• Pentan

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

Startar upp en ny tråd då den gamla var stängd och jag kunde inte finna någon ny!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Låt höra...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:20
    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:21
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 15:13
    INFORMATION om våra kära medlemmar i gruppen vore kul att ha!
    Fyll gärna i så kan vi skapa en lista över alla oss!

DITT NICK
    Startdatum:
    Jag går på ren/komb - hur länge:
    Ska du gå på komb kur:
    Det mesta du någonsin vägt, maxvikt:
    Startvikt när du började med Cambridgedieten:
    Hur många kg vill/ska du gå ner:
    Din längd:
    Delmål:
    Belöningar:
    Dagens vikt:

• Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!
  • 20080301

Kolla på förpackningarna vad dom innehåller för en del av dom innehåller sojaprodukter och just dom sorterna det är bla vanilj får mig att vilja kräkas, jag kan inte svälja det vänder sig redan när jag får det i munnen. Men resten som inte innehåller soja funkar.

beccis86 skrev 2008-11-12 21:15:38 följande:
    eems: förstår inte hur du har pallat 6 dagar..jag fick inte i mig sista soppan för dagen, fick kväljningar. Vet inte vad jag ska göra, kommer ju inte orka köra 2 veckor och va nära på å kräkas varje gång jag ska äta! Vad ska jag göra? :(
  • Troll1

Min favorit nr 1 är fortfarande jordgubb. Iskall och stavmixad. Yummi

• This Is Me Now

Hej!
    Jag gick ner 27 kilo på 2-3 månader i våra med Cambridge.
    Jag har inte gått upp på hela våren och sommaren, men ett par kilon letade sig upp på magen de senaste veckorna men det beror HELT och hållet att jag varit på för många middagar, fester mm den senaste tiden. Och sånt sätter såklart sina spår!
    Men annars så kan man visst behålla sin vikt, det gäller ju bara att inte ramla in i gamla matvanor igen, de flesta säger att de tar minst 8-10 veckor att bryta en vana, så 2 veckors kur kanske inte är optimalt!
    Kolla med en konsulent och få bra råd,
    gå in på www.cambridgesoppan.se

anja1661 skrev 2008-11-12 19:17:24 följande:
    hej alla!!vad e cambridge och HUR funkar det? lyckas man verkligen hålla vikten efter en låt oss säga 2 veckors ren kur?? kan man äta vanlig mat efter det eller vad??
  • eems

hej på er tjejer! fan va ni alla är duktiga! :)

jag har slarvat. inte fuskat eller så, men jag har inte fått i mig något vatten på hela gårdagen. jag vet inte va det va, men jag fick inte i mej det bara. men idag har jag hinkat i mig en liter redan och ska in till stan nu och lägga mig i ett solarium och handla inför söndagen. blir svårt att handla för endast en dag. gäller att allt blir uppätet . annars så kan det lätt bli att man fortsätter käka sen. och det vill jag INTE. vill gå på ren kur igen på kvällen.

är det så, att om man inte dricker minst 3 liter, så går kroppen in på svält? vet ni något om det?

i övrigt går det som en dans. blandar vissa med cola light. speciellt vaniljen som jag knappt fick ner innan och den blev supergod. fick hem mina soppor igår också och kycklingen var supergod! dock klumpig, men god :) ska prova svampen ikväll.

ha en trevlig fredag! *styrkekram till er alla*

• This Is Me Now
    eems skrev 2008-11-14 13:31:01 följande:
    är det så, att om man inte dricker minst 3 liter, så går kroppen in på svält? vet ni något om det?
    Hej!
    Nej kroppen går inte in i svält om du inte dricker dina tre liter,
    men däremot kan du bli yr eller få ont i huvudet.

Lycka till!
  • eems

tack för svaret, då vet jag :)

This Is Me Now skrev 2008-11-14 14:15:06 följande:

Hej!Nej kroppen går inte in i svält om du inte dricker dina tre liter,men däremot kan du bli yr eller få ont i huvudet.Lycka till!
  • eems

jag började äta lite smått idag. det var väldigt konstigt. jag känner ingen smak av nånting :/ har det hänt så för er också, som brutit ketosen? det känns jättekonstigt.

i övrigt mår jag bra. det nästan KÄNDES när man gick ur ketosen så fort man stoppade något i sig. jag vågar knappt äta, för jag vill inte sabba något, även om jag vet att jag redan ökat i vatten...

men jag ser fram emot att börja imorgon kväll igen. mår inte bra av denna mättnadskänsla :S usch. det går upp till halsen...

ha en fin helg tjejer och kämpa på!

• Pentan

Går ju på kombinerad kur sen ca 1 vecka tillbaka, efter min rena kur och sen t jag - så nu är det kombinerad som gäller.

Och det börjar äntligen ge resultat! Har tappat ca 1,5 kg på det! Känns bra!

• Pentan

Prövad min gamla jeans och två kjolar som jag inte fått på mig om så mitt liv hände på det!!!

De sitter inte perfekt perfetk, men fan de sitter på och jag får igen dragkjedjan utan att behöva våld!!

• eems
    Pentan skrev 2008-11-16 13:08:42 följande:
    Prövad min gamla jeans och två kjolar som jag inte fått på mig om så mitt liv hände på det!!!De sitter inte perfekt perfetk, men fan de sitter på och jag får igen dragkjedjan utan att behöva våld!!
    GRATTIS PENTAN :D vilken underbar känsla!
Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!