• SweetSun

Den Borgerliga Tråden

Jag ser lite småtrådar överallt, och de gamla trådarna har stängts! vad sägs om en tråd för oss som ska ha en borgerlig vigsel?

Hur ska dagen byggas upp? Vilken musik? Vilken plats ska ni vara på? O.s.v.

• Svar på tråden Den Borgerliga Tråden
  • MulleNuh

Älvsjö har nån gård också.. Dom finns ju inte med där.

sarahkka76 skrev 2008-12-20 19:14:12 följande:
    Ja,men det var via de här sidan. Jag bor i botkyrka så inte alltför långt mot norr. Ska kika igen och se så att jag inte missat ngt.
  • sarahkka76

det billigaste jag hittade var 2500kr och det är 2 timmar från oss. det som är nära oss kostar från 3000 och uppåt.
    Ja, det finns säkert en del som inte finns med. Ska kika på älvsjö.

• MulleNuh

Fast vad får det kosta då?? Den kostar lite mer..

• sarahkka76

Ja, 2000 max men helst skulle man vilja ramla på de som kostar under 1000 som den du hittade tex. Kollade utanför sthlm, vilken prisskillnad!

• SweetSun

vi bor utanför göteborg men bygdegårdar en bit utanför städerna brukar vara rätt billiga.

• Mammassaga

Hej hej!
    Jag är ny här:) vi har pratat lite om bröllop och är nog lite småintresserade(eller mycket) båda två:) det är helt klart borgelig vigsel som gäller och ett relativt litet bröllop med närmsta familjen och alla vänner.
    Så håll tummarna för mig när jag friar på nyårsafton:)

• SweetSun

välkommen mammassaga!

Nu i jul har jag pysslat med inbjudningarna med min väninna, det var trevligt! Men vi gjorde bara några som ska skickas utav min mor, resten gör jag lite senare.

Hur går det annars för er alla?

• MulleNuh

Hej!!

Här har vi letat lokal som tokar.. Nu har vi iaf hittat en vi älskar och troligtvis väljer. Ska kolla på nån till bara..

Och vi har funderat på att kanske gifta oss uppe vid observatorielunden! Kanske är fint?! Men vi måste åka dit o kolla läget.. Jag har inte varit där på många år så jag har glömt hur det ser ut..

• SommarNoll9

Vår planering har stått lite stilla under julen, men vi ska ta tag i den här efter nyår och trettondagshelgen. Vi har ju några månader kvar men jag vill ändå komma igång med planeringen på allvar nu. Inbjudningarna tänkte vi skicka ut i slutet på februari så dem måste vi börja pyssla med.

Har även börjat leta info om olika vigselförrättare här i stan och har hittat en som jag tror passar. Hon är chef för flygplatsen här.

MulleNuh: Kul att ni förmodligen hittat en bra lokal!

Mammasaga: Välkommen hit! Ska hålla tummarna att du får ett ja på nyårsafton

• hgav
    sarahkka76 skrev 2008-12-19 14:09:33 följande:
    Hej tjejer! Vi har bestämt oss för en borgerlig vigsel under vintertid, och vill gärna ha ceremonin någon annanstans än Stadshuset eller Rådhuset.Hur ska ni göra ni som också ska gifta er under vintern?
    2 fantastiska lokaler är den Asiatiska trädgården alternativt Vinterträdgården i Hagaparken. Vet inte riktigt vad det kostar att hyra dessa separat (vi både gifte oss och hade festen där)
    Fördelen är att det är varmt och skönt året om och man inte behöver tänka på vädret utomhus.
Svar på tråden Den Borgerliga Tråden