• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • Vendel och Angelica

Tja...
    Jag e ju sjukskriven nu veckan ut i alla fall... så jag kan ju typ när som.. men tiden beror ju på om jag får ha med mig Smurfen eller ej! Men ska vi till Inex och Arkivet så bör vi vara på stan innan 18.. då stänger båda affärerna.
    Är det ons el to vi snackar om nu?
    Snurriga jag har noll koll. Har lite andra grejer som bokas in nu i veckan med (på em ef dagis tiden)

Tx2 skrev 2009-01-11 21:13:19 följande:
    hummle: 26 är ingen ålder Med tanke på att jag jobbar dagtid så kan jag bäst på kvällarna. Vet inte hur det är för Angelica. Får vänta tills hon är online.
  • Myrmor

Hello girls! Nu är jag tillbaka . Farmor gick bort i fredags morse, men det känns förvånandsvärt ok ändå. Hon behövde inte lida, och farfar verkar klara sig ok. Stannade förbi hos mamma på vägen för att få nåt positivt den här helgen, och vi började fixa till lite med brudklänningen. Den blir sååå fin !! Träffas gärna på onsdag (eller torsdag)! Vi kan väl ses vid 16.30 och pysselshoppa så kan hummle (och alla andra som vill) möta upp oss på ett fik vid 17.30-tiden? Ingen stämpel i sikte ännu, men hör av mig med pysseldatum så fort den kommer . Nu ska jag och myran till vår toorrraaaa familjegrupp och prata om tänder (som hon fortfarande inte har några...) HALLÅ??!!?? Vad ska man säga?? "det här är en tand, de kommer få många, borsta dem två gånger pm dagen och inget socker före ett år, alvedon om de får feber när tänderna kommer, och is lindrar mot smärtan" - gem mig EN FOLDER istället FÖR TUSAN!!!!

• hummle

myrmor: va skönt att d känns ok det hela med farmor, man vet aldrig hur man tar sånt. kul m klänningen o ja grattis till tandinfo idag. här får man palla sej ner t tandläkarmottagningen o möta en tandsköterska som informerar MASSOR, blääää.

vad d gäller fika osv så spelar inte dagen nån roll bara d blir onsdag o framåt... så fort kortbasen e färdig på arkivet ska jag lr någon i min närhet åka o hämta dom. MEN en fika e ALLTID trevligt o jag skulle gärna vilja träffa er.

ska sätta mej o ringa runt för tidsbokning på dvs ställen nu o få ordning på d som är kvar av bröllopsplaneringen

• skille

Shit jeg klarer ikke bestemme hvilken caketopper vi skal ha... noen forslag?

• Tx2

skille: vad har vi att välja på?

Myrmor: vad skönt att hör att det känns ok med din farmor och farfar.

Onsdag funkar för mig med pyssel-shopping och fika! Var ju förra året jag såg er Funkar onsdag för Angelica?

Har fått bilder på broderierna på klänningen. Snart är den klar! Dem hoppas på att den skall vara klar innan söndag, för då har dem nyårsfirande i två veckor.

• skille

Tx2: allt som fins.. derfor er det litt vanskelig å velge..
    Fins de butikker det går ann å fysisk å se caketoppers?? stoler ikke helt på nette..

• Tx2

Vet dessvärre inte om det finns butiker i göteborg. Det enda jag kan komma på är konditori.
    Vi har nog valt att inte ha tårtprydnad (?) då jag inte tycker att dem är så roliga. Skall det vara något på tårtan skall det vara ätbart alt blommor kan jag nog gå med på

• lecaroline

Hejsan! Vi ska gifta oss den 23 Maj och tiden bara flyger iväg!! Är det någon av er som har tips på Catering, tårta, musik osv??

//Caroline

• Tx2

Lagt in onsdag(?)-träffen i fika-tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

lecaroline: dessvärre inga bra tips. En kompis tipsade om Snille o smak när jag funderade på catering, dem hade dem när dem hade jobbaktivitet, men jag vet inte då jag valde egen kock. Och tårta har jag inte bestämt själv än. Musik, menar du till vigseln, festen, låtar el personer som skall framföra, dj in a box osv?

• Tx2

Favoriter i repris. Är det rätt på alla? Något som skall till, tas ifrån?

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    skruttgumma

Juni: