• Pentan

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

Startar upp en ny tråd då den gamla var stängd och jag kunde inte finna någon ny!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Låt höra...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:20
    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:21
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 15:13
    INFORMATION om våra kära medlemmar i gruppen vore kul att ha!
    Fyll gärna i så kan vi skapa en lista över alla oss!

DITT NICK
    Startdatum:
    Jag går på ren/komb - hur länge:
    Ska du gå på komb kur:
    Det mesta du någonsin vägt, maxvikt:
    Startvikt när du började med Cambridgedieten:
    Hur många kg vill/ska du gå ner:
    Din längd:
    Delmål:
    Belöningar:
    Dagens vikt:

• Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!
  • Tokstolla
    cbk09 skrev 2009-01-17 20:51:36 följande:
    TokstollaTack för svaren, jag tar tre kapslar om dagen som det står på burken. Hoppas det är ok.... men kanske därför det inte rör sig nåt på vågen?Har bara gått ner 3,5kg på 15 dagar :(Vad tror du?Ska jag sluta med dom sålänge jag går på ren kur?
    Får du verkligen i dig all ditt vatten? Kaffe och Te får inte räknas med här.
    Har du kollat om du är i ketos?
    Eller är det så att du inte har så mycket övervikt?
  • Tokstolla

Vad gäller motion... Tja, inte så mycket som man borde men det är ju så förbaskat kalt ute så jag vill inte ut.
    Lite mer än vanligt har jag dock rört mig, men inte mycket.
    Viktigare för mig att jag verkligen orkar hålla i kosten ett tag till.

• MilosMamma

här är det 2 promenader per dag a: 1 h per gång, värsta energon får man efter 3:e dagen, m2b blir galen =)

• Lisca

Tack alla ni som svarat så kvickt, känner ju värsta stödet redan nu och är ju superpeppad tack vare det..

Jag har inte börjat med någon kur ännu.. Har kört VV till och från, men känner nu att jag måste ta till något annat för att få bättre och snabbare resultat.

Så tips och så nu mottages gärna
    Jag vet knappt hur det funkar, vart man köper osv...

God nattKram //Lotta

• cbk09

Tokstolla

Jag dricker 4-4,5 liter vatten om dan. Får inte i mig mer.
    Och dricker jag mindre än det får jag migrän och magen slutar fungera....
    Jag dricker verken the eller kaffe, har bara druckit en burk colazero och en burk ramlösa sen jag började för 15 dagar sen.
    Jag var i ketos fjärde dagen och kollar varje morgon och är det fortfarande, ligger på högsta.
    Och övervikten... jag är 160cm lång och vägde in mig på 77,8kg.
    Skulle vilja gå ner till 53kg som jag alltid legat på innan jag gick upp i vikt för då trivs jag med min kropp.
    Så det är ca 25kg jag har att gå ner.(har gått ner 3,5kg på 15 dagar så räknar man bort det har jag ca 21,5kg kvar)
    Det är väl inte lite?!??!!? .....eller?
    Tycker bara det går ovanligt långsamt....
    Har väldigt svårt att hålla motivationen igång när det knappt händer något fast man bara får i sig 470kcal/dag.

• Tokstolla
    cbk09 skrev 2009-01-17 23:46:42 följande:
    Har väldigt svårt att hålla motivationen igång när det knappt händer något fast man bara får i sig 470kcal/dag.
    Finfrågan då... Går du på toa näst intill var dag?
  • Tokstolla

Cbk09

kom på en sak till... Jag är den personen som nästan alltid ligger på viktplatå andra och tredje veckan. Så är det bara.
    Tänk att du gått ner 4,5 % av din totala vikt på endast 15 dagar!
    Jag har gått ner drygt 5 % så det är inte helt onormalt alls.
    Ge kuren några dagar till, nu när du varit så extremt duktig och hållt dig i 15 dagar- Jag tror inte att 50 % av de som försöker klara ren kur i 4 dagar

• cbk09

Tokstolla.

Me tanke på allt vatten jag dricker så kissar man ju stup i kvarten, men annars funkar inte magen speciellt bra :(
    Va tvungen att använda microlax och fingrarna(med handskar)den tolfte dagen och det gjorde såååå ont... *snyft*.... jag sprack, grät och blödde...:(
    Fasar för nästa toabesök!!
    E de bara jag som har problem med magen? (nr2)

Tack för peppningen!! :) Behöver jag verkligen!!
    Du har rätt, jag har klarat fler dagar än många andra, e inne på 16de dagen idag, så jag ska härda ut iaf en vecka till.
    Men det är som sagt, motivation finns inte när vågen inte rör sig mer neråt....

• 1augusti2009
    cbk09 skrev 2009-01-18 09:03:06 följande:
    Tokstolla. Me tanke på allt vatten jag dricker så kissar man ju stup i kvarten, men annars funkar inte magen speciellt bra :(Va tvungen att använda microlax och fingrarna(med handskar)den tolfte dagen och det gjorde såååå ont... *snyft*.... jag sprack, grät och blödde...:( Fasar för nästa toabesök!!E de bara jag som har problem med magen? (nr2)Tack för peppningen!! :) Behöver jag verkligen!!Du har rätt, jag har klarat fler dagar än många andra, e inne på 16de dagen idag, så jag ska härda ut iaf en vecka till.Men det är som sagt, motivation finns inte när vågen inte rör sig mer neråt....
    Peppning till dig från mig
  • Pentan

Dag 18 på ren kur - 90,1 kg!! Känner lukten av 8:an...
    Kämpa kämpa!!

Hur går det för er andra?? Ni är såååå duktiga!!!

Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!