Den Borgerliga Tråden
Jag ser lite småtrådar överallt, och de gamla trådarna har stängts! vad sägs om en tråd för oss som ska ha en borgerlig vigsel?
Hur ska dagen byggas upp? Vilken musik? Vilken plats ska ni vara på? O.s.v.
Jag ser lite småtrådar överallt, och de gamla trådarna har stängts! vad sägs om en tråd för oss som ska ha en borgerlig vigsel?
Hur ska dagen byggas upp? Vilken musik? Vilken plats ska ni vara på? O.s.v.
Joo.. Vi hade ju bokat 4-rätters på en restaurang intill kyrkan. Allt ligger i en liiiten by utanför luleå. Men nu har jag redan bokat av det..
Vi ska hitta en lokal. Ta in bateringbuffé ist och köpa all dricka i tyskland! Så ALLT blir annorlunda!
Ska säga att jag har LITE ångest för alla inbjudningskort jag suttit och pillat med i veckor!
SommarNoll9 - Vi ska också gifta oss den 1 augusti!
Jag är impad mullenuh till helomvändningen. Fast ni behöver inte ändra hela konceptet, tänker på inbjudningarna. Går kanske att göra justeringar på inlagan (om ni har det). Tror det blir kanon.
emmli76: härligt med datum o plats. Kollade oxå in ordentligt platsen vi skall vigas på förra helgen tillsammans med vår högra hand under vigslen. Kändes så bra och rätt.
haha ja det blev lite annorlunda..
Det som fick oss att ändra allt var mycket ekonomin först.. Stället vi valt var ganska dyra.
Sen började jag tänka på kyrkan.. Hmm jag är ju inte alls troende. Så varför ha gudprat med?!
Och så skena tankarna iväg och jag frågade min M2b vad han kände och då såg jag en sån STOR lättnad i hans ögon!!
Ang inbjudningarna.. Jag har ju gjort dom i PS så jag gör bara om texten och så ska vi skriva ut dom på blankt fotopapper..
Och jag måste nog säga att det är till 98% av BT,s präster och brudöverlämningsmotståndare som fått mig att tänka om också.
Dom har haft tokrätt hela tiden om att många vill ha kyrkan som en vacker kuliss..
MulleNuh skrev 2008-12-01 21:36:52 följande:
Kom på en annan, ganska dum fråga! Har tjejer "vanliga" brudklänningar när dom gifter sig borgligt? Eller är man oftast lite nedtonad??
Inga frågor är väl dumma...
Älskar BT och FL... här får man verkligen svar på sina frågor
Iaf....
Vi ska oxå gifta oss borgerligt. Detta kommer ske i Göteborgs Rådhus den 14/2.
Det kommer bara att vara vi, inga nära och kära.
Allt i smyg
Jag velade lite mellan klänningarna.
Först ville jag ha en brudklänning. Men insåg att cermonin tar 5 minuter. Sen ska vi till hotellet för att senare gå ut och äta.
Jag vill inte ha klänningen när jag går ut och äter och köpa/hyra en klänning för dessa 5 minuter... nä det kändes inte rätt.
Så nu har jag iaf köpt mig en klänning (finns i mitt bg).
Så det bästa är väl att tänka efter hur man vill ha det, Du och din m2b.
Och sen välja efter det...
Måste säga att jag tycker det är häftigt att det kan vända så fort... skitcoolt
Lycka till med allt!!!
Jag är inte heller ett skit troende...
Men min dröm var att gifta mig i kyrkan.
Men den senaste tiden har jag insett att jag ville det för att det är en vacker plats.
Men nu är jag så nöjd med att få göra detta i smyg...
Exakt!!
Mullenuh: då är det kanske inte så svårt att göra om. Kul att han blev glad.