• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E
    viktualia skrev 2008-11-12 21:34:52 följande:
    EA&MJ skrev 2008-11-12 21:31:34 följande:
    Jaa alltså jag har inte sagt något RIKTIGT dumt.. bara formulerat mig lite väl drastiskt.. för några veckor sedan erbjöds det mediaträning.. jag deltog inte.. ha ha ha... tänker att mina klavertramp får vara min "skola" istället... och som sagt... idag har jag gjort något som gör att jag riskerar att hamna i pressen igen... plus få en del arga personer i örat i telefonen.. bara att ladda upp med korrekta svar/kunskaper...
    Jag gick mediaträning för ett par år sen men vet inte egentligen om den gav något konkret som jag inte kunnat lära mig själv om man tänker efter lite men roligt att ha gjort. Helskumt att se sig själv på film och höra sig själv prata, låter jag verkligen så där??
  • Piggelin1

Google, my friend - tack för att du finns

• Fru E

Piggelin- ingen fara...vet inte exakt var Tinga bor men har för mig att vi bor i närheten av varandra.
    Tja om en 27 (snart 28 i början av nästa år) är en respektabel ålder så är jag så gammal

• Fru E
    viktualia skrev 2008-11-12 21:34:52 följande:
    EA&MJ skrev 2008-11-12 21:31:34 följande:
    Jaa alltså jag har inte sagt något RIKTIGT dumt.. bara formulerat mig lite väl drastiskt.. för några veckor sedan erbjöds det mediaträning.. jag deltog inte.. ha ha ha... tänker att mina klavertramp får vara min "skola" istället... och som sagt... idag har jag gjort något som gör att jag riskerar att hamna i pressen igen... plus få en del arga personer i örat i telefonen.. bara att ladda upp med korrekta svar/kunskaper...
    En annan är efter några år i yrket van vid arga kunder....
  • Fru E
    viktualia skrev 2008-11-12 21:56:52 följande:
    EA - skojigt jobb du har!!! *hihi*
    Så du kom på det till slut

Ibland är det riktigt roligt men vissa tillfällen pest då vissa personer tycks tro att man gör ändringar för att göra deras liv ännu värre. Fast mest skoj får jag nog säga med trevliga kollegor och arbetsplats
  • Fru E

Hehe fast det är ganska lätt att klassas som en viss kategori av nörd i det här jobbet

• viktualia

EA&MJ skrev 2008-11-12 22:00:23 följande:

Hehe fast det är ganska lätt att klassas som en viss kategori av nörd i det här jobbet
    fniss fniss. jaaa det kan jag ana.. hihihi.. min verksamhet är ju inte direkt ljusår från din... även om antalet arga kunder inte är så där rasande många i min verksamhet... jag inboxade en länk till mitt senaste uttalande i lokalpressen... läs om du är nyfiken!
  • Piggelin1

EA - jag är nog trög, letade runt lite snabbt på den hemsidan som jag tror att det är, men hittade inget riktigt matnyttigt sådär vid första anblicken. Fast jag är ruskigt NYFIKEN! Kan få be om ett inboxmeddelande?

Nu kom precis mannen hem från sin squashträning med kompisen - med sig hade han en stor papperskasse med en massa avlagda plagg & skor från kompisens dotter. Har bara kollat lite grand, men ser ut att vara flera jättefina grejor, bla ett par supersöta röda gummistövlar med vita prickar på! Åhhh, ibland är det extra bra att vara sent ute bland vännerna med att få barn Känns ju inte riktigt som om vi behöver shoppa en massa nya plagg till Amandas födelsedag nu. En annan familj har också aviserat att de har plagg till Amanda som vi ska få & den förra laddningen vi fick av dem - det var idel plagg som jag tyckte var superfina, så jag ser fram emot detta Synd bara att det inte är jag som är hemma om dagarna & får välja vilka plagg Amanda ska ha på sig

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!