• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • Linn74

Köp jello-mix i affären (amerikanska hyllan) och blanda med spriiiit istället för vatten

skille skrev 2008-10-30 08:11:17 följande:
    Linn: slapp helt av jeg var hos Peter i går og hentet noen bilder av min hund. Han har aldri sagt noe om noen "kontrakt" de gangene vi har snakket med han eller har vært hos han. jeg regner med at om han krever det så ville han sagt noe for lenge siden.....Dagens spørsmål, hvordan lager man geleshot??? hehe
  • MissMijah

sweetsun: fick halsfluss för 2 veckor sen.käkat penicillin och blivit bra, men nu har det halsonda kommit tillbaka. och lilleman hostar snart upp hela sig själv tror jag. så vi ska va hos farbror doktorn 9.45

jag har aldrig testat jello shots,undra om det är gott :-P

• skille

Det er faktsik veldig godt:) så dette kan bli kul:)

• stellajsj

Vilka butiker i Göteborg tycker ni har bäst/mest bröllopsklänningar? Måste gå o prova nu! Har bara kollat på miljoner klänningar på nätet men vill prova o se vad jag passar i!

• Myrmor

stellasj: det beror på. På remanns har de mycket, men du får bara prova fem klänningar, så jag skulle spara dem tills du vet ungefär vilken typ du passar i och trivs i. På johans får du prova hejvilt, och de är trevliga, men utbudet är inte lika stort. Gillar du kik-klänningar skulle jag gå till vip, och om du orkar hålla dig positiv trots snorkiga försäljare är ramonas ett alternativ. Jag gillade weddingsquare, de var tevliga och inte så påflugna där. Utanför stan (kungsbacka och kungälv) finns svahns, bloms och helens, värda ett besök alla tre! Det enda stället som man bör undvika som jag har förstått det, är tonys!

miss mijah: krya på er!!

• skille

Noen so vil være med til tonys?? bare for å lære dem hvordan man skal ebhandle kunder?? hehe

• stellajsj

artist: Tack för svaret! Hmm vip och weddingsquare var e de? Johans vet jag är trevliga och bra, min syster köpte sin klänning där och var supernöjd. Ok Remanns kanske jag går till då när jag vet ungefär (fast det vet jag nästan redan..) Ramonas har jag hört sjukt mycket negativt om, att de är så fruktanskvärt otrevliga!! Är det där man måste beställa tid?

Skille: Mmm är gärna med och visar dem ett och annat hur man ska behandla folk!! Hihi

• skille

Jeg er bruden fra helvete:) og jeg er stolt av det, en butikk ekspiditørs verste matreritt

• Myrmor

vip ligger på götabergsgatan (vid vasaparken) och weddingsquare ligger på s allén (mellan järntorget och hagabadet). Man måste nog inte beställa tid, men det rekommenderas. Har också hört så himla mycket skit om dem, men vissa kliver in och bara hittar drömklänningen där också, så jag vet inte? Tror mycket beror på hur pass bra man är på att spela med i deras "teater", lite "oj vad billigt med bara 24 000 för den här" och "tänk vad ni kan och jag vet ju ingenting"- hjälper mycket i brudbutiker, även om det bär mig emot mycket!!

stellajsj skrev 2008-10-30 10:40:22 följande:
    artist: Tack för svaret! Hmm vip och weddingsquare var e de? Johans vet jag är trevliga och bra, min syster köpte sin klänning där och var supernöjd. Ok Remanns kanske jag går till då när jag vet ungefär (fast det vet jag nästan redan..) Ramonas har jag hört sjukt mycket negativt om, att de är så fruktanskvärt otrevliga!! Är det där man måste beställa tid?Skille: Mmm är gärna med och visar dem ett och annat hur man ska behandla folk!! Hihi
Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3