:e (oavsett antal dagar i månaden). Så jag kanske ska gå efter det istället *kliar mig i huvudet*?

• nennesjuttioåtta

härligt gosnosen!!!!!!!!! Jag tycker de tlåter väldigt lovande!

Hinner inte skriva alla kommentarer jag vill, lite hemlig här. *ser mig oroligt omkring*

• Fru E

Men har tempen stämt de andra månaderna Lapinette?

Hur lång blir din cykel om du får tant den 18:e denna gången, stämmer det med temperaturen hittentill då?

Nenne-har du helt plötsligt blivit blyg

• BrudSommar2006

Lapinette, det är verkligen märkligt om du brukar ligga så exakt men enligt det där utdraget du lade in här igår så ska det ju stämma med tempen.

• nennesjuttioåtta

EA&MJ
    sitter inklämd mellan två kollegor, så jag vågar inte ge mig hän!

• nennesjuttioåtta

nu har den ena gått (han som sitter närmast med uppsikt över min skärm)

ojojoj, var ska jag börja?

Lapinette
    Jösses vad spännande, men jag förstår om du inte vågar hoppas allt för mycket. Men jag har redan flera förslag på utklädningskostymer...

Frejis
    Ska du testa ikväll igen, eller imorgon bitti???

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!