• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • MissMijah

Kanske tur att jag inte kan på fredag, för tequila och jag passar inte så bra ihop, längre. *bad memories* haha!

• Tx2

Kommer fler tillfällen att träffa oss. Både under städade och mindre städade tillfällen

Hoppas att vi snart får besked från vår fotograf angående avbokningen så att vi kan gå vidare med peter.

MissMijah och Sweetsun: det är det som är dilemmat. Alla verkar göra/förvänta sig olika. Får nog pejla av lite i kompisgänget.

• skruttgumma

Danielaa: Din ring är helt UNDERBAR!!!

Sweetsun: Hur gjorde du för att boka vf? När jag ringer till medborgarkontoret så skrattar de bara åt mig och säger till mig att jag inte kan boka nu, för de har ingen almanacka för 2009 ännu..
    Vem valde du?
    Jag tror jag vill ha Miguel Ohdner, men han är egentligen den enda jag hört nåt om.. Vi har ju inte samma datum (längre ) så vi kan ju ta samma..

Jag vill oxå med på taco-tequila-kväll, men pappa ska ha 60-årsfest i helgen. Typiskt..

Jag är förresten född och uppvuxen i Majorna i Göteborg, men har nu bott i Kungälv (2,5 mil norr om Gbg) sedan 2006.

• SweetSun

skruttgumma; vi har tagit en ifrån Ale kommun, där man får ringa upp VF:arna själv.

• Tx2

skruttgumma: vi har oxå valt en vf, samma som sweetsun, från vår hemkommun just för att där fick vi välja. Kvinnan som är ansvarig för vigslar i kungälv förklarade att man blir tilldelad en vf från kommunen om man gifter sig på deras ställen, tex fästningen. Att vi inte kunde välja och att vi blir tilldelad en efter att vi skickat in hindersprövningen, vilket kan göras tidigast fyra månader innan. ¨Så då började jag kolla runt i kommunerna runt omkring.

• Linn74

Träffade min SB-fotograf i går, och fick titta på några av hennes bilder - helt underbara!!! Så nu har jag bestämt mig. Herregud, hur ska man lyckas hålla tyst om det för m2b nu då??? Han undrade ju såklart redan i gårkväll var jag varit... Vad säger ni till era m2b's?

• Linn74

Hummle: Bad du speciellt om att skriva avtal med Peter? Jag frågade honom då vi bokade, om vi behövde betala handpenning eller skriva på nåt, då svarade han bara att det inte behövdes... Nu blir jag lite orolig (har nog fått lite fotograf-paranoia)

hummle skrev 2008-10-29 18:32:04 följande:
    fina i slutet av texterna hihihi...har oxå nästintill bokat peter nu, ska träffas för att skriva ett avtal/kontrakt så snart som. antar att d finns lite fler bilder där att kolla på för på hans sida fanns d ju inte sååå många direkt.magkänslan sa mej nått om den andra vi kollat m o e d någon dag man ska följa magkänslan så e d la bröllopsdagen
  • MissMijah

God Morgon tjejer! Hoppas att ni har sovit gott
    Själv sitter jag och väntar på samtal från vårdcentralen. Både jag och sonen behöver gå dit.

• SweetSun

oj då miss mijah, vad är det då?

• skille

Linn: slapp helt av jeg var hos Peter i går og hentet noen bilder av min hund. Han har aldri sagt noe om noen "kontrakt" de gangene vi har snakket med han eller har vært hos han. jeg regner med at om han krever det så ville han sagt noe for lenge siden.....

Dagens spørsmål, hvordan lager man geleshot??? hehe

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3