• Pentan

CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!

Startar upp en ny tråd då den gamla var stängd och jag kunde inte finna någon ny!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Låt höra...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:20
    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-20 08:21
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 15:13
    INFORMATION om våra kära medlemmar i gruppen vore kul att ha!
    Fyll gärna i så kan vi skapa en lista över alla oss!

DITT NICK
    Startdatum:
    Jag går på ren/komb - hur länge:
    Ska du gå på komb kur:
    Det mesta du någonsin vägt, maxvikt:
    Startvikt när du började med Cambridgedieten:
    Hur många kg vill/ska du gå ner:
    Din längd:
    Delmål:
    Belöningar:
    Dagens vikt:

• Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!
  • Pentan

Ursäkta med gå in där och kolla hennes svar i forumet till höger "Dricka till ren kur" Tycker jag är ett konstigt sätt att resoner.

1augusti2009 skrev 2009-01-13 14:12:28 följande:
    Kolla in www.cambridgekuren.seTuggumi är nej nej under renkur. Man åker ut Ketosen (Fettförbränningsstadiet) Det handlar inte bara om det du får i dig utan även om själva tuggandet.Jag är inte rätt å förklara, det gör min konsulent bättre, www.finfinform.seMen jag har märkt att de som kör själva och handlar tex på nätet har andra riktlinjer än de som ahr en konsulent.Kämpa på nu alla där ute
  • Tokstolla
    Pentan skrev 2009-01-13 16:55:30 följande:
    Ursäkta med gå in där och kolla hennes svar i forumet till höger "Dricka till ren kur" Tycker jag är ett konstigt sätt att resoner.
    Jag tror inte hon vet vad det är i cola light!
  • Pentan

Nej hur kan man jämnställa det med lightglass eller lightgodis?? Det är väl kalorierna det handlar om... Och Fun Light samt i Light läsk finns det ju inga...

Tokstolla skrev 2009-01-13 17:11:07 följande:
    Jag tror inte hon vet vad det är i cola light!
  • Tokstolla
    Önskebrunnen skrev 2009-01-13 15:14:22 följande:
    Hur går det för er andra som började den 3 januari?Tycker själv att det går rätt bra nu men visst blir jag sugen ibland...Har gått ner 5kg och det är ju sporren!Kämpa på!
    Ja, bättre Det är inte lika tungt längre. Det blir som en rutin på något slaggs vis.
    Själv har jag gått ner 4,4 kg sedan den 3e januari och min m2b har ju inte vägt sig på några dagar men sist han gjorde det hade han tappat 9 kg! Jag är så glad för jag väger ÄNTLIGEN under 80
  • Tokstolla
    Pentan skrev 2009-01-13 17:15:39 följande:
    Nej hur kan man jämnställa det med lightglass eller lightgodis?? Det är väl kalorierna det handlar om... Och Fun Light samt i Light läsk finns det ju inga...
    Jag vet att vissa inte kan dricka det trots att det typ inte är några kcal pga att kroppen luras av att det är riktigt socker och så händer det ngt underligt tjosan att människorna inte går in i ketos. Men det har ju verkligen INGET att göra med glass eller smörkolor- hur light dessa än är! Så jag antar att hon inte har all information som hon borde... Eller så är hon i ketos och svarar konstigt och beter sig allmänt underligt hihi
  • cbk09

Skum brud, helt klart!
    Jag tror inte heller hon vet vad hon yrar om.
    Själv dricker jag vatten, har hänt att jag druckit ett halvt glas mineralvatten(smaksatt)och jag har ändå varit i ketos. Kollade av med stickorna.

Det bästa för var och en av oss är ju att testa sig fram, med stickorna.
    Våra kroppar är olika så det är så svårt att säga vad som stämmer exakt.
    Men tänk på det ni som precis börjat ren kur, "exprementera" INTE förrens ni är i ketos.

• Garwin

Hejsan!
    Hoppsan vilken fart det har varit i tråden den senaste tiden, kul!
    Jag är en av dem som började 3/1. Det går bra för mig! Jag har hungriga dagar ungefär varannan dag, men jag börjar ju vänja mig vid det. Fick mens i dag.... blir kul att se hur det blir!!!

Vägde mig i måndags och den visade -3,5 kilo. Jag är mer än taggad att köra rent till i alla fall nästa måndag. Sedan börjar jag nog med att lägga till protein!

Jag har tuggat tuggummi vissa dagar när det har känts som om det står mellan det och ge upp...
    Men bäst att klara sig utan såklart!

• Pentan

Jag vet en tjej på BF som gick 6 månader på CK - hon levde på Cola Light under den tiden.

Men ja ja...

Svar på tråden CAMBRIDGE tråd nr 12. Kom igen nu tjejer!!!