• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • baver

artist- om jag äter tillräckligt mycket så kan jag rulla ner till dig, eller kanske åka pulka om det blir snö vill bara göra dig uppmärksam på den enorma kulle som jag alltså bor längst längst upp på...om du vill spatsera alltså =p

• Tx2

Artist kan få knuffa upp mig för kullen om jag startar på olskorkstorget för att inte störa baver i hackandet

• Myrmor

hmm.. pulka... ni tror inte det blir snö till helgen, i så fall tackar jag nej till skjutsen med skille... . Du vet vad de sager baver: ju brantare backe desto godare samvete.. eller nåt

• Tx2

Hm, vi spårade kanske ut lite...

Hur funkar det med ris/såpbubblor/rosblad etc? Skall man förbereda för att gästarna kanske vill önska lycka o välgång och inte tänker på att ta med sig utan förväntar sig att vi har? Jag tippar på att ris är det vanligaste att ta med, men det får vi inte kasta på vigselplatsen (dem tror att det inte är bra för fåglarna, vilket det väl numera är klarlagt att det inte är men men). Hade kanske tyckt att det var fint m bubblor el rosenblad men det kanske är dumt att bekosta det när det egentligen ligger på gästerna att ta med. Lite kluven. Hur gör ni?

• MissMijah

Tx2: jag har köpt rispåsar. sen ska min kära mor stå för att dem blir fyllda med ris etc. sen är vi nog inne på att skaffa bubblor med, det ser så fint ut. men det tror jag min mamma vill ordna med också.

• SweetSun

tx2; ja jag tror nog att folk har med sig eget, och man kan ju skriva i infobladet (eller hemsidan om man har sån) att ris är förbjudet men att folk gärna kan ta ett alternativ.

• hummle
    Danielaa skrev 2008-10-28 20:22:06 följande:
    Såååå, nu gick de lägga upp bilden på vigselringen! Kommer bli sååå fiiiiint! *Lycklig*
    den va VERKLIGEN fiiiiin
  • hummle

Jojjo M skrev 2008-10-29 09:12:00 följande:

Hej Göteborgsbrudar..Ny på sidan efter att ha hälsat på några gånger. Otroligt mycket bra tipps på sidan!Kommer att gifta oss i augusti på Smögen. Bokade Hållö kapell för någon vecka sedan. De håller på att bygga om gamla maskinhuset på Hållö till ett kapell, invigs i juni nästa år. Kommer bli helt fantastiskt! Festen blir på Kroons med båtfärd där emellan, så fint väder är inbokat :).Har även beställt ringar, men så mycket längre har vi inte kommit. Vet inte riktigt vilken ände man ska börja i..
    välkommen hit
  • hummle

fina i slutet av texterna hihihi...

har oxå nästintill bokat peter nu, ska träffas för att skriva ett avtal/kontrakt så snart som. antar att d finns lite fler bilder där att kolla på för på hans sida fanns d ju inte sååå många direkt.
    magkänslan sa mej nått om den andra vi kollat m o e d någon dag man ska följa magkänslan så e d la bröllopsdagen

• stellajsj

Vad kul ni verkar ha det!! Kan tyvärr inte på fredag men gärna en annan gång!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3