• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • MissMijah

Jag får skriva det när jag kommit hem ikväll, jag måste åka och jobba nu ha en bra dag!

• Linn74

Välkommen hit!

MissMijah skrev 2008-10-28 08:27:07 följande:
    Hej! Här är en Gbgstjej till. Vi gifter oss 15 aug nästa år
  • Myrmor

Hallå girls!

Nu har jag skickat iväg prisfråga till ett gäng guldsmeder och fotografer. Spännande .

Skille: Blev ingen lägenhet för oss kanske du hörde? Vi kände att det var lite för osäkert och opraktiskt boende till lite för hög kostnad (er lägenhet hade vi däremot gääärna tagit (avundsjuk... ).

Tx2: maten låter grymt god!! Hur går det med klänningen??

Danielaa: Vill se ringen!!!

Baver: fick ett jättebra pris från din guldsmed, får jag inget bättre bud i gbg blir det tomas!

Laddar för tacokvällen!! Vi blir ju ett jäätegäng , glöm inte att skriva upp er ni som är nya!!

• Myrmor

Glömde säga VÄLKOMMEN till er nya!! Ska ni med på fredag??

• hummle

välkommna stellajsj o MissMijah

ska ta mej i kragen nu o boka fotograf, präst samt brudklädseln denna vecka. alla busbarnen e hemma så d finns inte mkt tid t o sätta sej helt ostört. men nu MÅSTE jag verkligen!!!

• Danielaa

Hej MissMijah!

Har ordnat ledigt på fredag så jag kan komma på taco å tequila-kvällen!! *Lycklig* Ska bli såååå kul!!

Artist: Ska föröska få ordning på kortläsaren ikväll, så ska jag lägga in bilden på vigselringen oxå! Gick å kikade på den flera gånger igår kväll!
    Hoppas ni hittar nån bra guldsmed!

skille: Hmm, vet inte alls va jag ska köpa till m2b i julklapp, tycker de e lika svårt varje år! Köpte en ursöt bok (me lite kärleksgrejjer å hur vi träffades å så å så ska man kryssa i rutor å så) som han ska få i 6-årspresent nu tänkte jag... Kanske julklappstips för er andra?

• Myrmor

Vad roligt danielaa!! Ska bli kul att se dig, det var länge sen sist!

Nu har jag fått svar från ett gäng smeder, och jäklar vilken skillnad det är i pris på de olika ställena :-O. Det skiljer över 3000kr i pris för samma ring, med samma arbete och samma stenkvalité. Verkligen värt att kolla runt!! (just nu ligger bavers smed tomas bäst till), men jag väntar fortfarande på svar från nordstans guld.

Har fått tummen ur och mailat fotografen nu också, så jag hoppas hon svarar med ett grymt bra pris snart.. som om det kommer hända.. Fotografer KOSTAR (om man inte haft flyt och bokat peter).. Jisses...

Skille: Vad tidig du är!! Julklapp, vi har halva anders släkts fördelsedagar kvar innan det är dags att börja fundera på julen. Ska dock ha en liten julgran i år, som myran kan käka upp och riva ner över sig.. hm.. får fundera på det en liten stund till..

• hummle

jag ÄLSKAR att köpa julklappar och födelsedags presenter men kan ibland ta lååång tid innan jag hittar d rätta.
    vi kommer antagligen inte att växla julklappar utan kommer istället lägga vikten på födelsedagarna. (han fyller 1/1 o jag 11/1 så d e liksom strax efter jul)

Danielaa:
    den boken lät annorlunda, vart får man tag i sånna?!

• J D
    skille skrev 2008-10-28 08:25:01 följande:
    Jeg har bestillt UGGS samt en dun jakke.... Herre modellene.Han tar alltid mine når han er på tur med Don på mornigen og kvelden. Og det er jeg LEI av for da har ikke jeg noe å ha på meg... www.diffin.no/product_info.phpog bergans.no/sider/start_produkter.asp sort kort dunjake med hood.Håper bare det kommer frem til Jul.....
    Haha, smart! Jag kan tyvärr inte dela med mig av vad jag ska köpa eftersom min fästman också använder forumet .
  • baver

hej alla och välkommen stellajsj.

vi blir totalt nio på fredag! det blir kanonkul juh. jag tror dock at vi kanske får dela upp oss alt. tränga ihop oss ganska duktigt, men det blir väl mysigare då haha. sweetsun- du tog tequilan va? och skille jelloshotsen

kom när ni känner, runt sex eller så ska försöka mig på att maila alla nu. vi syns på fredag!!!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3