Jag vill först och främst säga att jag tycker att många av er i denna tråd har så skev syn på andras åsikter och är så inskränkta att ni tagit ner diskussionen på en väääldigt låg nivå. Att vara så fruktansvärt disrespectful (kommer inte på det svenska ordet) som tex Ore eller Sebastiána är helt ofattbart. Undrar om ni ens kan diskutera utan att vara arga i er ton eller att påtvinga era idéer på andra?
Jag kommer inte kunna diskutera alla svaren som kom för det blir för mycket, men jag måste kommentera ett av alla de insnöade och totalt diskriminerande inlägg som kom efter mitt ?
Sebastiána: för det första skrev jag inte att någon skulle godkänna vårt beslut, läs ordentligt! Jag skrev att oavsett svar ville vi lägga fram beslutet som en fråga för att visa respekt för min och hans familj. Om det nu hade blivit negativ respons hade vi kunnat tänka igenom det och ta ett beslut utifrån vad vi själva tycker och tänker.
För det andra känns det som om du är totalt isloderad i någon by i Sveriges djupaste skogar och att du aldrig har pratat med en icke svensk människa tidigare.
Du kan väl inte på fullaste allvar påstå att alla som frågar sina föräldrar om samtycke innan de gifter sig resulterar till bortgifte??? Vart har du fått din fakta? Att läsa böcker som du gör och tro att alla invandrare är på det viset är FEL. Om det skulle vara så finns det inga anständiga araber för dom säljer sina döttrar det första dom gör, det finns inga kvinnor vars barn inte blir kidnappade och utsatta för helvete av persiska men? Du måste ju fatta för Guds skull att inte alla är sånna. Visste kanske det finns en del idioter men det är som om jag skulle säga att alla svenska män är pedofiler för att efterlyst har visat ett par sånna fall nu det senaste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Öppna upp dina ögon och ta kontakt med människor istället för att läsa böcker och kolla på tv som du sedan dömer människor ifrån. Jag älskade Flyga Drake, inget fel på den. Den andra boken du refererar till har jag ännu inte läst, påstår inte att de är dåliga böcker men du måste ju fatta att de inte representerar alla invandrare!
Sedan var det även någon bright själ som skrev att det är man inte visar respekt att fråga om någonting och ändå tjatar till sig det man vill efteråt. Det är ju självklart inte så jag menade det, utan jag menar att man kan fråga, rådgöra om saker och sedan diskutera svaret tillsammans.
Chamor: Jag måste säga att du verkar vara en vettig människa. Du har alltid något vettigt att tillföra och även om du inte håller med lägger du aldrig några fula inlägg. Det tackar jag för och hoppas andra kan ta vara på detta. Att ingen respekt finns i skolan är inte så konstigt, det finns ju inte någon hemma heller?
Megi du har ju också kunnat fatta vad jag menar?. Glad att det fanns några i alla fall?
Megi skrev 2008-10-16 14:06:08 följande:
OMG, NI FATTAR JU VISST INGENTING!!!!!NI ÄR SÅ LÅSTA VID ERAT TÄNK ATT NI INTE KAN ACCEPTERA DETTA...ÄR DET NÅGOT FEL ATT FÖRÄLDRARNA FRÅGAS?? OOO NEJ MAN FRÅGAR INTE OM LOV, UTAN DET ÄR EN GREJJ MAN GÖR FÖR ATT FÖRÄLDRARNA SKA LÄRA KÄNNA VARANDRA OCH GLÄDJAS ÅT PARETS BESLU TILLSAMMANS!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag ska själv bli lärare, i religion bland annat. Ska bli skönt att kunna undervisa ungdomar i andra kulturer och tankesätt. Det verkar ju behövas. Jag hoppas jag verkligen kan göra nytta och få ungdomar att förstå att det inte går att se världen ur ett par ögon!!!
Den här diskussionen är slut för min del för vissa här har noll förståelse för att alla har olika åsikter och kulturer, det tycker jag är dagisfasoner! Väx till er och lär er det unika med människors olikheter!
Tack för mig!