• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • stellajsj

Ja Ramonas verkar ju TYVÄRR ha ganska mycket fint! Nja får väl se vilket spel jag bestämmer mig för att spela.. Bär mig emot efter att ha jobbat i butik och med service i många år och hatar otrevliga expediter. Vill egentligen inte gynna sådana butiker...!

artist skrev 2008-10-30 10:45:20 följande:
    vip ligger på götabergsgatan (vid vasaparken) och weddingsquare ligger på s allén (mellan järntorget och hagabadet). Man måste nog inte beställa tid, men det rekommenderas. Har också hört så himla mycket skit om dem, men vissa kliver in och bara hittar drömklänningen där också, så jag vet inte? Tror mycket beror på hur pass bra man är på att spela med i deras "teater", lite "oj vad billigt med bara 24 000 för den här" och "tänk vad ni kan och jag vet ju ingenting"- hjälper mycket i brudbutiker, även om det bär mig emot mycket!!
  • Tx2

Åh, prata inte om klänning. En av alla mina femtioelva lösa trådar
    Artist: vilken färg valde du på klänningen?

Mamsen har dock varit lite duktig o börjat höra efter serveringspersonal, måste bara vänta in januari då vi skulle återkomma. Ytterlugare en lös tråd...

Sweetsun: Har du tips på någon med en fin bil? Vi har en på g, men funderade på om vi skulle kolla lite mer lokalt, som inte är gul utan helst vit el svart... Helst vill T ha en ford mustang från 60-talet...

• Myrmor

Valde guld, men börjar ångra mig att det inte blev svart... ja ja får väl sy på nya band när den kommer (undrar NÄR den kommer??)

Tx2 skrev 2008-10-30 11:14:41 följande:
    Åh, prata inte om klänning. En av alla mina femtioelva lösa trådar Artist: vilken färg valde du på klänningen?Mamsen har dock varit lite duktig o börjat höra efter serveringspersonal, måste bara vänta in januari då vi skulle återkomma. Ytterlugare en lös tråd...Sweetsun: Har du tips på någon med en fin bil? Vi har en på g, men funderade på om vi skulle kolla lite mer lokalt, som inte är gul utan helst vit el svart... Helst vill T ha en ford mustang från 60-talet...
  • MissMijah

sweetsun, artist: Tack så mkt

skille: jag ahde bra gärna hängt med dit och sagt dem ett och annat! Herregud, jag mailade lite frågor till dem för 2 månader sen. gissa när jag fick svar? ALDRIG! *morr*

• baver

hellou, tänkte bara slänga in ett litet inlägg här med. ni som skrivit upp er på lite taco m.m. glöm inte att det är imorgon skulle ni inte komma så hör av er...jag ska handla ikväll...
    ha det gött!

• SweetSun

tx2; ja vi känner ju massor med folk med bilar! men mustanger är det sämre med..

• MissMijah

Ja, undra vad man ska för transport. från kyrkan till saltholmen blir det limo.men sen tänkte vi att när vi kommer till saltholmen, hade det varit kul att komma in till festen med båt!
    Är det någon som vet någn båtfirma på saltholmen, som man kan "hyra" eller snanare blir skjutsade av en sväng?

• skille

Vi har pappas bil (ragngerover vouge), jeg elsker den bilen. Når jeg blir stor skal jeg kjøpe en slik men i sport. Vi har jo bar 300m fra kirken til lokalet...

• Tx2

Sweetsun: är inget krav på mustang, men vi kan kanske prata lite om det imorgon.

Artist: menade vilken vit färg valde du? Hur lång tid skulle det ta innan du får din klänning?

• Myrmor

kritvitt! Normal leveranstid ca 8 veckor.. så typ vid jul?

Tx2 skrev 2008-10-30 12:44:29 följande:
    Sweetsun: är inget krav på mustang, men vi kan kanske prata lite om det imorgon.Artist: menade vilken vit färg valde du? Hur lång tid skulle det ta innan du får din klänning?
Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3