• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Sydsvenskan brukar nästan aldrig skriva snälla saker om det jag jobbar med medan den andra tidningen S nästan alltid skriver på ett bra sätt. Så man har lärt sig hur mycket man säger när det ringer en journalist...

• viktualia

EA&MJ skrev 2008-11-12 21:20:36 följande:

Sydsvenskan brukar nästan aldrig skriva snälla saker om det jag jobbar med medan den andra tidningen S nästan alltid skriver på ett bra sätt. Så man har lärt sig hur mycket man säger när det ringer en journalist...
    Hm... det där är jag inte nån stjärna på än.. min stora käft går automatiskt och alltså har jag klämt ur mig några mindre välavvägda kommentarer som publicerats... *suckar*... så går det när man jobbar med sånt som journalister gillar att skriva om...
  • Piggelin1

Den funktionen på hemnet har jag inte fattat att den finns!! Mannen pratade just om detta ikväll, så för tre timmar sen hade jag ingen aning om man kunde kolla på det viset... Fasen, nu inser jag att jag nog avslöjat för mkt här trots allt

Mäklaren satte förmodligen ett lägre pris nu än om det varit för ett (halv-)år sen, misstänker att det skulle legat 2-300.000 högre annars, minst. Men fortfarande så ligger den ju över vad vi köpte den för, så vi går ju inte back & det är ju det priset/den nivån som är den viktigaste. Sen vad man KUNDE EVENTUELLT fått om man sålt den tidigare, det är ju ingen idé att fundera över, de pengarna har vi ju aldrig ägt.

Vänner, jag gillar också alla detaljerna i lgh! Men skriver inget mer om dem här nu - jag får maila dig istället i så fall

• viktualia

Piggelin - den funktionen var helt central när vi letade hus, det var ju ett sätt att slippa gå igenom hela listan varje gång. Man fick genast se vilka hus som dykt upp och hur länge "gamla" hus hade legat ute!

• Fru E
    viktualia skrev 2008-11-12 21:26:06 följande:
    EA&MJ skrev 2008-11-12 21:20:36 följande:
    Hm... det där är jag inte nån stjärna på än.. min stora käft går automatiskt och alltså har jag klämt ur mig några mindre välavvägda kommentarer som publicerats... *suckar*... så går det när man jobbar med sånt som journalister gillar att skriva om...
    Det ät inte helt lätt att svara helt förnuftigt ibland men försöker bita mig i tungan och hålla inne med det värsta. Beklagar mig sen istället hos kollegorna över journalisten
  • Piggelin1

EA - du skulle se min hjärna just nuden jobbar för högvarv *vilka tidningar finns i Skåne*
    (S)Ängelholmstidningen? Nähä...

Simrishamn, Skanör, Sjöbo, S. Sandby (dubbel-s till & med ) - hmmm, vad finns det mer för orter på S i Skåne... Smygehuk

• viktualia

EA&MJ skrev 2008-11-12 21:31:34 följande:

Det ät inte helt lätt att svara helt förnuftigt ibland men försöker bita mig i tungan och hålla inne med det värsta. Beklagar mig sen istället hos kollegorna över journalisten
    Jaa alltså jag har inte sagt något RIKTIGT dumt.. bara formulerat mig lite väl drastiskt.. för några veckor sedan erbjöds det mediaträning.. jag deltog inte.. ha ha ha... tänker att mina klavertramp får vara min "skola" istället... och som sagt... idag har jag gjort något som gör att jag riskerar att hamna i pressen igen... plus få en del arga personer i örat i telefonen.. bara att ladda upp med korrekta svar/kunskaper...
  • Fru E
    Piggelin1 skrev 2008-11-12 21:32:50 följande:
    EA - du skulle se min hjärna just nuden jobbar för högvarv *vilka tidningar finns i Skåne* (S)Ängelholmstidningen? Nähä...Simrishamn, Skanör, Sjöbo, S. Sandby (dubbel-s till & med ) - hmmm, vad finns det mer för orter på S i Skåne... Smygehuk
    Hehe inte med detta sagt att tidningen måste ha ett ortsnamn på S med i namnet, harkel host men börjar på S gör den och slutar på n
  • Piggelin1

Vickan - när jag tänker efter, så kanske jag hade koll på den funktionen då för några år sen, när vi letade efter lägenhet (som blev denna vi har nu), men har hunnit glömma det... Det jag använt mest det senaste året är att jag har en "favoritsökning", för att kolla om det poppat upp nya lgh i våra krokar & hur de ligger prismässigt.
    Man lär sig nya saker hela tiden!

EA - hoppas att du inte tycker att jag snokar för mkt, eller håller på att försöka "outa" dig en massa här - jag försöker ju precis undvika det själv

En helt annan fråga - minns att du sa att du är från Tingas trakter, men jag är nyfiken din ålder? Är du en kvinna i respektabel ålder (kanske snarare skulle heta respektingivande... eller skräckinjagande , dvs jag tillhör ju åldersmässigt det äldsta gardet härinne, tror bara att det är AM som "slår" mig! )

• viktualia

EA&MJ skrev 2008-11-12 21:38:34 följande:

Hehe inte med detta sagt att tidningen måste ha ett ortsnamn på S med i namnet, harkel host men börjar på S gör den och slutar på n
    Jag är ju som bekant SJUUUKT nyfiken.. så jag inboxar dig.. fniss fniss
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!