• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • sweetstreet

Ang detta med ÄL etc så undrar jag ungefär hur länge ni var utan tant efter det att ni fött barn??
    Var det ett halvå, ett år eller mer??? Mindre??
    Jag ah ännu ej fått tantbesök, men tycker att jag få lite småaladåbe till och från de senaste två månaderna. fast iten en gång i månadne utan typ de kommer och går lite hur som helst på ngt mysko vis..,
    Men jag tänker att det kanske är ett tecken på att kroppen håller på att ställa tilllbaks sig igen???

• sweetstreet

Förresten Nennegumman!
    Du undrade ju över när jag plussade. Hm, minns faktiskt inte säkert nu. Låte kasnke skitkonstigt att man kan glömma en sådan viktig sak, men jag ahde för mig att det var den 19 november. men nu inser jag att det måste varit tidigare. Fö jag kollade mina tidigaste VULbilder och då var den tidigaste tagen just den 19 november!!!!!!!! Och jag minns att jag kollade med VUL någon eller ett par dagar efter att jag plussat.
    Men minns även att jag iotne testade "på dagen" 14 dagar efter inseminationen. Dels för att jag ju gått öve tiden ett par dagar under tidigare cykel och blivit besviken. Så jag tänkte att jag skulle minsann vänta ett par dagar för att inte testa "i onödan" och bli storbesviken. Sedan blev det lite längre väntan än jag tänkt p g a att jag fick en liten mini spotting-blödning ett par dagar efte BIm och då tänkte att "nu är det kört, nu kommer tanten". men så kom hon ju inte och då tror jag att jag testade dagen efter eller två dagar efter.

Hm, min insemination var den 28 oktober (om jag kinns rätt) och då borde jag ha BIMat typ den 11:e. Om man sedan lägger till ett par dagar på det så tror jag att jag kissade på stickan den 14 oktobe. Tror att det var en onsdag nämligen (varför jag nu tor mig minnas detta??) och enligt 2007 års kalender så är den 14 november en onsdag. Så det kan nog stämma.
    Sedan fick jag ju gå till läkaren och lämna gravtest där med vilket borde varit dagen därpå (vilket i såfall är en torsdag). Och då kan det stämma att jag fick komma och göra VUL på måndagen vekcan efter. Måndagen var den 19 november.
    Så ja, jag gissa att jag plussade den 14 (eller möjligtvis den 15) november förra året.

SHIIIIT!!!!!
    Då är det faktiskt 1 ås sedan prick på fredag eller lördag!!
    ha! Kanske borde man öppna champagnen då och fira??!!!

Jag tror iallafall att november är en BRA plusmånad!!! Eftersom jag plussade då.
    Därför ser jag mycket mycket mycket ljust på er alla BIMare!!!!!!!!

Dunderkramar från mig som nu ska gå och knoppa!

• sweetstreet

Men fasiken vad enerverande att mina R försvinner hela tiden!'Ser ju ut som om jag pratar bebisspråk!!!!!!!!! .-o

okej, hoppas nim alla kan försöka TÄNKA er R på de ställen dä det ska vara R men inte är några!!!!!

Tjing!

• Frejis

*vinkar till Sweeet* Roligt att du tittar in här och berättar om Ella, jobbet och livet i allmänhet. Superintressant med plusberättelsen, var det verkligen ett år sedan? Tiden går fort.

Gosnosen, hur har det gått för dig? Hoppas att äggblåsorna växer som de ska och att du fick ett bra besked igår.

Cicci - skönt att V. mår bättre. Vilken tur att antibiotika finns!

A M - roligt med fosterrörelserna (jag har valt tolkning En vecka kvar till FVP, då kommer jag att hålla tummarna!

Brudsommar - är det bestämt att ni ska börja försöka efter årsskiftet?

