• svartvitabruden

Blir inget bröllop

Vi har planerat så snålt att vi går på knäna men ändå går det inte ihop så blir inget bröllop på alla hjärtans dag för oss

Hur tar man tillbaka save-the-date kort? Känns så hemskt när hela min finska släkt planerat in det och var så glad att de skulle komma för de kom inte på min brors för de hann inte planera in det.. så var ute i tid för deras skull..

• Svar på tråden Blir inget bröllop
  • sockersmulan

Men,va hemskt! Stackars er! Går det inte att lösa på ngt sätt? Kanske att ni går ut och äter middag efteråt och att alla får betala för sig? Kanske inte vad ni tänkt er från början, men din släkt blir nog lika glada ändå.. Det vore så synd om ni behövde ställa in allt nu!

• mikaels

Går det inte att göra ett enklare, billigare bröllop?Kan ju bli lika bra...
    Behöver j inte bjuda på en massa utan det viktiga är ju att era vänner kommer för er skull..

• svartvitabruden

Känns ju inte så kul och hitta en restaurang för 60 personer blir nog svårt Vi har sparat in på så mycket vi kan men pga strul på jobbfronten mm så blir det en spiral neråt och vi måste ha råd att fira jul, barnen måste få en jul. Det är viktigare.

sockersmulan skrev 2008-10-19 11:00:53 följande:
    Men,va hemskt! Stackars er! Går det inte att lösa på ngt sätt? Kanske att ni går ut och äter middag efteråt och att alla får betala för sig? Kanske inte vad ni tänkt er från början, men din släkt blir nog lika glada ändå.. Det vore så synd om ni behövde ställa in allt nu!
  • MulleNuh

Va trist!!

Men hur hade ni planerat då? Vad är det som kostar för mycket??

• svartvitabruden

Vet inte hur vi kan få det billigare, känner de med catering så vi får ju ett pris som motsvarar det de betalar för råvarorna. Lokalen är billig etc.. men ändå. Vi har inte ens dom pengarna.

mikaels skrev 2008-10-19 11:01:35 följande:
    Går det inte att göra ett enklare, billigare bröllop?Kan ju bli lika bra...Behöver j inte bjuda på en massa utan det viktiga är ju att era vänner kommer för er skull..
  • MulleNuh

Måste ni bjuda så många då??
    Vi hade också lite problem med att det stack iväg ekonomiskt. Så vi skar ner på listan tyvärr.

svartvitabruden skrev 2008-10-19 11:02:00 följande:
    Känns ju inte så kul och hitta en restaurang för 60 personer blir nog svårt Vi har sparat in på så mycket vi kan men pga strul på jobbfronten mm så blir det en spiral neråt och vi måste ha råd att fira jul, barnen måste få en jul. Det är viktigare.
  • svartvitabruden
    MulleNuh skrev 2008-10-19 11:02:05 följande:
    Va trist!!Men hur hade ni planerat då? Vad är det som kostar för mycket??
    Jag vet faktiskt inte. Tänkte ju köpa kinaklänning, det är inte ens 2000. Sambons skulle kosta runt 1000 lappen från dressman. Maten runt 7000, lokalen 4000. Bussen 2000 för att få alla från kyrkan till festen = långt avstånd och få har bil, hem skulle de få ta taxi. Lite sprit mm 3000 kanske och tårtan skulle en vän göra så max 500 där..
  • svartvitabruden
    MulleNuh skrev 2008-10-19 11:02:43 följande:
    Måste ni bjuda så många då??Vi hade också lite problem med att det stack iväg ekonomiskt. Så vi skar ner på listan tyvärr.
    vi har klippt bort halva listan Bjuder inga vänner och bekanta bara närmaste släkten men den är stor.
  • ElinPierre

Skulle ni inte kunna strunta i 3-rääters (om ni tänkt det) och ta ett mingel efteråt bara, med lite enkla men goda snittar och cider som bubbel? Mysigt som bara den kan det bli!
    Styrkekramar

• MulleNuh

Ok.. Jag valde att inte bjuda hela släkten. Det är inga jag träffar. Kanske nån gång vart 3:e år som max!
    Men ni kanske har en nära relation till hela släkten?

svartvitabruden skrev 2008-10-19 11:04:11 följande:
    vi har klippt bort halva listan Bjuder inga vänner och bekanta bara närmaste släkten men den är stor.
Svar på tråden Blir inget bröllop