• kattklor

Besviken på frieriet.

Min pojkvän friade till mig igår. Han är ingen giftermålstyp egentligen och tycker inte om sådana romantiska traditioner. Dock är jag väldigt mycket för sådant, så han har länge velat att jag verkligen vill gifta mig.
    Vi har en stor åldersskillnad, så det har varit jobbigt till och från. Vi har vart nära att ge upp. Men i somras flyttade vi ihop, och sedan dess har vi liksom insett att vi inte borde vara utan varandra.
    Så, i veckan var jag borta ett par dagar på besök i min gamla hemstad. När jag igår kom hem, så gick vi på en restaurang och tog två bärs. Och så friade han...
    Hans tårar rann nästan konstant, och han var väldigt glad, varm och verkade lycklig.
    Jag svarade ja... och sedan var det liksom över.
    Vi åkte hem, och kollade på tv...

Har jag rätt att känna mig lite besviken eller är jag bara otacksam? Jag förstår att man kanske inte köper en ring, men han hade väl åtminstone kunnat planera något, gå ner på knä, köpa nån blomma - vadsomhelst.
    Jag känner mig mest bara ledsen och besviken, har tappar lusten.

• Svar på tråden Besviken på frieriet.
  • Nalle Puh 40

Jag tycker det var gulligt gjort, själv så har min sambo inte fått tummen ur efter många år så jag friade själv på skottdagen och då fick jag det precis så romantiskt som jag vill ha det

• Wingtear

Min sambo "friade" i sömnen och mindes inget dagen efter, så sen när vi förlovade oss gjorde vi det till en romantisk grej istället. Fast jag är iof inte så mycket för romantik och sånt...

• laris

Skulle inte du nu kunna köpa chmapange, blommor och vara romantisk tillsammans med honom? Du kan väl säga att du hemskt gärna vill fira eran förlovning och överraska honom? Det är inte alltid killen som måste vara det...det är en nåt vi har fått för oss tjejer av alla romantisk filmer mm..

• brud080808

Jag tycker nog du är lite otacksam, han friade ju, visade sina känslor och var uppriktig. Okej att ni kanske hade kunnat gjort något romantiskt sedan, men du hade väl kunnat ta initativet lika väl som han? Jag menar, föreslagit att ni skulle hitta på något om han inte hade planerat? Det kanske var den perfekta stunden för honom, nu gör jag det, och han gjorde det. Kanske han inte hunnit planera en hel kväll med romantiska aktiviteter? Hur som helst, lycka till

• passionsblomman

Tråden är ju ngra veckor nu. Hur har det gått ? hHar du hhittat på ngt kul eller sitter han i ett hörn och undrar "Hur kunde det bli så fel?"

• Ragnelutta

Min blivande make har haft två katastrofala frierier. Det första var efter en het omgång sex och den andra via ett sms. Jag har sagt nej båda gångerna hahaha. Han vet att när det blir ett propert frieri svarar jag ja. Vi planerar redan bröllopet så han får nog slå till snart

• Sebastiána

Jag har inte läst hela tråden.

Om du haft höga förväntningar förstår jag att du är besviken. Dock har jag mindre förståelse för att du faktiskt haft höga förväntningar. Om han inte är giftastypen och inte är så mycket för romantiska saker så är han väl inte heller typen som skulle gå ner på knä och fria.

Om min kille skulle gå ner på knä och fria skulle jag troligen börja skratta. Jag tycker att det ser sååå fåningt och tillgjort ut, men det är jag.

Förmodligen blir det inget frieri alls för vår del utan ett resonemang. Vi har redan börjat tala om det båda två så ett frieri blir liksom inte nödvändigt.

Med tanke på att din kille inte är den romantiska giftastypen tycker jag att det var fint gjort av honom. Han har säkert tänkt mycket på det och kanske inte vetat riktigt vad han skulle säga eller när eller hur, men det gick!!!

• Sebastiána

Undrar oxå hur det gått.

Kanske sent för ett råd nu, men jag och min kille gick ut och firade med en förlovningesmiddag på en trevlig restaurang några dagar senare.

...vi vet dock inte när vi ska gifta oss

• jokik

Här har ingen friat egentligen utan vi har mest bara bestämt oss för att gifta oss nu. Det känns som om det är självklart att vi ska ta det steget eftersom vi förlovat oss, och det gjorde vi också gemensamt... Usch, va detta lät trist.=)

• pallesj

Min mans frieri var inte mycket romantiskare, Dansgolvet på harrys under en slowdans frågade han mig Men jag blev glad över att han frågade bara och att han ville spendera sitt liv med mig, han är inte alls den romantiska typen så jag förväntade mig inget mer av han heller även om alla tjejer drömmer om hur det ska vara så får man ta der efter person som frågar

• augustibrud08

Jag tror att man lätt förstorar upp hela grejen, har en dröm om en prins på en vit häst eller det perfekta frieriet. Men allvarligt, han vill gifta sig med dig och spendera resten av sitt liv med dig. Spelar det någon roll om du fick frågan ihop med en fin blomma eller utan. Du sa att han grät och var väldigt känslosam - det tycker jag låter romantiskt. Det måste ha varit en stor grej för honom och han ville väl minst av allt att du skulle bli besviken.

Så släpp det där nu och njut av att ni är förlovade. Du kan ju få sväva ut lite mer när det gäller bröllopet. Se till att ni pratar om hur ni tänker er det och försök mötas på halva vägen så att både känner sig bekväma, nöjda och glada.

Lycka till!!!

Svar på tråden Besviken på frieriet.