• Pentan

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

Startar upp en ny tråd då den gamla var stängd och jag kunde inte finna någon ny!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Låt höra...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:20
    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:21
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 15:13
    INFORMATION om våra kära medlemmar i gruppen vore kul att ha!
    Fyll gärna i så kan vi skapa en lista över alla oss!

DITT NICK
    Startdatum:
    Jag går på ren/komb - hur länge:
    Ska du gå på komb kur:
    Det mesta du någonsin vägt, maxvikt:
    Startvikt när du började med Cambridgedieten:
    Hur många kg vill/ska du gå ner:
    Din längd:
    Delmål:
    Belöningar:
    Dagens vikt:

• Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!
  • Troll1

Tack eems!
    Gick ner ganska snabbt, särskilt de första 4 kg. Det funkade lika bra för ett par år sedan, men då gick jag upp vääääldigt långsamt efteråt, sedan fick jag barn.
    Men nu "poff" sa det bara. Jag tror det hänger ihop med att bröllopet är över och därmed den dagliga planeringen, sysslandet med det osv. Jag är arbetslös, har dålig ekonomi och mkt värk. Det blir väl lite tröstätning emellanåt. Detta sötsug!

• lönnsjö

Hej alla! Vad ni är duktiga, det är så himla roligt och motiverande att läsa era inlägg. Jag provade ren kur för nga veckor sedan och det gick bra,men dag 3 flippade jag ut och åt. Imorgon ska jag börja igen. Fast på lördag ska vi på en tillställning via min m2b´s arbete, blir nog middag där.Kanske skulle vänta med att börja till på söndag istället...men jag VILL börja imorgon. Känns bara dumt att sitta på en fin middag och inte äta. Behöva förklara sig för alla... Hur hade ni gjort? Hjälp!!

• anja1661

hej alla!!

vad e cambridge och HUR funkar det? lyckas man verkligen hålla vikten efter en låt oss säga 2 veckors ren kur?? kan man äta vanlig mat efter det eller vad??

• eems

välkommen lönnsjö! kul med nya människor. desto fler det kommer desto roligare och lättare blir det :)

aj aj :/ ja det är alltid lättast att flippa ur dom 3 första dagarna. förra gången jag prova flippa jag också ut dag 3 och var as-sugen på makaroner. så jag var dum och åt skiten också .. fan va jag mådde dåligt efteråt.

om det vore jag hade jag börjat på lördag kväll redan. efter middagen, när ni kommit hem. för om du börjar imorgon så kommer va på dag 3 på lördag och det tar 3 dar att komma in i ketosen ju. så då kommer det va helt onödigt. jag ska ju äta på söndag och jag tänker dricka en shake på söndag kväll igen. då är jag i ketos på tisdagen istället för onsdagen om jag börjar på måndagen.

självklart gör du själv hur du vill men jag hade börjat efter middagen för annars är det onödigt att kämpa sig igenom 3 dagar PRECIS och sen bryta ketosen.

----
    troll1.

tråk att du gick upp 4 kg igen... men det gick ju långsamt istället för snabbt. man får väl se det positiva i det hela :) jag har verkligen jojobantat. i 2an på gymnasiet rasade jag 25 kg på 3 månader utav att bara träna och inte äta alls, dum som jag var. sen gick jag upp 10 av dom när jag blev tsm med min kille, såklart och i 2 och ett halvt år kämpade jag, och under den tiden med xtravaganzan som jag berätta om innan. men ja, 10 kg ner och sen nåra upp igen när man lägger av .. sen tog det slut i april och då åt jag ingenting och gick ner 5 kg ... sen dess har jag stått stilla. bättre det än att gå upp! men man vill ju ner. men det kommer alltid saker i livet som gör att man går upp om man inte tänker på vad man gör och stoppar i sig. jag har varit "tjock" sen jag börja förskolan och det går inte en dag utan att jag tänker på min vikt :/ senaste året har jag fått bra självförtroende och tycker jag är riktigt snygg. men jag vet vilken vikt jag måste stå på för att må superbra. jag kommer inte va smal utan fortfarande ha former. men jag kommer må så mycket bättre och det är det jag strävar efter. jag ligger runt 100 kg nu :/ ingen tror det. folk tror jag väger runt 75, vilket bara är bra. men jag vet ju själv hur mycke jag väger. som sagt, tänk inte på att det va dumt att gå upp 4 kg igen.

det är redan gjort och man kan inte göra det ogjort. men du kan tänka framåt :) hur mycket vill du gå ner?
    jag är arbetslös jag med och har inte alltför bra ekonomi. ska börja plugga till undersköterska på komvux till våren och jag vet hur det är när man käkar som tröst :/ jag har inte så mycket att göra när jag går hemma förutom att gå ut och gå me mina hundar osv, så då blir det att man äter för man är uttråkad :S usch. dom vanorna ska brytas.

fan förlåt att jag skriver mil-långa inlägg hela tiden. jag är bara så glad att vi kan stötta varann! om jag inte hittat denna tråden så hade jag inte orkar komma hit till dag 6. visst, det är inte många dar, men det är en bit på vägen och jag har tagit mig över tröskeln :D

• eems

hej anja! gå in på www.cambridgekuren.se/ så kan du läsa om hur det funkar.

man måste "trappa upp" om man inte vill gå upp igen efter 2 veckors ren kur. hur många kilo vill du bli av med? :)

anja1661 skrev 2008-11-12 19:17:24 följande:
    hej alla!!vad e cambridge och HUR funkar det? lyckas man verkligen hålla vikten efter en låt oss säga 2 veckors ren kur?? kan man äta vanlig mat efter det eller vad??
  • anja1661

jag vill bli av med 15 eller ja 12.5 nu när jag gått ner 2,5...
    men e osäker på om det skulle funka...vill inte gå upp sen igen...

• eems

okej. ja det är ju många som går ner 2 kg i veckan så det skulle ta typ .. 6 veckor för dig eller något. men det kan även gå saktare och snabbare. alla är olika. nej vem vill gå upp igen :S usch. men om du beställer cambridge får du ett papper om hur du ska trappa upp sen i 10 v tror jag det var. det är väldigt många osm hållt vikten efter cambrigde, men ja, även många som gått tupp. men har man viljan så kommer du klara det :)

anja1661 skrev 2008-11-12 20:01:32 följande:
    jag vill bli av med 15 eller ja 12.5 nu när jag gått ner 2,5...men e osäker på om det skulle funka...vill inte gå upp sen igen...
  • eems

gått UPP. inte "gått tupp" sorry =P haha.

• beccis86

eems: förstår inte hur du har pallat 6 dagar..jag fick inte i mig sista soppan för dagen, fick kväljningar. Vet inte vad jag ska göra, kommer ju inte orka köra 2 veckor och va nära på å kräkas varje gång jag ska äta!

Vad ska jag göra? :(

• anja1661

vad kostar det med cambridge??? har kollat in sidan och känner mig lite sugen!! 6veckor ca för att gå ner och sen ca 10 veckor för att stabilisera vikten låter ju kanon!! då kan jag ju äntligen få bli smal igen!!! och det snabbare än vad jag hade kunnat tro!!

Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!