• Pentan

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

Startar upp en ny tråd då den gamla var stängd och jag kunde inte finna någon ny!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Låt höra...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:20
    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:21
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 15:13
    INFORMATION om våra kära medlemmar i gruppen vore kul att ha!
    Fyll gärna i så kan vi skapa en lista över alla oss!

DITT NICK
    Startdatum:
    Jag går på ren/komb - hur länge:
    Ska du gå på komb kur:
    Det mesta du någonsin vägt, maxvikt:
    Startvikt när du började med Cambridgedieten:
    Hur många kg vill/ska du gå ner:
    Din längd:
    Delmål:
    Belöningar:
    Dagens vikt:

• Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!
  • Pentan

Ja visst bara sprutar non stop...
    Nej man spara eller har lagt undan sedan tidigare. Arv, vinst vid lägenhetsförsäljning.

• cbk09

Tokstolla

E ju perfekt när det klaffar med att du e klar med graviditeter och ändå ska byta dom!

Vilken sort valde du och kommer du välja samma igen?
    Om du inte ska ha samma, varför?
    Jag tänkte ta gelehallon, runda.

• cbk09

Jag har syndat.... :(
    Kunde f*n inte hålla mig, blev så fruktansvärt sugen på räkor så jag trodde jag skulle dö!!
    Så jag tog upp två ur frysen, la i kallt vatten och skalade.... Smakade underbart!!!!!!!!
    Får hoppas att jag stannar kvar i ketos iaf...
    Vad tror ni?
    Går jag ur ketos får jag skylla mig själv, kass j*vla självdiciplin!!!
    Fasar för torsdagen... ska ut till mina föräldrar och då serveras det ju pappas goda mat.
    HUR ska jag klara av det!??!!?
    Dom vet inte om att jag går på soppor heller *suck* har liksom inte orkat ta diskussionen om de, vet ju vad dom kommer säga och det är inte vad jag behöver höra för att klara hålla ut.

• Pentan

Cbk09
    Nej du går inte ur ketos, räkor innehåller inga kolhydrater. Så du kan vara lugn. Dessutom säger de att om man bara MÅSTE äta något på ren kur så är just räkor det exemplet som ges! ta det lugnt, du har INTE syndat!!

• cbk09

Pentan

Tack det var skönt att höra *puh*

• Tokstolla
    Pentan skrev 2009-01-19 15:20:01 följande:
    TokstollaHur mycket har du lagt in i brösten? Jag har alltid haft stora bröst och trivs med det, vill gärna ha min gamla strl och lite till - men fastare!! var du nöjd med kliniken?
    Ja, jag lade in 390 samt 450 tror jag. Kliniken? Ja, jag blev kungligt behandlad. Jag fick en ansiktsbehandling som jag inte visste om att jag skulle få och på natten var skötaren och sköterskorna som hjälpte mig helt underbara. Jag fick precis så mycket smärtbehandling jag ville ha och illamående medicin varvat med dricka , mat osv. Det tog inte lång tid för dom att komma till rummet när man väl plingat på klockan
    Anledningen att jag valde just dom är att kirurgen där anses vara bäst på anatomiska geléimplantat. Ja, jag känner mig väldigt nöjd och vacker när jag är naken

För att fortsätta med Cbk09's fråga...
    Jag har inte tänkt på vad jag kommer att välja nästa gång. Troligen samma sort men annan storlek???

Och, angående räkorna. Många konsulenter rekommenderar just 2-3 räkor om man bara måste ha något. Så det blev en fullträff från din sida
  • cbk09

Tokstolla

Ja, verkligen en fullträff me räkorna :)

Funderar mycket på hur det kommer att gå med vikten efter cambridge....
    E rädd att jag ska falla tillbaka i gamla mönster igen och börja gå upp... har så svag karaktär när det kommer till mat :(
    (matmissbrukare)
    Kan inte BARA äte lite, det är liksom allt eller inget....
    Vi har ju snackat lite om OP och det håller jag ju på att spara ihop till, e nästan klar.
    Men är det värt att lägga så mycket pängar på bukplastik och bröst?(88000kr)om man kanske ändå går upp igen??
    Statistiken och fakta säger ju en del.... har du varit kraftigt överviktig är det inte många som klarar av att hålla den nya vikten.
    Har läst om många som använt cambridge och fortfarande efter flera år ersätter några måltider varje vecka, vissa varje dag.
    Så vill jag inte ha det...
    Någon annan som känner som jag? orolig för hur det kommer gå när mat plötsligt ät tillåten igen?

Har läst på lite om sleeve gastrectomy och funderar starkt på det, men då ryker OP-pengarna och jag får börja spara igen.
    Men sleeve gastrectomy känns verkligen som ett alternativ för mig som lätt tappar kontrollen när det kommer till mat.

Någon med tankar? ideer? åsikter?

• cbk09

www.cftk.se/sleeve_gastrectomy.asp

Tror verkligen detta sättet hade varit det optimala för mig, kunna äta mindre portioner i framtiden.
    Som jag skrev innan så är det allt eller inget (inget=cambridge)
    Finns liksom inget som heter äta med måtta, tyvärr....

Läs om det och dela gärna med av era tankar, ideer och funderingar.

• Tokstolla

cbk09:

ja, det är klart att man är rädd för att gå upp vikten igen men man måste lära sig en annan livstil, annan matsedel till vardags och försöka vara mer rörlig. Hitta en vikt som man både är nöjd med och som man lyckas hålla utan att svälta sig 6 dagar i veckan. Här hemma har vi bestämt att vi ska köra 1 veckas kur innan matdagar... t.ex innan semestern, påsk, jul och perioder där vi vet att vi kommer att äta mycket mat som inte är dundernyttig. Alltid träna innan man unnar sig den där specialmåltiden osv. Dvs, ta konsekvenserna INNAN man äter mer... Sedan också tänka på att man INTE behöver lika mycket mat när man går ner över 40 kilo. Lätt att glömma men så är det

Hade jag varit du hade jag faktiskt hållt vikten minst 12 mån innan jag vågade göra operationer... Men, det är jag det.
    För magsäcken är ju hur töjbar som helst och om du är van att äta dig mer än mätt så lär du töja ut den igen

Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!