• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Piggelin har inboxat dig (tror det blev rätt)

• Frejis

Vad spännande med allas bim förutom min egen då. Och Lappis temperatur som inte har dippat, det betyder bara en sak eller?

Är på dag 31 enligt Familjeliv, men har precis testat minus med CB ikväll. Kanske var allt vin med kollegorna som spätt ut det hela, men förmodligen är det inget plus utan tanten som inte har hittat hit. Ingen mens dock och inga symptom alls. Skumt.

Trist att jag inte har tillgång till datorn på dagarna, men jag tittar in här imorgon kväll igen. Definitivt tidigare än ikväll och lovar även att läsa ikapp.

Stor kram till alla

• Piggelin1

hej Frejis - kram!
    It ain't over until the red lady sings...

• sweetstreet

Shit!!! Nu ä det ju helt sjuuuuukt spännande hä i tråden!!!! Såååå många som går i BIMtider!!!!
    Jag har bara sanbbskummat igenom alla era hundratals sidor ni skrivit sedan igår.
    Jag är såååååå nyfiken!
    Och håller mina tummar såååå hååååårt!!!!!!!

Kan även meddela en glad nyhet.
    jag fick idag veta att en av mina vänner fick en liten dotter igår (eller om det vare inatt??). Denna lilla tjej är resultatet av deras 4:e IVF!!!!
    Så ge inte upp!
    Vägen är krokig och ibland jävligt jävligt gropig! Men jag tror verkligen på er!
    Och glöm inte bort att det finns flera olika vagar att ta sig till målet. IVF, insemination, ÄD, Adoption.....

• sweetstreet

Och Piggisen, Lappis, Koko, Nenne och Liten!
    Jag lovar att försöka ta hand om mig och familjen!
    Ni är så gulliga som tänke på mig och bryr er!!!
    Visst är det tufft att jobba heltid (eller egentligen mer än det) när man samtidigt har en liten bebis. Vissa dagar är jag helt slut. Men anda fungerar det superbra. Och på något underligt sätt orkar man verkligen så mycket me än man någonsin kunnat drömma om. Nä man väl ä i en situation så får man energi på något mirakulöst vis! Fråga mig inte hu eller varifrån. men det fungerar.
    Dessutom så är jag ju egentligen i en otroligt lyxig situation trots allt. Jag vet att alla svenska tycker mitt liv måste vara horribelt (alltså med tanke på att man har en liten bebis och måste jobba heltid). Men då ska man ha i bakhuvudet attt vi svenskar är oerhört bortskämda ( )
    I de flesta länder har man ju inte alls en såpass generös föräldraledighet som i Sverige och här i USA vet jag att det finns många som t o m måste arbeta på 3 jobb för att klara av ekonomin. Oavsett om de har barn eller ej.
    Och eftersom jag har ett jobb med extremt flexibla arbetstider (jag bestämmer dem i stort sett själv) och dessutom har min man likadant så är det ändå lätt för oss att pussla. Och Lill-tjejen går ju på dagis alldeles runt knuten vilket också underlättar oerhört.
    Så jag känne mig trots allt väldigt lyckligt lottad.

Jag har dessutom insett att jag inte alls skulle vilja vara hemma på heltid. Det är inget för mig alls. Jag älska min dotter över allt annat, men har ändå förstått att 100% mamma och "hemmafru" skulle inte fungera med min personlighet. tror jag skulle klättra på väggarna då. Bara de 3 månader jag var mammaledig kände jag att jag verkligen tyckte det var roligt att åka till jobbet, så jag gjode ju det någon dag i veckan. Då maken fick vara hemma med Skruttan. Visst, det är nog i mångas ögon ett tecken på att man inte ä en bra mamma, men jag kände vekligen attt jag behövde den stimuli som jobbet gav/ger också.
    MEN i min drömvärld skulle jag vilja jobba kanske halvtid eller typ 70%. DET hade varit kalas!!!!!
    Då skulle man fått det bästa av två världar!
    Fast det går ju itne med mitt jobb.

• sweetstreet

Hm, inser att många av mina R inte kommer med i texten. Sitter kaksmulan kvar under den tangenten kanske??????

• sweetstreet

Page,
    är så glad att J verkar bättre!!!! Tänker mycket på dig och er också.
    Så otroligt tufft att gå igenom det ni gö och har gjot.
    Stor kram till dig gumman!!!!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!