• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • lecaroline

Har funderat på Golden days de har ju bra mat när man äter där..
    Musiken är till festen DJ eller Band.. Om det inte är för dyrt vill säga..

• Danielaa

Hallå tjejer!

Som vanligt när jag inte vart inne på en dag så har ni skrivit så jag glömmer va jag ska svara på...! Jag vill oxå va me på onsdag!! Pysselshopping e ju så kul! Behöver faktist en grejj till inbjudningarna! För en gångs skulle e de nåt man faktist BEHÖVER... Ska bara försöka ordna barnvakt... Vilken tid blir de nu då?

Myrmor: Skönt att de känns bättre me din farmor! Å kul me klänningen!

Skille: Hmm, ingen aning om var man hittar cake-toppers här i stan, kolla den där tårtaffären utanför kungälv om dom har nåt sånt kanske? tror de e tardecor.se eller nåt...

Nu ska vi kolla film snart...

Puss å kram!

• Vendel och Angelica

Hejhej

har bara ögnat igen om lite här.
    Ska läsa mer sen haft en hopplös dag!

Jag kan inte ses på onsdag. Då får jag släpa på SMurfen och det är jag inte upplagd för.

Skönt Myrmor att allt känns ok med omständigheterna!

kram

• Tx2

Funkar torsdag även för hummle & danielaa? Någon annan som vill hänga med? Skille, baver..?

• baver

hej alla

igår var jag på arivet och beställde sådanadär kuvertkort, hummle jag tror i har samma. varit och spanat på dem länge men vi skulle trycka dem i jkpg. var där i helgen för att säga hur jag vill ha dem, men det var så svårt och krångligt och dyrt ch bla bla så jag gick därifrån och nu har jag alltså på 5röda beställt från arkivet. men hon var lite otrevlig hon med. jag frågade om de kunde trycka adresserna på korten och de kunde de men det var så dyrt ojoj. jaa men vad kostar det då frågade jag. det vet jag inte, jag kan kolla på det till på onsdag svarade hon då.... ska det vara så svårt att sälja? jisses jag blir så trött på sånt här. det känns som att bara för att jag är lite yngre så tror alla att jag är fattig typ...

okej långt dravel...jag vill iaf med på torsdag! jag har redovisningar i skolan hela dagen, men jag slår en pling till myrmor när jag är färdig så får vi se var ni är

ha det fint alla

• baver

glömde säga att igår hade vi träff med våra toastmastrar och bestämde ett och annat. bla. ska de stå under osa...gött att börja bocka av lite grejer igen...

• hummle

tx2: torsdag funkar för mej, kanske bättre för då har jag gjort klart inbjudningarna. men tiden e den samma då gubben jobbar t 16.30.

baver: aha samma, kul att d e fler som använder sej utav sånna ja hon som va där i lördags "jobbar bara där" chefen va bortrest o skulle komma på måndag? hon va trevlig mot mej men mot ett annat par sa hon typ d samma om att d e dyrt o bla bla bla... o åldern måste jag instämma i, man blir inte alltid bra behandlad när man e yngre
    gött o kunnat bocka av!

har bestämt tårtan nu m svägerskan, hon gör vår då hon e konditor dock jobbar hon i Finland men har tagit ledigt 2 veckor obetalt bara för o komma t bröllopet.
    hmmm väntar svar från jarl sandin så jag vet när vi ska dit o beställa ringen.

någon som ska se den där BRÖLLOPS DUELLEN? har premiär på fredag

• Vendel och Angelica

hej

tycker inte om när jag läser att ni blivit dåligt behandlade el ja taskig attityd på Arkivet?? Kan ni beskriva hur de såg ut håår färg lång kort etc. Jag känner ju Tarja ägaren rätt så väl och jag tror inte att hon skulle bli glad att höra detta!

Hoppas att vi kan få till det på torsdag! Ska vi som kan ses tidigare och ta o gå o kolla pyssel grejer?
    Jag kan typ när som!!
    Sen kan vi ta en fika

Kul att ni hittat de kuverten/kort ni vill ha tjejer!

Kul med det som fixas så coolt att vi faktiskt gifter oss nu i år!! !!

Skille o cacke topper, tårt decor i kungälv, finns hemsida och the English shop (nära Remanns) el the Engelska tårthuset hemsida finns...

Annars så sök på caketoppers på nätet googla på bilder, så har jag hittat massor, i o med att vi inte riktigt är ense om smurfarna ännu....

hummle Bröllops duellen ska min syrra släpa med mig på ! Hon sa bestämt att den ska du o jag gå på G*d vad roligt
    Härligt med tårtan!! !!
    En vän till oss är en hobby tårt makare och hon ska för hoppningsvis göra våra tårtor -D så vi hoppas att hon inte precis blivit eller blir gravid snart, för hon har sagt att är hon stor, yung o sur så gör hon det inte *asg*
    Men hon vill så gääärna så jag har sagt vänta då med bebis o börja "sexa" när vi gör det så kanske vi har bebis samtidigt!! hahaha

• Tx2

Det är häftigt att vi blir gifta i år! Hummle är ju först ut så du får ge oss andra en lång redogörelse senare

Vi kör på torsdag, sms:at danielaa men inget svar än.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3