AAAArrh, vad arg jag blir när jag läser denna tråd!!! (inte på er som skriver utan vad ni skriver..)
Jäkla snack om att kärlek och att hitta sin livspartner skulle ha med pengar, makt och utseende att göra!
Som jag ser det: det spelar ingen roll om du vill slå honom i huvudet med ett gjutjärn eller om du vill göra frukort på sängen åt honom för att ni hade så bra sex i natt..
Om din livspartner med uppriktighet vill ditt bästa, om du kan agera med osjälviskhet gentemot din partner samtidigt som du känner dig trygg med att hävda dina egna behov och får förståelse för detta; då är du på rätt spår!
Uppskatta det du har och den du lever med (emellan gjutjärnssmällarna)! Och om du dag efter dag inte uppskattar honom/henne är det kanske dags för en funderare.. Hjälp finns att få!
Och till madtezz, visst kan det bero på bröllopsfeber, som inte är att underskatta. Men glöm inte att känna efter ordentligt INNAN steget tas för er bådas skull. Befann mig själv vid ett par tillfällen och under ganska lång tid i kontrollerade och osunda relationer. Under den tiden vaknade jag ofta (efter småprat om ev framtida giftermål) drömmar om att jag gick nerför altaret utan kläder, att jag fick panik på väg till kyrkan och gjorde en "runner" eller att min bröllopsklänning helt plötsligt blev svart istället för vit! Då fattade jag ingenting men idag, flera år senare säger jag bara AHA!
Man ska lyssna på sig själv OCH den man delar sitt liv med!