• Nalle Puh 40

Maj 2009 :-)

Maj tråden är nu stängd men här kommer fortsättningen:

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

• Svar på tråden Maj 2009 :-)
  • kärleken förde oss samman

vd har ni för budget ungefär?
    Utan ev. resa så har vi ca:60.000 men jag hoppas på att få ner det lite

• anja1661

vi kommer ha en trubadur som har komp musik med sig! betalar 3600kr då spelar han hela kvällen så länge vi vill!

vi sparar pengar som tokar!!! jag pluggar så vår inkomst just nu e inte vad den borde...men men det funkar.
    vår budget ligger på ca 50 helst lite mindre...

hittade en ring jag gillar. vet ni vad som hände...jo min kompis i klassen har den oxå!! hehehe...vet inte om ajg vill ha den längre...får se...

när köper ni ringen? ajg har ju en del kilon som ska bort först så det vågar jag inte köpa ännu...

• Tx2

vår budget ligger på 85-90´utan resan. Blir det mindre så är det toppen.

Du kommer kanske inte att gå i samma klass hela livet o då gör det kanske inget att ni har likadana?
    Kikar på ring nu, har kommit på vad jag vill ha, men vill kika runt för att se om den kan göras billigare. Men jag misstänker att jag lägger in en högre växel på letandet i januari februari.

Hoppas på trist väder i helgen så jag kan fortsätta pysslandet med injbudningskorten. Fast jag har insett att jag nog skall skicka ut dem senare än jag tänkt mig, då blir det inte så måga helger som jag behöver vara nervös för vad mina vänner hittar på. Vet att mina bästabästa redan har börjat planera min möhippa. Och tills inbjudningarna är skickad så kan dem inte bjuda in andra att vara med

• Nalle Puh 40

Ska ha min mormors vigselring så det kommer inte bli så dyrt heller...

• SweetSun

vi har budget på 20-25 och det känns skönt tycker jag, och endå har vi inte direkt sparat in, det enda är att när man började titta på vilka man vill bjuda så har man fått kapat av lite vänner, det är lite trist.

Jag ska ha min mormors kusins vigselring, ska bara förminska den lite. Så det blir ju inte många kr.

• fröken sjunfors

har hittat en ring jag ska gå o kika på "live" snart i en butik nära oss. Väldigt enkel med lite stenar, men precis så som jag har tänkt mig

Ska kika på klänning i helgen med min syster! Pirrigt..

• Arla79

Vi har lagt undan 30 000 på ett konto som ska gå till bröllopet och har räknat med att kunna lägga undan ca 15 000 till innan maj ( julklappspengar + att vi fyller 30 båda två). Jag trodde ju lätt att 40 000-50 000 skulle räcka. Gjorde en budget i förrgår och utan att veta alla summor kom jag upp i 59 000, hmmm.
    Fast min pappa har sagt att han ska stå för klänningen o svärmor för hyra av porslin. Men att så många smågrejer kan bli så mycket i slutändan? Vi har ju andra sparade pengar, men ändå.

Idag ska jag iaf till stan o kolla på ring och prova klänning Och när jag ändå är där ska jag köpa julklappar ifall vi inte kommer dit något mer innan jul.
    Svärmor är ledig och ska ha barnen

• Nalle Puh 40

Har inte gjort klar vår budget, är så svårt att veta vad tex maten kommer att kosta och klänningen.

• Tx2

Vi har gissat. På vissa poster har vi gissat/budgeterat lite för högt o andra blir billigare. Skall bli kul att se vad excel-bladen säger i slutändan.
    Vi sparar inte direkt för bröllopet heller utan sparar på som vanligt.
    Vår mat blir relativt billig, råvarukostnad och dem fasta kostnaderna (kock, lokal o serveringspersonal) förändras inte även om vi bjuder några till. Sambon ökar deltagare på sin lista hela tiden o jag tvekar om jag skall bjuda några kollegor som jag trivs väldigt bra med. Nu börjar det bli tufft med gästlistan.

Svar på tråden Maj 2009 :-)