Den Borgerliga Tråden
Jag ser lite småtrådar överallt, och de gamla trådarna har stängts! vad sägs om en tråd för oss som ska ha en borgerlig vigsel?
Hur ska dagen byggas upp? Vilken musik? Vilken plats ska ni vara på? O.s.v.
Jag ser lite småtrådar överallt, och de gamla trådarna har stängts! vad sägs om en tråd för oss som ska ha en borgerlig vigsel?
Hur ska dagen byggas upp? Vilken musik? Vilken plats ska ni vara på? O.s.v.
Nu har jag pratat med folkbokföringen.. Pappan måste INTE godkänna något eftersom sonen har MITT efternamn och jag har full vårdnad.
Så det känns ju skönt..
Vad skönt! Förlåt om jag gjorde dig orolig...
ni som gifter er i rådhuset, hur har ni gjort med musik?
Usch, jag får dåligt samvete när jag läser den här tråden. Vi skall gifta oss i mars men har ännu varken bokat vf eller rådhus.
Kankse för att vi känner att vi har en "bakdörr" i makens bror som kan vara tillfällig vf om det kniper.
Ännu mindre har jag beställt klänning eller tänkt på musik... men jag hänger här ett tag och snor åt mig idéer...
hehe ja vi har nog bokat och beställt allt vi kan tror jag å vi ska till i maj
Men vi var väldigt tidiga med allt.
Men ännu finns det tid!
Försöker hitta nån fin dikt som vår vf kan läsa under vigseln för att förlänga den lite o göra den lite roligare. Men gaawd vad svårt det är att hitta nåt man vill ha!
jag har hittat en del texter, inte direkt dikter, men som ska läsas under vigseln.
Tror vi får detta upplägget:
Ingång(musik)
Välkommen och en text av Vf
Dikt läses av väninna
Låt spelad av bekant
En text till av VF
löften och ringväxling
förklarandet
utgång(musik)
det där lät ju superbra!
Jag vet att det finns flera trådar med dikter här på BT. Min syster (tärna) läste denna dikt:
Måhända är han den ende i världen
som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.
Måhända är hon den ende som uppskattar hur fanstastisk han är i varje liten sak han gör och ivarje liten tanke.
De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det hos den andre.
Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen.
Han har förstått, hon har förstått - därför är vi här idag.
apploderar!