• SweetSun

Den Borgerliga Tråden

Jag ser lite småtrådar överallt, och de gamla trådarna har stängts! vad sägs om en tråd för oss som ska ha en borgerlig vigsel?

Hur ska dagen byggas upp? Vilken musik? Vilken plats ska ni vara på? O.s.v.

• Svar på tråden Den Borgerliga Tråden
  • Bondbönan

Halloj!
    Här kommer en som precis hittat hit!
    Har läst hela "den borgeliga tråden" nu och fått många tips och ideer! Det är så superskoj att läsa om de som planerar personliga vigslar. Tänker på paret som ska ha sambatåg, paret som ska grilla korv på ett berg och de som ska bli ihopbundna och sjunga duett!
    Jag kan varken sjunga eller har tillräcklig kroppskontroll för en samba, men något lite extra ska vi väl hitta på...
    Annars är ju "standardbröllopet" som TesshjärtaFred är inne på och väldigt fint.
    Hur tänker ni andra om tex traditionen: Brudvalsen?
    Är den ett måste?

• SweetSun

ingen brudvals här!

Vi kommer nog dansa en tryckare och det är till en låt vi älskar och som ingår i vårat "tema".

Ang. riskastningen så är det förbjudet på den plats vi ska vara, men har sagt att bubblor går bra, så om nån har det så kan de blåsa på oss efter ceremonin

• Tx2

Vi hade inte tänkt ha vals, men någon dans. Men nu lutar det åt det blir vals ändå då vi inte har några bra alternativ. Lite ångest för att jag/vi måste dansa en massa.

• sarahkka76
    TesshjärtaFred skrev 2009-01-19 00:11:56 följande:
    Jag har inte läst i hela tråden, men hur tänker ni göra med riskastning och sånt? Vår vigsel kommer att vara uppbyggd ganska mycket som en traditionell vigsel förutom att vi inte är i kyrkan liksom. Jag vill gärna att de ska kasta ris på oss, men blir det töntigt. Frågan är när de ska göra det liksom. Hur tänker ni runt det?
    Jag har inte kommit dit än förutom att vi inte ska ha ris utan bubblor
  • sarahkka76
    emmlin skrev 2009-01-19 10:35:30 följande:
    är det någon som ska gifta sig i Stockholm som kan tipsa om en bra vigselförrättare? jag har kollat igenom listan som kommunen har men hur ska man veta vem man ska välja...Vi ska gifta oss borgerligt den 2 maj så det är nog dags att ta tag i det här nu
    Har samma problem faktiskt.
  • sarahkka76

Min sambo vägrar att dansa och jag är inte så förtjust i det heller, så det kommer vi inte att ha. Utan det får bli lite mingel efter tårtan och inte fest på det sättet.

• SommarNoll9

Ingen vals här heller. Vi kommer dansa vanlig hederlig tryckare Men vi inleder dansen och dansar kanske halva låten själv och sedan kommer jag att ha sagt till mina syskon med respektive + mamma och pappa att de ska börja dansa också så vi inte ska dansa hela låten själv.

• sarahkka76

Jag har börjat fundera på in- och utgångsmusik och har ev hittat två låtar.

och

tror ni att det skulle passa med det temat vi har? för er som inte sätt vad vi ska ha på oss kan ni titta i mitt galleri.
    Det skulle vara lite häftigt om det inte var hel ljust i lokalen och att man hade mkt levande ljus. Vad tror ni?

• LirreMagic

gissar att det var mig bl.a. som TesshjärtaFred skrev om tidigare när hon nämnde sambatåg, för det är precis det vi har tänkt ha vid vår vigsel. Vi är lite som ett sambatåg jag och m2b därför tänkte vi överraska gästerna med en traditionell och väl inövad brudvals :)

• SweetSun

sarahkka76; det verkar väldigt häftigt!

Visst är det härligt att kunna välja musik helt fritt såhär när man har borgerligt!?

Lite sur just nu över att låten vi ska ha som ingång, är borttagen från youtube.. brukar lyssna på den lite då och då =p Har närmligen inte låten själv än...

Svar på tråden Den Borgerliga Tråden