Nenne - superspännande med BIM och väldigt lovande med alla symptom. Uppdatering tack

Lappis - nyfiken om tempen håller sig på samma höga nivå för att då har ni inte missat ÄL alls. Spännande

Ingen mens, inget plus och inga symptom. Jag skulle ev kunna tänka mig att det kanske var positivt (och typ låga hormoner) om jag hade några känningar i tuttarna, men jag känner verkligen ingenting. Vi får helt enkelt vänta och se om tanten dyker upp och i så fall när.

Uppdatering ikväll - igen

Kram

• Fru E

Men Frejis så länte tanten är borta är du ju gravid det tror jag iaf!

Finns ju relativt många ändå som inte känner några symptom i början, se på Frullan

• Lapinette

Shit vad ni skrev mycket här igår kväll.

Vickan - jädrans vilken detektiv du är! Själv satt jag här slött och fick länken inboxad av nenne .

Piggelin - snyggt hem och jag håller tummarna att det kommer många bud. Annars är ju tiderna inte de bästa. Igår skrev dem att lägenhetspriserna har gått ned med 11 %. Man kanske skulle passa på att köpa något större? Själv vill jag köpa 1:an bredvid vår och göra ett masterbedroom med walk in closet och ett stooort badrum med jacuzzi. Japp, drömma sånt gillar kaniner.

Frejis - attans ingen tant i sikte och ändå minus på stickan. Är du låghormonare så det kanske inte syns förräns om några dagar? Hur lång cykel har du normalt sett eller ska jag kanske fråga hur lång har din längsta cykel varit?

Sweet - härligt att se dig här igen! Så man kanske ska göra som dig och testa typ den 14-15 november? Är det ett hett tips?!! Själv gjorde jag min första IVF runt dessa datum i fjol. ÄP den 14/11 och ET den 16/11.

Ego - igår kväll konstaterade jag att jag INTE är gravid. Känner inget speciellt och mår som vanligt. Sov gott inatt (inte så där oroligt som jag gjorde natten innan) och imorse tog jag tempen och tänkte japp, nu kommer den att visa 36,4 ... men istället visade den 36,9. Så antingen är jag sjuk eller så är min cykel helt jäkla pajko (kanske pga akupunkturen) eller så är jag gravid. Vi får väl se vilket alternativ.

• fru AM

Haha lappis - du är ju gravid! Ingen sänkt temp och dessutom snigelspår (läste jag igår) ... Fryser du också?

Frejis: SÅ konstigt med utebliven tant och inga känningar OCH minus ...? Minns inte hur det var - visste du när du hade ÄL denna gång ...? Den kan ju ha varit sen och därför kanske du testade för tidigt och får plus om några dagar istället? Hoppas!

KRAMAR till alla gravida, pseudogravida, och icke ännu gravida!

• Piggelin1

Sweet - det var väl det jag hade för mig - dvs att du plussade precis i samma veva som Amanda föddes

Om man går på "veckodagar", så är det imorgon precis ett år sen Amanda tyckte det var dags att titta ut... Minns att jag var vöäldigt trött &s liten motsvarande torsdag förra året...

Sweet - Amadna föddes ju den 16 nov & jag fick inte tillbaka mensen förrän i slutet av juli i år & fortfarande är den lite halvkonstig. Sen finns det ju andra som får tillbaka den efter ngn månad eller så - så det är nog väldigt olika.

Koko förresten, glömde skriva igår - men jag hade helt glömt bort det där med att du var så dålig förra sommarne innan Conny kom! Tur att allt gick bra!

• BrudSommar2006

Frejis, vad konstigt! Undrar också om du vet när du hade ÄL den här gången?

Vi har inte bestämt helt att vi ska börja försöka efter nyår utan det jag går och väntar på är min läkartid den 3:e december och förutsatt att jag får hjälp då så kan vi kanske sätta igång. Jag skulle egentligen ha behövt gå ner mer i vikt först dock men det går ju så långsamt med det och jag skulle gärna ha två år mellan barnen. Maken är lite mer flexibel.

• nennesjuttioåtta

hejhejhej!!!

aaaaaaaaaaaaaaaahhhh :-d

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!