• Pentan

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

Startar upp en ny tråd då den gamla var stängd och jag kunde inte finna någon ny!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Låt höra...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:20
    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:21
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 15:13
    INFORMATION om våra kära medlemmar i gruppen vore kul att ha!
    Fyll gärna i så kan vi skapa en lista över alla oss!

DITT NICK
    Startdatum:
    Jag går på ren/komb - hur länge:
    Ska du gå på komb kur:
    Det mesta du någonsin vägt, maxvikt:
    Startvikt när du började med Cambridgedieten:
    Hur många kg vill/ska du gå ner:
    Din längd:
    Delmål:
    Belöningar:
    Dagens vikt:

• Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!
  • cbk09

I höstas när jag körde rent i tre veckor gick jag ner 6kg, resten kombinerad kur.
    Men jag äter mediciner som "bromsar" viktnedgången.(min viktuppgång från början har med medicinerna att göra)
    Tränade oxå med personlig tränare 2timmar/vecka.
    Och simmade 3ggr/vecka.
    Promenerade dagligen 1-2timmar.

Den här rundan är det annorlunda, har liksom ingen ork eller lust att träna alls.... jag hatar gymmet och min pt har tagit tjänstledigt i ett år.
    Så jag går inte dit.
    Och simmingen har jag inte heller kommit igång med, är väldigt frusen och drar mig för det kalla vattnet.
    Va inte alls så sist....
    Men e iaf ute o går, dom dagarna det inte ösregnar vill säga.
    Känner mig likgiltig på nåt vis, inte alls sådär full av energi som i höstas.
    Vet inte varför det är annorlunda denna gången.... vädret kanske spelar in?
    Hösten är ju så vacker med alla färgskiftningar!!
    Och nu... tja regnar ju jämt, idag är det tjock dimma, och vid kusten som man bor så BLÅÅÅÅSER det ju alltid!!
    Hoppas iaf att det vänder snart....

• cbk09

Ska bara tillägga att måttbandet visade stora förändringar i höstas.
    -25cm midjan
    -18cm höfter
    - 3cm armar
    Endast -2cm på låren men jag har väldigt smala ben så det var ju väntat.
    Fettet har liksom satt sig på överkroppen.

• Hnne

Hej, hänger på här jag med. Jag är inne på min 3:e dag och idag har det varit riktigt jobbigt. Går restaurangskola och idag har jag lagat hur mycket gott som helst! Men har inte fallit för frestelsen. :) Tänkte inte väga mig varje dag så jag kör måndagar. Lite mått vid starten i måndags:

Längd: 169 cm
    Vikt: 93 kg
    Midjemått: 97 cm
    Lår: 66 cm
    Höfter: 115 cm
    Hals: 37 cm

Har smygmätt lite och har redan tappat 2 cm på vissa ställen :)

Har läst din blogg Pentan och gud vad duktig du är! Verkligen inspirerande!

• cbk09

Välkommen Hnne!

Är verkligen imponerad av att du inte ens provsmakar något när du går på restaurangskolan, super bra!!
    Förhoppningsvis kommer det bli lättare snart.
    Som du säkert redan vet så är ju dom första dagarna värst.

Hur går det att laga mat när du inte får provsmaka? med krydder o så....?
    Menar man får ju inte ens stoppa något i munnen o sen spotta ut igen....

• Pentan

Tack snälla!!

Och välkommen hit - vad duktig du är!!
    Vi finns här för varandra om man har funderingar, eller tycker det är jobbigt - och naturligtvis även när det går bra!!

Lycka till

Hnne skrev 2009-01-14 15:38:32 följande:
    Hej, hänger på här jag med. Jag är inne på min 3:e dag och idag har det varit riktigt jobbigt. Går restaurangskola och idag har jag lagat hur mycket gott som helst! Men har inte fallit för frestelsen. :) Tänkte inte väga mig varje dag så jag kör måndagar. Lite mått vid starten i måndags:Längd: 169 cmVikt: 93 kgMidjemått: 97 cmLår: 66 cmHöfter: 115 cmHals: 37 cmHar smygmätt lite och har redan tappat 2 cm på vissa ställen :)Har läst din blogg Pentan och gud vad duktig du är! Verkligen inspirerande!
  • elo80

Äntligen har jag fått mitt paket med milkshakes och soppor! Idag är första dagen på ren kur. Känns bra än så länge, känner mig hungrig förstås men inget som inte går att kontrollera. Fasar inför morgondagen och dagen därefter då jag hört att dom ska vara värst. Har inte vägt mig sedan jul men tror nog att jag ligger på samma vikt fortfarande, hållit igen och inte ätit onyttigt sedan dess. Har ingen våg, kanske dags att införskaffa en.

Utgångsläge 74 kg och målvik 60 kg (1,72 m lång). Gick upp 30 kg vid min graviditet och har genom hälsosam mat och motion gått ner 19 kg än så länge. Viktminskningen har nu stannat av varpå jag hoppas att denna kur ska ge mig en push att orka kämpa de återstående kg som är kvar.

Har varit inne och läst i tråden lite titt som tätt, verkligen inspirerande!

• 1augusti2009

Jag har tänkt att gå så länge som möjligt, är ju inne på vecka 2 nu så det är MÅNGA veckor kvar för det finns ca 38kg kvar

• Tokstolla

Åååå vad kul att vi är så många nu

• Tokstolla

Skönt att Pentan och 1augusti ska köra så länge... jag fick dåligt samvete ett tag där

• hujjedamejj

Hej! Kommer in här med.. Ska gifta mig 13 juni och vill gå ner ca 16 kg så fort som möjligt så jag kan prova brudklänning! =)
    Har köpt nutrilette, ska äta kombinerad i helgen och på måndag kör jag ren kur!!! Ev gå över till cambridge senare, då jag har en konsult som har träffar bara runt kvarteret!

Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!