• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • Tizia

Jag förstår inte hur det kan bli så himla dyrt egentligen.. Vi har hyrt en hyffsat billig lokal (7000kr) och sen ska vi ha catering och köpa egen alkohol. Vi blir ca 70 personer och då är vi ändå uppe i 80-90000 ungefär utan ring och resa !!! Måste räknat fel, känns så mycket...!

• Soon and very soon

men de springer ju iväg, tycker oxå att vårat är mycket... hamnade på 32 utan mat! men det blir nog bra till slut hade jätte bra samtal med mamma igår om mat o hur jag vill ha det ! är nästan lite chockad över att det vart såååå bra samtal.

Tizia skrev 2008-11-14 10:14:59 följande:
    Jag förstår inte hur det kan bli så himla dyrt egentligen.. Vi har hyrt en hyffsat billig lokal (7000kr) och sen ska vi ha catering och köpa egen alkohol. Vi blir ca 70 personer och då är vi ändå uppe i 80-90000 ungefär utan ring och resa !!! Måste räknat fel, känns så mycket...!
  • Tizia

Va härligt =) Vi har inte berättat för alla att vi ska gifta oss än...tänkte bjuda på fika och berätta för föräldrana så får vi se vad dom säger =)

• Barret

Tizia:
    Jag vet i och för sig inte vad ni har tänkt er, men vi ska ha 50 gäster, ha festen på en restaurang där matkostnaden för oss landar på knappt 16000:- (inkl. servering och allt), klänning för 6000:-, vi ska hyra frack till två av våra marskalkar och hyra en klänning till vår tärna.. Blommor och allt sånt där vanligt du vet.... vi ligger just nu på 45.000:- totalt, exkl. resa.

• Soon and very soon

oh vad spännande att få berätta! jag kan inte hålla inne någonting så jag berättar allt för alla!

• Tizia

Barret: Oj va billig maten var ! Har oxå köpt klänning för 7000kr, hyrt kläder till sambon för 3000kr.. Men maten kostar ca 400kr/person inkl tårta.. Tycker det e helt oki pris oxå men d blir ju en del.. Nä måste nog sätta mig å räkna igen !! =/ Ska kolla på ring imorgon så då vill man ju ha lite koll på exakt vad man e uppe i nu =)

• Tx2

Många bäckar små blir ett jättehav
    Ni har samma budget och antal gäster som oss. Kan inte hitta något som vi vill skära ned på. Vår trerätters hamnar på ca 220:-/person (råvarukostnanden) och sedan kostnad för lokal o personal.

Tizia skrev 2008-11-14 10:14:59 följande:
  • Barret

Tizia:
    Jo vi har kommit billigt undan, fast jag kan ju tillägga att vi ska ha 300 kr i kuvertavgift som jag hade dragit av. Detta istället för bröllopspresenter! Vi har ett pris (innan avdrag för kuvertavgift) på 580kr per person. Då ingår 3 rätters middag, lokal, serverings personal (som också dukar, fixar och städar), brudskåp, ett glas vin till förrätt, två glas vin till efterrätt, avec, tårta och bordsdekorationer (kan ha glömt något).

Men det är klart, man får ju kanske skära ner på vissa saker. Ta och fundera igenom vad som är viktigt för er och kanske kan ni hitta saker som inte är så viktigt, egentligen. Och gör ni inte det, ja då får man nog svälja kostnaden och betala, tyvärr.

• Tizia

Barret: Det var ändå väldigt bra pris för allt.. Hur gör ni med alkohol efter middagen ?

Tx2: Jag anatar att det är rätt "normal" budget för ca 70 ersoner.. Men som sagt man gifter sig bara en gång så man får väl ta det helt enkelt =)

• Barret

Tizia:
    Vi är ganska övertygade om att just våra gäster klarar sig bra på 1 glas bubbel, 3 glas vin och avec, vill dom ha mer så finns det en bar där dom själva får stå för kostnaden.

Svar på tråden Maj 2009 :-)