Den Borgerliga Tråden
Jag ser lite småtrådar överallt, och de gamla trådarna har stängts! vad sägs om en tråd för oss som ska ha en borgerlig vigsel?
Hur ska dagen byggas upp? Vilken musik? Vilken plats ska ni vara på? O.s.v.
Jag ser lite småtrådar överallt, och de gamla trådarna har stängts! vad sägs om en tråd för oss som ska ha en borgerlig vigsel?
Hur ska dagen byggas upp? Vilken musik? Vilken plats ska ni vara på? O.s.v.
Sweetsun och Tx2: vi möts i alla trådar
Vi har funderingar på att strunta i fästningen nu och ha vigseln i trädgården eftersom vi kommer att ha festen där.
Men till oss sa Lena att vi skulle gå runt och kolla och sen höra av oss om plats till henne.
Kostar det nånting att ta en vf från en annan kommun?
Vi ska alltså vigas på samma fästning som Sweetsun och Tx2, den lördagen som är i mellan deras dagar
skruttguma: det var vad Lena sa till oss första gången, men dem har alltid tipsat om dammen när vi pratat med dem. Men efter att ha varit där o kikat på ett bröllop så kändes det trångt för oss. Och det var då jag kontaktade Lena igen för att höra om det skulle gå el om dem hade tips på andra lämpliga platser o höra hur det fungerar med alla besökare, dammen är ju lite lättare att "stänga" av.
Trodde att du hade datum efter Sweetsun? Jag gifter mig innan henne.
Det beror på vilken kommun du väljer ifrån. Gbg tar en avgift om man inte viger sig i rådhuset plus reseersättning. Hade vi tagit kungälv hade det inte varit någon kostnad (förutom present) men å andra sidan har vi ju valt/betalar för en av deras vigselplatser.
Något mer vi kan synka?
Jag har inte hittat min klänning, kan jag ta din
haha nää.. då får ju jag den begagnad
Lite skoj endå att vi är 3 st som känner till varann och ska gifta oss på samma ställe samma månad
Borde ha synkat fotograf. Paketpris
hehe ja kanske det
Nej, vad dum jag är.. Fick för mig att du Tx2 var med i pingsttråden oxå..
Men du gifter dig ju redan den 2:a va? Synd, annars kunde du lånat min klänning
Nu har vi fått ja från den vf vi vill ha. Sket i att gå via medborgarkontoret och mailade honom själv, och han svarade ja. Jippie!!! Nu blir det garanterat ett bröllop, vad som än händer med allt annat!!!
Vad kul! Var det miguel? Har ni bestämt er för fästningen el i trädgården?
Ja, det är Miguel. Fick jättegulligt mail av honom där han lämnade både hemnr och mobilnr. Känns jättebra!!
Nä, har inte bestämt oss, både och känns helt rätt fast på olika sätt.. Jag börjar få scenskräck och är inne på att bara Marcus, jag och två vittnen ska närvara vid ceremonin och sen ta alla sånger och dikter och så på festen. Men det går nog över
jag har förresten lagt in kort på min klänning nu i galleriet