Bröstförstoring 13
Öppnar härmed en ny tråd där vi kan diskutera bröstförstoringar. Fortsättning på tidigare trådar så alla gamla som nya medlemmar är välkomna
Öppnar härmed en ny tråd där vi kan diskutera bröstförstoringar. Fortsättning på tidigare trådar så alla gamla som nya medlemmar är välkomna
Någon som har erfarnehet av eriksbergskliniken? :)
Ingen erfarenhet av erikskliniken.Men en fundering varför förstora? Jag själv har 85 G o jag kan säga det är tungt för ryggen o man hitter inte lätt bh i rätt storlek heller,det andra det sitter inte i brösten vad killar vill ha i första hand.............
hej, ville bara vänlig tillägger att de som ha bröst stora eller små komma ALDRIG att förstår de som inte har alls.... dte finns de som lägga in typ 1.5 dl, för att kunna ha en A kupa, det räcker ör dom.
Bröstförstoring handlar inte alltid om stora bombar à la Stureplan eller Porr.
Ja jag kunde inte sagt det bättre själv. Jag tyckte innan att jag hade för små. Funderade på at förstora (var en tonåring med dåligt självförtroende) Tills jag fick reda på att de fortsätter ju växa tills man är minst 21. Nu å andra sidan är det skitsvårt för min del att hitta en passande BH och jag vet att i framtiden KOMMER jag behöva göra ett ingrepp(generna i min familj är gigantiska -.- ) för att inte få problem med ryggen då jag bara är 1.60 lång.
Jag förstår till 100% dom som vill förstora som verkligen vill komma i en A-kupa som elsi skrev. Men däremot så förstår jag inte dom som fyller på så att man inte ens kan ha på sig en tubklänning utan att bröstvårtan syns. (såg carolina gynning på tv)
Föresten nu när det pratas om detta en snabb fråga: Vad ska man göra med dessa irreterande byglar som inte vill stanna i bh:n??
Ja alla är vi olika och oftast vill man ha det man inte har. Hade jag haft jättesmå (har 80D) så skulle jag kanske också vilja förstora. Nu skulle jag hellre lyfta och snygga till, efter två barn är de liksom inte så glada längre.
På din fråga om byglar så om du menar att de åkt ut i ena hörnet för tyget gått sönder brukar jag sy några stygn i hålet och så sitter de på plats igen.
fru edlund skrev 2008-11-12 20:45:27 följande:
Hejsan alla! Kul att det har börjat skrivas här :) OLGSOF: Lika jobbigt du tycker det är med stora bröst tycker jag det är med små bröst. jag har en 70 B nu, är 20 år och kommer inte få större bröst. jag vill ha en C/D kupa och funderar på Eriksbergskliniken.. Har hört bra om dem..
ELSI: Har du förstorat brösten eller funderar du på det? :)
med risk för att låta som din mamma ville jag säga... kroppen är fortfarande inte riktigt färdig växt vid 20. Undersök kliniker, sök allt du kan på nätet, det är inte som att bleka tänderna eller ta botox eller restylane. Det är ju ett jätte stort ingrepp på din person och kropp.
Det kan till och med vara värt att lägga ut drygt ett tusen lapp på undersökningar på ett par eller 3 klinkiker/ mottagningar så att du få en uppfattning på hur olika läkare är och vad just de tycker skulle passa din kropp.
Det är en fin linje mellan var du själv tycker skulle passa och vad läkaren tycker med de förusättningar du redan har, storleken på bröstkorgen, och resten av din kropp.
Höfterna kan till ex fortsätter att bredar sig några år efter 20år för att vara i rätt storlek för när du är biologisk färdig för att bära ett barn.
Jag ville inte skrämma dig. Jag hade funderat till och från sedan jag var 13 när jag insåg att det var allt jag skulle få ... jag väntade 30 år och ångra mig inte nu
Jag kan börja med att säga att jag själva inte har någon erfarenhet från någon typ av bröstoperation. Däremot har jag pendlat en del i vikt och har på så sätt upplevt ganska stora skillnader i bröststorlek. Mitt råd till dig Joseefiine är att verkligen tänk igenom varför du vill ha större bröst och hur stor de ska vara. En 70B är ju ändå ett par bröst så att säga.
Nu låter det ju inte som att du ska göra jättestora bröst, men jag vill ändå bara säga att man kan få det jobbigt med en lite större byst. Både med ryggen, att hitta bh:ar etc. Men även med attityder från folk runt omkring. Tyvärr blir inte tjejer med stora bröst (vare sig de är äkta eller ej) tagna på lika stort allvar som tjejer med inte lika stor byst. Så tänk verkligen efter varför du vill göra ett ingrepp innan du gör det.