• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • Linn74

Ja, jag har också fått det intrycket av honom, han verkar superseriös. Det känns skönt. Han berättade för mig att de flesta fotografer förbehåller sig rätten att avboka 6-8 v. innan bestämt datum... Dock inte Peter

• skille

Han har en kjempe søt hund, den skal ha mys hele tiden. Og får den ikke det så står den å piper og hopper opp på deg. Og er min hund happy med peter er jeg det også...
    Noen som skal sitte på fra centralen opp til Bever i dag? kjører forbi der ca 1730

• skruttgumma

Hoppas ni får kul ikväll tjejer!!!
    Själv har jag tvättat nerkräkta sängkläder mitt i natten och nu är det VAB för hela familjen då jag är portad från jobbet om nån i familjen kräkts och Marcus hade redan bestämt att han skulle vara hemma med Tias (han var sjuk redan innan han kräktes).
    Tilda kom med på ett hörn, men tror inte de vill ha henne till dagis heller..

Apropå brudklänningar och affärer så var jag på Remanns och jag provade säkert tio klänningar, om inte fler. Jag hade med mig min mamma och syster (vi tog för givet att skylten gällde fem klänningar per gång i provrummet) så de sprang och hämtade massor, och jag sprang runt och plockade klänningar i underkjol och linne. Vi var där jättelänge och expediten hjälpte till också..
    Kanske beror på om det är fullt av folk eller inte..

• Linn74

Usch å fy, krya på er!!!

Det där med max 5 klänningar gäller nog bara om det är mycket folk, ja... Säkert svårt att hitta sin brudklänning bland 5 provade. Om det inte är som för mig, att man redan bestämt sig innan

skruttgumma skrev 2008-10-31 09:46:49 följande:
    Hoppas ni får kul ikväll tjejer!!! Själv har jag tvättat nerkräkta sängkläder mitt i natten och nu är det VAB för hela familjen då jag är portad från jobbet om nån i familjen kräkts och Marcus hade redan bestämt att han skulle vara hemma med Tias (han var sjuk redan innan han kräktes). Tilda kom med på ett hörn, men tror inte de vill ha henne till dagis heller.. Apropå brudklänningar och affärer så var jag på Remanns och jag provade säkert tio klänningar, om inte fler. Jag hade med mig min mamma och syster (vi tog för givet att skylten gällde fem klänningar per gång i provrummet) så de sprang och hämtade massor, och jag sprang runt och plockade klänningar i underkjol och linne. Vi var där jättelänge och expediten hjälpte till också.. Kanske beror på om det är fullt av folk eller inte..
  • Myrmor

Blä för kräksjuka!! Stackare! Hittade du nån rolig klänning då?

skruttgumma skrev 2008-10-31 09:46:49 följande:
    Hoppas ni får kul ikväll tjejer!!! Själv har jag tvättat nerkräkta sängkläder mitt i natten och nu är det VAB för hela familjen då jag är portad från jobbet om nån i familjen kräkts och Marcus hade redan bestämt att han skulle vara hemma med Tias (han var sjuk redan innan han kräktes). Tilda kom med på ett hörn, men tror inte de vill ha henne till dagis heller.. Apropå brudklänningar och affärer så var jag på Remanns och jag provade säkert tio klänningar, om inte fler. Jag hade med mig min mamma och syster (vi tog för givet att skylten gällde fem klänningar per gång i provrummet) så de sprang och hämtade massor, och jag sprang runt och plockade klänningar i underkjol och linne. Vi var där jättelänge och expediten hjälpte till också.. Kanske beror på om det är fullt av folk eller inte..
  • hummle

Peter Olsson från lerum e d jag oxå vart i kontakt med. Bra med ett skriftligt avtal oavsett tycker jag då.
    Har ni "bara" bokat över tele/mejl lr har ni vart hos honom, undantag Skille då som fotat vovven kanske blir d en familjefotgrafering hos honom innan oxå.

ha en trevlig kväll nu tjejer, hoppas att vi ses nästa gång för ni verkar ju ha urkul ihop.

• Vendel och Angelica

hej

här är en familj till som oxå är sjuka
    Lilleman och V har feber hosta ont i halsen och livet är skit... Jag har knaster i öronen och börjar få ont i halsen igen
    tycker att vi är sjuka hela tiden så pestigt med höst o vinter

Så jag får vara hemma i kväll, om inte annat så ligger V platt fall och Wilhelm är så grinig o ledsen...
    Ska se om jag kan få hit ngn t im så jag slipper VAb för att V är sjuk med...
    j*vl* skit....

Här är en till som tycker att snö här nere är PEST... slask, isa, slask is ... ramla, blött, grisigt ser bara sunkigt ut tyvärr... och aldrig att det är en normal morgon i Gbg när första snön har fallit, alltid strul med spv och annat Efer alla år

Hoppas ni får en så go kväll (klart att ni får)

fiin ring Danielaa

Remanns o klänningar, det är där jag har köpt min, jag har väl provat ett 10 tal alla de gångerna jag har varit där... haft hjälp av personal o så med

Kram på er alla

• SweetSun

jag förstår att ni inte gillar snö, som är vana med den här nere! Jag tyckte det var trist med här förra året, min första vinter på västkusten.

• skille

Jeg får en hvit juldete r det viktigste. Om noen føler for å hjelpe til med å flytte i morgen er det bare å si fra.. hehe
    Flytte bakis den er ny for meg

• Danielaa

Angelica: Taaack! *nöjd*
    Tråkigt å va sjuka allihopa då... Å alla andra sjuka oxå såklart... Caspher e hemma me pappa från dagis idag, kräktes flera gånger igår, bara sådär å inga andra symtom... :-/ Men bättre nu iaf som tur e!

Inga andra önskemål hittils om va som ska tas med ikväll då? Godis å lite så blir de annars! Nåt gott iaf!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3