Hammerman1 skrev 2008-10-05 19:38:02 följande:
Nancy Drew skrev 2008-10-05 19:27:16 följande:Mhm, men den viktiga frågan är hur det ser ut i fertila åldrar. Det föds ungefär 105 pojkar på 100 flickor. Att det jämnas ut senare beror på att kvinnor lever 5-6 år längre i genomsnitt och det skevar statistiken om man ser till hela populationen. Därtill skevar det sig ännu mer om man betänker att färre män än kvinnor ges chansen att föröka sig, gruppen pappor har fler barn per capita än gruppen mammor. Hos män finns det alltså en elitgrupp och en utslagen grupp i mycket större utsträckning än hos kvinnor, som i det här sammanhanget (precis som i så mycket annat) är mer "medel". Det finns färre kvinnliga genier men också färre dumskallar, färre i styrelserum men också färre ute på parkbänkarna etc. Män är mer extrema åt något håll än vad kvinnor är, generellt sett.
Jag skulle inte kallas 4,7 % fler män som "mycket större konkurrens".
Övriga "fakta" tänker jag inte bemöta, bara påpeka att detta knappast är omstridda saker och var och en får anse vad de vill.
Vad jag däremot vill påpeka är att jag tror du skapar självuppfyllande profetsior när du är så övertygad om att kvinnor är helt omöjliga.