Den Borgerliga Tråden
Jag ser lite småtrådar överallt, och de gamla trådarna har stängts! vad sägs om en tråd för oss som ska ha en borgerlig vigsel?
Hur ska dagen byggas upp? Vilken musik? Vilken plats ska ni vara på? O.s.v.
Jag ser lite småtrådar överallt, och de gamla trådarna har stängts! vad sägs om en tråd för oss som ska ha en borgerlig vigsel?
Hur ska dagen byggas upp? Vilken musik? Vilken plats ska ni vara på? O.s.v.
Jaa.. Sitter nu och försöker komma på lokal!!!
Svårt..
Det är inte alltid det lättaste. Tror vi letade i flera månader innan vi hittade vår.
När är det dags för er?
13 Juni är det dags.. Jag blir ju stressad eftersom vi hade allt klart, men nu måste börja om från början med allt..
Det förstår jag. Men ni har ju ändå ett gäng månader kvar. Hoppas att ni hittar en bra lokal snart, den vet jag att jag hade ångest för, så att ni kan gå vidare o fundera på mat osv.
Fast mat blir nog buffé catering.. Känns inte sååå svårt.. Har fått ganska många bra tips om cateringställen där uppe i skogen..
Vart sa du att ni hade middag/fest??
Wow, finns det catering i skogen?!
vi kommer att vara i folkets hus i ytterby (kungälv norr om göteborg). Hade svårt att hitta bra lokaler i kungälv som rymde vårt antal gäster (70-80st). Har en vän som är en mästerkock så vi ville gärna ta med mat o dryck själva.
haha ja tänka sig!!! Catering i Luleå!!
Vi bor ju i sthlm så jag har noll koll på vad som finns där uppe.. Men SÅÅÅ litet är det inte så man itne kan hitta mat!
Ahaa men det låter ju bra med er lokal!!!
SommarNoll9 - Vi gifter oss på Långholmen i Stockholm. På en gård från 1700-talet. Den är perfekt. Ligger extremt centralt men ändå mitt ute i naturen. Vi tänkte ta en skärgårdsbåt från typ centralen och dit och båten lägger till precis nedanför deras stora uteveranda där vi tänkte ha vigseln.
Jag kommer inte har tradtionell brudklänning men det är mest för att jag aldrig tänkt att jag skulel gifta mig. Det känns inte som jag alls. Andra är fina i brudklänningar
emmli76; JAg har tänkt att man skriver bara en vanlig inbjudan, tror de flesta har koll på att det är borgerligt, förutom en del av sambons vänner. Men vet att det säkert finns en hel del tankar från gästerna om man skóm föräväntas av arrangemanget.
Sen har jag velat mellan att ha ett längre infoblad i inbjudan eller ha en hemsida med viktig info på... det får jag fundera vidare på. Känns inte som att hemsida är så befogat när man inte är så många. Men blir samtidigt dyrt med massa extra info i inbjudan.
Ang känning, så tycker jag att man ska ha riktig brudklänning om man känner för det, och sen beror det kanske på vart man är, hur länge man ska ha den (om det är värt det) eller om man vill satsa på nåt enklare.
Min mamma tycker inte ens jag ska köpa underkjol till min 50's klänning, för att det ska se så enkelt ut som möjligt, efter som det är borgerligt.. så man har redan märkt av folks attityder..