• Pentan

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

Startar upp en ny tråd då den gamla var stängd och jag kunde inte finna någon ny!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Låt höra...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:20
    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:21
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 15:13
    INFORMATION om våra kära medlemmar i gruppen vore kul att ha!
    Fyll gärna i så kan vi skapa en lista över alla oss!

DITT NICK
    Startdatum:
    Jag går på ren/komb - hur länge:
    Ska du gå på komb kur:
    Det mesta du någonsin vägt, maxvikt:
    Startvikt när du började med Cambridgedieten:
    Hur många kg vill/ska du gå ner:
    Din längd:
    Delmål:
    Belöningar:
    Dagens vikt:

• Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!
  • Pentan

Dag 13 på ren kur, har gått ned 8.5 kg!! Känns underbart!

Mätte mig även och har tappat sen start:
    Hals - 1,9 cm
    Över byst -5,5 cm
    Byst -7 cm (mest ryggen och lite på brösten)
    Under byst -7cm
    Midjan smalaste stället -8,7 cm
    Midjan bredaste stället -5,5 cm
    Stuss -4,5 cm
    Lår -2,3 cm
    Vad -1,5 cm
    Över arm -2 cm
    Under arm -1,3 cm

• Pentan

2 hela veckor på ren kur, trode aldrig att jag skulle klara av det... Men jag är riktigt stolt över mig själv! Testade gamla kläder som varit för små - och de passar!!

Minus 9 kg har det blivit på dessa två veckor!

Hur går det för er andra??

Jag tänkte köra på i 4 veckor till, men börja kombinerad kur lite mer om ca 1-2 veckor.

• Mumriks blivande fru

Jag vill inte kritisera eller lägga mig vilken metod man väljer för att gå ned i vikt, men jag skulle bara vilja fråga för att jag är nyfiken... Vad gör ni mer än att köra pulverdieter och måltidsersättning? Hur kommer ni att hålla vikten som ni gått ned efter ni slutar med kurena?

• Pentan

Självklart får du ställa frågor!

Det gäller att trappa upp - ät som du åt tidigare och du går mer eller mindre upp allt. Måltidsersättningarna är som en kickstart, du bryter ett mönster och går ned fort i vikt vilket är peppande i sig.
    Pulver dieter är ingen mirakelmetod - man måste jobba på sin vikt när man är klar med sin kur det är väl då det riktiga jobbet börjar...
    Jag äter för mycket - det vet jag. Men varför bry sig om sin kropp när den ser ut som den gör. För mig handlar det om att komma ned i vikt och börja tycka om det man ser - så jag vill ta hand om det bättre. Vårda min kropp på ett bättre sätt.

Så nej man måste inte gå upp allt igen, då har man ju misslyckats. Jag tänker fortsätta att byta ut någon måltid här och där på vardagarna och sedan äta GI. Det har jag gjort förr och passar mig utmärkt. Jag gick ned i vikt med cambridge, men gick upp igen pga graviditet. Så jag vet att jag kan klara av det och hålla min vikt. En kompis gick ned 6 kg förra året, hon håller det ännu.
    Så det handlar väl om vad man gör när kuren är klar helt enkelt.

Mumriks blivande fru skrev 2008-10-26 08:37:31 följande:

Jag vill inte kritisera eller lägga mig vilken metod man väljer för att gå ned i vikt, men jag skulle bara vilja fråga för att jag är nyfiken... Vad gör ni mer än att köra pulverdieter och måltidsersättning? Hur kommer ni att hålla vikten som ni gått ned efter ni slutar med kurena?
  • Mikes bride

Pentan - Vad duktig du varit!
    Känner mig inspirerad att köra en rren kur igen. Kommer faktiskt också i gamla kläder igen. Känns helt underbart!

Fortsätt kämpa och se inte att det är jobbigt - utan se resultatet och glädjen i det!

• Dristig

Hej! Är ny på denhär tråden och har inte läst alla inlägg ännu men har en fråga som jag måste få svar på...
    Jag har kört kombinerad kur nu i 4 veckor, byter ut frukost och lunch eller middag alla vardagar och på helgerna äter jag frukost och middag men tar en shake till lunch. Nu till mitt "problem": jag går knappt ner någonting i vikt... dricker massor med vatten och ligger dagligen på kring 800-1000kcl vilket är ca hälften av vad viktklubb rekomenderar mig att ligga på om dagen, men ändå märks det knappt någon förändring. På drygt 4 veckor har jag nu gått ner 2kg.

Gör jag något fel?

• Mumriks blivande fru

Dristig - 800-1000 kcal sätter din kropp i svält. Du får om vänd effekt. Din kropp kommer inte tillåta viktminskning utan "sparar på sig" i stället.

• Dristig

Mumriks blivande fru skrev 2008-10-27 11:46:18 följande:

Dristig - 800-1000 kcal sätter din kropp i svält. Du får om vänd effekt. Din kropp kommer inte tillåta viktminskning utan "sparar på sig" i stället.
    Men om man går på ren kur är det ju mycket mindra kcal, och när man kör på kombinerad kur är det ju svårt att komma upp i de kcal som man minst (enligt viktklubb) ska äta om dagen (1200 kcal). Det blir lite bakvänt för mig... Är det bara om man går på ren kur som man ska "äta" så lite kcal? Men varför skulle man då gå på kombikur om man ändå måste äta minst 1200kcal?
  • Mumriks blivande fru

Helt ärligt vet jag inget om kurer och pulverdieter. Håller inte på med sånt, men jag vet en del om dieter och viktminskning och 800 kcal är för lite för en vuxen människa om man är normalfysisk.

Svält gör att du går ned först, men sen planas det ut och kroppen börjar spara på energin. Om du sedan börja äta som vanligt (vilket du kommer, för man kan inte leva på pulver hela livet) så finns risk att du går upp mer än du gått ned från början...

Hoppas det går bra för dig med viktminskning, men tänk på att det viktiga är att man mår bra!

• malintrollet

Hej alla glada!

Började idag på ren kur med cambridge... Startvikt är 99 kilo!

Mitt långsiktiga mål är väl att gå ner 30 kilo, men har som delmål att gå ner 10 kg till jul i alla fall. Kommer bli jätteglad när jag går ner under 90kg, för så lite har jag itne vägt på JÄTTElänge.
    Gjorde cambridge ren kur i en vecka o sen kombinerad med bara proteiner i en vecka i somras, och gick ner 5 kg... det har jag hållit, men känner att ajg behöver en kickstart igen nu såhär i höstrusket.

Tänkte titta in här med jämna mellanrum, och har läst igenom alla inlägg här nu.

Pentan: fan vad duktig du är!

Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!