• MadTezz

Någon som blivit osäker?

Är det någon mer som har blivit osäker om man giter sig med den "rätte" eller inte? Den känslan har jag fått ibland. Vet inte varför. Är det för att man är nervös inför bröllopet eller är det fel på mig? jag älskar min sambo mest av allt i hela världen. Men vad är problemet?

• Svar på tråden Någon som blivit osäker?
  • 1700tal

Det beror ju på, är det inte VILL hitta eller inte "kan" eller inte "ska", som du säger.

Vad gäller inte "ska" så kan jag inte säga mer än att jag själv hade en fast och benhård inställning att jag hade befunnit mig i mitt sista förhållande och om jag nånsin skulle skaffa barn så finge det bli via adoption.

Men herren hafer outgrundliga vägar för oss, oavsett vad de månne vara...

Lagra detta nånstans i bakhuvudet och släpp fram det bara när du själv tillåter det.

Jag vet inte vad du har för bakgrund och livshistoria som har bidragit till detta beslut men jag respekterar det till fullo. Ge dig inte in i något om du inte känner att det är rätt för dig..

Men jag önskar dig ändå lycka till i livet...

• 1700tal

...och du bad ju om ett lycka till, eller hur?

• Nancy Drew

Hörru Hammerman, enligt SCB fanns det den 1 november 2007 4 615 641 kvinnor och 4 558 823 än, (alltså knappt 58 000 fler kvinnor) boende i Sverige, så det där om att det föds för många män är inte ett hållbart argument i ett i-land.

www.scb.se/templates/tableOrChart____186794.asp
    Tala om vilket län du bor i så kan jag lova dig att jag hittar siffror på att det är snudd på 50/50-fördelning där också.

• Hammerman

Nancy Drew skrev 2008-10-05 19:27:16 följande:

Hörru Hammerman, enligt SCB fanns det den 1 november 2007 4 615 641 kvinnor och 4 558 823 än, (alltså knappt 58 000 fler kvinnor) boende i Sverige, så det där om att det föds för många män är inte ett hållbart argument i ett i-land. www.scb.se/templates/tableOrChart____186794.a...Tala om vilket län du bor i så kan jag lova dig att jag hittar siffror på att det är snudd på 50/50-fördelning där också.
    Mhm, men den viktiga frågan är hur det ser ut i fertila åldrar. Det föds ungefär 105 pojkar på 100 flickor. Att det jämnas ut senare beror på att kvinnor lever 5-6 år längre i genomsnitt och det skevar statistiken om man ser till hela populationen. Därtill skevar det sig ännu mer om man betänker att färre män än kvinnor ges chansen att föröka sig, gruppen pappor har fler barn per capita än gruppen mammor. Hos män finns det alltså en elitgrupp och en utslagen grupp i mycket större utsträckning än hos kvinnor, som i det här sammanhanget (precis som i så mycket annat) är mer "medel". Det finns färre kvinnliga genier men också färre dumskallar, färre i styrelserum men också färre ute på parkbänkarna etc. Män är mer extrema åt något håll än vad kvinnor är, generellt sett.
  • Nancy Drew
    Hammerman1 skrev 2008-10-05 19:38:02 följande:
    Nancy Drew skrev 2008-10-05 19:27:16 följande:Mhm, men den viktiga frågan är hur det ser ut i fertila åldrar. Det föds ungefär 105 pojkar på 100 flickor. Att det jämnas ut senare beror på att kvinnor lever 5-6 år längre i genomsnitt och det skevar statistiken om man ser till hela populationen. Därtill skevar det sig ännu mer om man betänker att färre män än kvinnor ges chansen att föröka sig, gruppen pappor har fler barn per capita än gruppen mammor. Hos män finns det alltså en elitgrupp och en utslagen grupp i mycket större utsträckning än hos kvinnor, som i det här sammanhanget (precis som i så mycket annat) är mer "medel". Det finns färre kvinnliga genier men också färre dumskallar, färre i styrelserum men också färre ute på parkbänkarna etc. Män är mer extrema åt något håll än vad kvinnor är, generellt sett.
    Jag skulle inte kallas 4,7 % fler män som "mycket större konkurrens".

Övriga "fakta" tänker jag inte bemöta, bara påpeka att detta knappast är omstridda saker och var och en får anse vad de vill.

Vad jag däremot vill påpeka är att jag tror du skapar självuppfyllande profetsior när du är så övertygad om att kvinnor är helt omöjliga.
  • Nancy Drew

Om du vill slåss mot statistiken skulle jag rekommendera flytt från Pajala till en ort mer mer välutbildad befolkning. De flesta välutbildade är nämligen kvinnor!

• Hammerman

Nancy Drew skrev 2008-10-05 20:00:57 följande:

Om du vill slåss mot statistiken skulle jag rekommendera flytt från Pajala till en ort mer mer välutbildad befolkning. De flesta välutbildade är nämligen kvinnor!
    Hahahaha, bor i universitetsstad så det argumentet håller inte!
  • Hammerman

Nancy Drew skrev 2008-10-05 19:57:43 följande:

Jag skulle inte kallas 4,7 % fler män som "mycket större konkurrens".
    Du inser nog inte riktigt hur det är att vara en av de 4,7 procenten.
  • skruttgumma

Jag vill bara svara på det här med mjukiskillar vs ölhävande svin!
    Nu ska jag vara ärlig, så jag får säkert ta massa skit, men det är ok.
    De som använder detta argument är oftast de som ser sig själva som mjukiskillar. (Använder detta uttryck eftersom det är det som använts innan i tråden) "Jag är snäll, behandlar henne väl, skulle aldrig slåss/vara otrogen/otrevlig"

Oftast är dessa killar TRÅKIGA!!! Det handlar inte om att vara snäll eller att inte vara ett svin.
    Anledningen till att tjejer kanske väljer en kille som är ett "öldrickande svin", speciellt efter att ha varit i ett förhållande med en "mjukiskille" är för att få ha lite roligare/spännande.

Jag vet detta för att jag lämnade min "mjuksikille" som använde precis dessa argumenten.

Min nuvarande kille är precis lika snäll. Han visar mig uppskattning, jag kan lita på honom till 100%, han skulle aldrig svika mig, slå mig eller vara otrogen.

MEN han är ROLIG att umgås med. (Trots att han är en datanörd.) För han är INTE BITTER och han har en POSITIV INSTÄLLNING TILL LIVET.
    Och även om han kan tycka att han träffat riktiga j-la stolpskott till tjejer innnan och blivit dumpad på helt rötna sätt, så har han aldrig varit bitter på tjejer i allmänhet eller ens kommit i närheten av argumentet "jag som är så snäll, tjejer vill bara ha svin".
    För då har man ju automatiskt utsett sig själv till offer, och det är DET som inga tjejer vill ha!!!!!

• Fjosok

hoppas det var menat till Hammerman och inte mig?

Svar på tråden Någon som blivit osäker?